اونس طلا2301
مظنه14,817,000
18 گرم3,420,500
ارزش سکه33,382,701
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

پاستوریزه کردن شیر با انداختن قورباغه در آن!

قبل از وجود خنک کننده های امروزی مانند یخچال، مردم روسیه و فنلاند با انداختن قورباغه داخل شیر از فاسد شدن آن برای مدت طولانی جلوگيرى می کردند!

به گزارش سایت طلا، در زمان‌های قدیم به دلیل نبودن وسایل برقی مانند یخچال برای نگهداری غذاهای فاسد شدنی از شیوه‌هایی مختلفی استفاده می‌کردند که یکی از آنها کمک گرفتن از قورباغه ها برای جلوگیری از فاسد شدن شیر بوده است.

در زمان‌های قدیم به دلیل نبودن وسایل برقی مانند یخچال برای نگهداری غذاهای فاسد شدنی از شیوه‌هایی مانند نمکزود کردن گوشت و یا خشک کردن مواد غذایی استفاده می‌کردند اما مردم روسیه و فنلاند از شیوه‌ای بسیار عجیب برای نگهداری شیر استفاده می‌کردند. مردم این کشورها با انداختن قورباغه داخل شیر از فاسد شدن آن برای مدت طولانی جلوگيرى می‌کردند.

بر همین اساس نیز نه تنها شیر سالم تری در اختیار داشتند بلکه بخش بیشتری از محصولات خود را به فروش می رساندند. این روش تا سال 1805 که نخستین نمونه های دستگاه برودت ویژه نگهداری شیر و گوشت و... رونمایی شد رایج بود.

شاید با خواندن این موضوعات تصور کرده باشید که روس ها و هلندی ها اشتباه می کردند، اما جالب است بدانید این شما هستید که اشتباه می کنید چرا که بر اساس یک تحقیق که در سال 2012 به رهبری شیمیدان ارشد دانشگاه ایالتی مسکو انجام شد، مشخص شد که سطح بدن قورباغه ها حاوی مقادیری مشخص از 76 پپتید و یک رشته آمینو اسیدند که ترکیبات ضد میکروبی ایجاد می کند و البته مثل آنتی بیوتیک ها در برابر باکتری های سالمونلا و استافیلوکوک کار می کند.

بنابراین می توان نتیجه گرفت روس ها و فنلاندی ها صدها سال پیش بر حسب تجربه یک کشف علمی بزرگ داشتند اما از این کشف علمی بی خبر بودند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد