اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا در هاله ای از ابهام

دورنمای کوتاه‌مدت بازار فلزات کاملاً مبهم است، مخصوصاً به این دلیل که بانک‌های مرکزی دنیا از جمله فدرال رزرو آمریکا و بانک مرکزی اروپا از ادامه روند افزایش نرخ بهره در سال آینده میلادی خبر داده‌اند.

قیمت طلا در هفته ای که گذشت مرز قیمتی 1800 دلار را از دست داد و دومین هفته ای را پشت سر گذاشت که بازدهی منفی خفیفی داشت و حوالی این مرز مهم نوسان می کرد.

به گزارش سایت طلا، موجی از نشانه‌های بدبینانه ازسوی بانک‌های مرکزی و همچنین افزایش خطر رکود اقتصاد باعث شده قیمت طلا تغییر چندانی در روز دوشنبه نداشته باشد. از طرف دیگر، امید به بازگشایی اقتصاد چین به بالا رفتن قیمت مس کمک کرده‌است.

از طرفی در هفته منتهی به تعطیلات کریسمس، تقویم اقتصادی بازارهای جهانی رویدادهای چندانی برای ثبت ندارند.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 2 دلار کاهش به 1791 دلار رسید.

دورنمای کوتاه‌مدت بازار فلزات کاملاً مبهم است، مخصوصاً به این دلیل که بانک‌های مرکزی دنیا از جمله فدرال رزرو آمریکا و بانک مرکزی اروپا از ادامه روند افزایش نرخ بهره در سال آینده میلادی خبر داده‌اند.

بالا رفتن نرخ بهره ضربه‌ سختی به بازار فلزات در سال جاری زده است، چون هزینه نگهداری فلزات گرانبها مخصوصاً طلا را بالا برده و تمایل برای خرید آنها را پایین می‌آورد.

مهم ترین عاملی که سبب شد تا طلا نتواند مرز 1800 دلاری را حفظ کند سیگنال های انقباضی فدرال رزرو بود. حال بیشتر تحلیل گران هشدار می دهند که امکان دارد در هفته های پایانی سال 2022 روزهای نوسانی را تجربه کند.

طی هفته‌های اخیر انتظار می‌رفت بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را کمتر از جلسات گذشته افزایش دهد و این اتفاق از قیمت طلا حمایت کرد. اما طلا هنوز هم پایین‌تر از متوسط سال گذشته معامله می‌شود و نسبت‌به اوج قیمتی که در آغاز حمله روسیه به اوکراین به آن دست یافته بود، کاهش یافته است. طلا درواقع موقعیت خود به‌عنوان یک پشتوانه ایمن برای سرمایه‌گذاران را به دلار باخته است.

قیمت نقره امروز با 0.39 درصد افزایش به 23 دلار و 42 سنت رسید و پلاتین با 0.47 درصد افزایش 999 دلار و 24 سنت معامله می‌شود.

ایپ جان رانگ استراتژیست بازار IG گفت: با توجه به این که علیرغم تصمیم گیری تندروانه از سوی فدرال رزرو، واکنش صعودی دلار و بازدهی آن هنوز محتاطانه به نظر می‌رسد، قیمت طلا تلاش کرد تا زیان را جبران کند.

ایپ گفت: در حالی که طلا به عنوان دارایی امن تلقی می شود، مواردی وجود دارد که به نظر می‌رسد قیمت ها از وضعیت امن جدا شده است، زمانی که عواملی مانند سیاست‌های فدرال رزرو وارد عمل می‌شوند.

سرمایه گذاران در سراسر جهان منتظر آمار نهایی رشد آمریکا برای سه ماهه منتهی به سپتامبر 2022 (Q3 CY22) خواهند بود. این آمار قرار است در 22 دسامبر (پنجشنبه) منتشر شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد