اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

میوه هایی که با ترازوی طلافروشی در ایران فروخته می شوند! + تصاویر و قیمت

میوه های استوایی آنقدر قیمت بالایی دارند که یا دانه ای فروخته می شوند و در بهترین حالت در بسته های ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرمی عرضه می شوند. چرا که قیمت های میلیونی شان موجب شده تا کمتر کسی توان خرید کیلویی این میوه ها را داشته باشد.

به گزارش سایت طلا، میوه های استوایی آنقدر قیمت بالایی دارند که یا دانه ای فروخته می شوند و در بهترین حالت در بسته های ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرمی عرضه می شوند. چرا که قیمت های میلیونی شان موجب شده تا کمتر کسی توان خرید کیلویی این میوه ها را داشته باشد.

این روزها میوه های لوکس در بازار شمال پایتخت بیشتر از قبل به چشم می خورد. میوه‌های عجیب و غریبی که زادگاه اصلی‌شان کشورهای آسیای جنوب‌شرقی و آفریقایی است و با وجود قیمت های فضایی و باورنکردنی پیشخوان بسیاری از مغازه‌های لوکس را به خود اختصاص داده اند و توانسته اند مشتریان پر و پا قرص خوبی هم برای خود دست و پا کنند.

میوه های استوایی آنقدر قیمت بالایی دارند که یا دانه ای فروخته یا در بهترین حالت در بسته های ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرمی عرضه می شوند. چرا که قیمت های میلیونی شان موجب شده تا کمتر کسی توان خرید کیلویی این میوه ها را داشته باشد. به عنوان مثال برای خرید میوه های استوایی که گاه تلفظ شان را هم بلد نیستید باید یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هزینه کنید. برای خرید یک دانه گواوا یا یک دانه شوگر اپل (سیب کاستارد) باید ۲۵۰ هزار تومان از جیب تان پول بدهید. البته اینها در صورتی است که فروشنده موجودی داشته باشد.

البته درصد بالایی از مردم به دلیل گران بودن قیمت این میوه های متنوع و خوش آب و رنگ، حتی فرصت یک بار چشیدن طعم آن را نیز به خود نداده اند و بسیاری نیز حتی نام این میوه ها را نشنیده اند.

میوه های استوایی را در همه مغازه و فروشگاه های عرضه کننده میوه نمی توان یافت. از آنجا که این میوه مشتریان خاص دارد بیشتر در محله های شمال شهر تهران عرضه می شود.

گرچه برخی از این میوه های وارداتی هم اکنون در داخل کشور و در نواحی چون جنوب خوزستان، جنوب فارس، بوشهر، هرمزگان، جنوب کرمان، خراسان جنوبی (طبس)، سمنان و اصفهان، گیلان و مازندران کشت می شود اما این موضوع موجب کاهش قیمت این میوه های لوکس و هوس برانگیز نشده است.

اتحادیه در خصوص قیمت میوه های لوکس ورود نمی کند

اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه میوه و تره بار تهران در گفت و گو با همشهری آنلاین در خصوص ورود به بحث میوه های وارداتی گران قیمت و لوکس گفت: فقط واردات ۴ نوع میوه موز، نارگیل، انبه و آناناس مجاز است و واردات مابقی میوه های لوکس ممنوع است و به صورت قاچاق وارد می شوند. از آنجا که این میوه ها به صورت غیر قانونی وارد می شود ما روی بحث قیمت آن ورود نمی کنیم.

وی ادامه داد: این میوه های لوکس را قشر خاصی می خرند که معمولا در مجالس و مهمانی های تشریفاتی به عنوان میوه های تزیینی از آنها استفاده می کنند. این قشر خاص فارغ از پولی که بابت میوه می دهند به دنبال خاص ترین ها هستند. به عنوان مثال ما در کشور ۲۰۰ نوع انگور داریم اما این قشر به دنبال خرید انگور شیلی هستند. ما نمی توانیم به این قشر بگوییم نخرند، اینها می خواهند تشریفات داشته باشند و مختارند.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار گفت: خرید و فروش هر نوع میوه ای که مشابه داخلی ندارد و اختلالی در بازار میوه داخل ایجاد نمی کند، اشکالی ندارد. معتقدم واردات کالایی که مشابه داخلی ندارد نباید ممنوع باشد. علت گرانی این میوه ها هم عرضه محدود آن است در صورتی که اگر به تولید انبوه برسند یا به وفور وارد شوند کاهش قیمت خواهند داشت.

تصویر و قیمت برخی از این میوه های خاص را در ادامه ببینید.

مانگوستین

این میوه بومی اندونزی است که به صورت گسترده ای در نواحی جنوب شرقی آسیا و برخی مناطق آفریقا وجود دارد. به دلیل قیمت بالا در ایران به صورت گرمی فروخته می شود. قیمت یک کیلوگرم از این میوه یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان است.

رزبری

یک میوه مینیاتوری برای برآوردن تمام نیازهای تغذیه ای روزانۀ بدن و پیشگیری و درمان سخت ترین بیماری ها، یک میوه با طعمی بی نظیر که از بارها چشیدن آن سیر نمی شوید. بهای بالای این میوه نیز موجب شده تا روی ترازوی طلافروشی وزن شود و گرمی فروخته شود. چرا که خرید یک کیلوگرم این میوه حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان آب می خورد.

شوگر اپل

کسانی که با نامش آشنا نیستند در ابتدا فکر می کنند یک مدل از گوشی اپل است اما شوگر اپل (سیب کاستارد) یک میوه بسیار خوشمزه و مفید است که ظاهر جالبی هم دارد و میوه بومی مناطق گرمسیری آمریکاست. البته نام شوگر بر روی آن به این علت است که این درخت بازده بالایی دارد و میوه های زیادی تولید می‌کند. این میوه که شبیه سیب است دانه ای فروخته می شود و قیمت هر دانه آن ۲۵۰ هزار تومان است که مشتریان خاص خود را دارد.

نوع میوه یک کیلوگرم (قیمت به تومان)
مانگوستین یک میلیون و ۴۵۰ هزار
رزبری یک میلیون و ۳۰۰ هزار
پشن فروت یک میلیون و ۳۰۰ هزار
جک فروت یک میلیون و ۲۰۰ هزار
رامبوتان یک میلیون
بلوبری یک میلیون
لیچی یک میلیون
لونگان یک میلیون
دوریان ۸۰۰ هزار
فیسالیس ۲۵۰ هزار
دراگون فروت دانه ای ۳۴۰ هزار
گواوا دانه ای ۲۵۰ هزار
شوگر اپل دانه ای ۲۵۰ هزار
استارفروت دانه ای ۱۴۰ هزار
گران دیلا دانه ای ۹۰ هزار
پوملو دانه ای ۸۰ هزار
آواکادو دانه ای ۷۵ هزار
کامکوات دانه ای ۷۰ هزار
پاپاپا دانه ای ۶۵ هزار
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد