اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

این اسب نابینا 22 ساله سه رکورد جهانی گینس را ثبت کرد

اندو، اسب 22 ساله آپالوسا که نابینا است، در ۲۹ اکتبر۲۰۲۲ صاحب سه رکورد گینس شد.

اسبهای آپالوسا علاوه بر ظاهر خیرهکننده شان، همراهانی مطیع و دوست داشتنی هستند. یکی از این اسبهای خارقالعاده که قلب بسیاری را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داده است. اندو، اسب 22 ساله آپالوسا که نابینا است. او در ۲۹ اکتبر۲۰۲۲ صاحب سه رکورد گینس شد. او سه عنوان رکورد قابل توجه، سریع ترین زمان برای یک اسب نابینا، بالاترین پرش از مانع و بالاترین پرش آزاد را در کتاب گینس به ثبت رساند.

صاحب اندو، مورگان واگنر گفته است که او برای رسیدن به این موفقیت بسیار تلاش کرده است. او گفت من میتوانستم یک اسب دیگر داشته باشم اما من آندو را انتخاب کردم.

او افزود، وقتی اندو ۸ ساله بود، مبتلا به گلوکوم، آب مروارید و یووئیت شد، بیماری که در اسب ها شایع است. بعد از پنج سال کاملاً نابینا شد. واگنر گفت که اندو قبل از اینکه بینایی خودش را از دست بدهد به چشم بند عادت کرده بود، اما عادت کردن به آن کمی طول کشید.

بیماری او آنقدر عود کرد که چشم هایش ترکید و ما مجبور شدیم چشم هایش را تخلیه کنیم. او کم کم به این شرایط عادت کرد. او اوایل خیلی می ترسید، اما ما تسلیم نشدیم و به او یاد دادیم در محیط اطراف قدم بزند. او اعتماد به نفسش را دوباره به بدست آورد و تمرین هایش را شروع کرد.

اندو به زودی با طبیعت دوستداشتنی و استعدادهای شگفتانگیزش قلب مردم سراسر جهان را بدست آورد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد