اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش آگهی

مزیت استفاده از تکنیک پرایس اکشن چیست؟

روش های متعددی در تحلیل تکنیکال برای پیش‌بینی روند و پیدا کردن نقاط ورود وجود دارد. معامله‌گری و سرمایه گذاری مستلزم دانستن یکی از این روش‌‌ها است. برای مثال می‌توان به موج شماری الیوت، هارمونیک، ایچیموکو، تحلیل تکنیکال کلاسیک و پرایس اکشن اشاره کرد.

روش های متعددی در تحلیل تکنیکال برای پیش‌بینی روند و پیدا کردن نقاط ورود وجود دارد. معامله‌گری و سرمایه گذاری مستلزم دانستن یکی از این روش‌‌ها است. برای مثال می‌توان به موج شماری الیوت، هارمونیک، ایچیموکو، تحلیل تکنیکال کلاسیک و پرایس اکشن اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم ابتدا پاسخ این سؤال را که «پرایس اکشن چیست؟» بررسی کنیم و در نهایت به مزایای آن بپردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

پرایس اکشن چیست؟

پرایس اکشن (Price action) همان حرکات قیمت است که در طول زمان ترسیم شده است. پرایس اکشن مبنای تمام تحلیل‌های تکنیکال نمودارهای رمزارز، سهام، کالا یا سایر دارایی‌ها را تشکیل می‌دهد.

بسیاری از معامله‌گران کوتاه‌مدت برای تصمیم‌گیری در معاملات به طور انحصاری از Price action برای شناسایی روندها و الگوها استفاده می‌کنند. تحلیل تکنیکال به عنوان یک زیر مجموعه از پرایس اکشن است؛ زیرا از قیمت‌های گذشته در تحلیل آینده استفاده می‌کند که سپس می‌تواند برای تصمیمات معاملاتی مورد استفاده قرار گیرد.

پرایس اکشن به شما چه می‌گوید؟

Price action را می‌توان با استفاده از نمودارهایی که قیمت‌ها را در طول زمان ترسیم می‌کنند، مشاهده و تفسیر کرد. معامله‌گران از ترکیب نمودارهای مختلف برای بهبود توانایی خود در تشخیص و تفسیر روندها، شکست‌ها و بازگشت‌ها استفاده می‌کنند. بسیاری از معامله‌گران از نمودارهای کندل استیک استفاده می‌کنند، زیرا با نمایش مقادیر open ,high ,low و close به تجسم بهتر حرکات قیمت کمک می‌کنند.

الگوهای کندل استیک مانند هارامی، اینگالف و سه سرباز سفید همگی نمونه‌هایی از تفسیر بصری حرکات قیمت هستند. الگوهای کندل استیک بسیار بیشتری وجود دارند که از قیمت‌ها تولید می‌شوند تا انتظارات بعدی را ایجاد کنند.

علاوه بر شکل‌های بصری روی نمودار، بسیاری از تحلیلگران تکنیکال هنگام محاسبه اندیکاتورها از داده‌های مربوط به قیمت استفاده می‌کنند. هدف پرایس اکشن یافتن نظم در حرکت به ظاهر تصادفی قیمت است. به عنوان مثال، یک الگوی مثلث صعودی که با اعمال خطوط روند در نمودار اقدام قیمت شکل می‌گیرد، ممکن است برای پیش‌بینی شکست احتمالی استفاده شود، زیرا حرکات قیمت نشان می‌دهد که گاوها در چندین نوبت اقدام به شکست کرده‌اند و هر بار شتاب بیشتری به دست آورده‌اند.

کاربرد پرایس اکشن چیست؟

پرایس اکشن به طور کلی به عنوان یک ابزار معاملاتی مانند یک اندیکاتور در نظر گرفته نمی‌شود، بلکه منبع داده‌ای است که همه ابزارها از آن ساخته شده‌اند. معامله‌گران سوئینگ و معامله‌گران روند تمایل دارند از سبک تحلیلی Price action برای پیش بینی نمودار استفاده کنند، و از هرگونه تحلیل بنیادی به نفع تمرکز صرف بر سطوح حمایت و مقاومت برای پیش‌بینی شکست‌ها و تثبیت اجتناب می‌کنند.

حتی معامله‌گران باید به عوامل دیگری فراتر از قیمت فعلی توجه کنند، زیرا حجم معاملات و دوره‌هایی که برای تعیین سطوح استفاده می‌شود، همگی بر احتمال دقیق بودن تفاسیر آنها تأثیر می‌گذارد.

بسیاری از موسسات شروع به استفاده از الگوریتم‌هایی برای تجزیه و تحلیل اقدامات قبلی قیمت و اجرای معاملات در شرایط خاص کرده‌اند. در گزارشی در سال 2020 به کنگره، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) اشاره کرد که "استفاده از الگوریتم‌ها در معاملات فراگیر است." این سیستم‌های خودکار داده‌های مربوط به قیمت را تغذیه می‌کنند و می‌توانند نتایج را استنتاج کنند و عملکرد بالقوه قیمت آینده را تعیین کنند.

محدودیت‌ها و مزایای پرایس اکشن چیست؟

تفسیر پرایس اکشن بسیار ذهنی است؛ بنابراین معمول است که دو معامله‌گر Price action هنگام تجزیه و تحلیل یک نمودار قیمتی به نتایج متفاوتی می‌رسند. ممکن است یک معامله‌گر شاهد یک روند نزولی باشد و دیگری ممکن است معتقد باشد که پرایس اکشن یک چرخش کوتاه مدت بالقوه را نشان می‌دهد. البته، تایم فریم مورد استفاده نیز تأثیر زیادی بر آنچه معامله‌گران می‌بینند، دارد به عنوان مثال یک رمزارز می‌تواند روندهای نزولی زیادی در روز داشته باشد و در عین حال روند صعودی ماهانه خود را حفظ کند.

با این حال، حرکات قیمت گذشته یک رمزارز تضمینی برای عملکرد قیمت آتی نیست. معاملات با احتمال بالا همچنان ریسک بالایی هم دارند، به این معنی که معامله‌گران برای دستیابی به پاداش‌های بالقوه خطراتی را متحمل می‌شوند.

چگونه می‌توانیم از پرایس اکشن در معاملات استفاده کنیم؟

پرایس اکشن برای تجزیه و تحلیل روندها و شناسایی نقاط ورود و خروج هنگام معامله استفاده می‌شود. بسیاری از معامله‌گران از نمودارهای کندل استیک برای ترسیم اقدامات قبلی قیمت استفاده می‌کنند، سپس الگوهای شکست احتمالی و بازگشت را ترسیم می‌کنند. اگرچه اقدام قبلی قيمت نتایج آتی را تضمین نمی‌کند، معامله‌گران Price action اغلب الگوهای تاریخی یک رمزارز را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا بهتر بفهمند قیمت ممکن است به کجا حرکت کند.

چگونه پرایس اکشن را بخوانیم؟

پرایس اکشن اغلب به صورت گرافیکی به شکل نمودار میله‌ای یا نمودار خطی نشان داده می‌شود. دو عامل کلی وجود دارد که باید هنگام تجزیه و تحلیل پرایس اکشن در نظر گرفت؛ اولی تشخیص جهت قیمت و دومی تشخیص جهت حجم است.

اگر قیمت رمزارز در حالی که حجم آن افزایش می‌یابد به سمت بالا حرکت می‌کند، این بدان معناست که اعتقاد قوی در بازار وجود دارد زیرا بسیاری از سرمایه‌گذاران با افزایش قیمت خرید می‌کنند. از طرف دیگر، اگر حجم پایینی وجود داشت، ممکن است حرکات قیمت آنقدر قانع‌کننده نباشد، زیرا سرمایه‌گذاران زیادی برای سرمایه‌گذاری، سطوح قیمت‌گذاری فعلی را انتخاب نمی‌کنند.

جمع بندی

پرایس اکشن به معنی تجزیه و تحلیل حرکات قیمتی گذشته برای تحلیل آینده است. در پرایس اکشن به بررسی الگوهای کندل استیک و بررسی روند پرداخته می‌شود. همچنین در این سبک معاملاتی استفاده از حجم معاملات بسیار مهم است و می‌تواند در تشخیص قدرت و ضعف روند به معامله‌گر Price action کمک کند. برای کسب اطلاع از استراتژی‌های تحلیلی بازار ارز دیجیتال و خرید و فروش ارزهای دیجیتال در یک محیط امن به صرافی آنلاین و ایرانی والکس مراجعه کنید.

منبع:

https://wallex.ir/blog/price-action/

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد