اونس طلا2337.71
مظنه14,961,000
18 گرم3,453,700
ارزش سکه33,707,133
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,100,000
نیم24,200,000
ربع14,500,000

دیگر شکلات تلخ نخورید !

بر اساس مطالعات اخیر، شکلات تلخ حاوی فلزات سنگین از جمله سرب و کادمیوم باشد. یک مطالعه نشان داد که چندین برند محبوب شکلات تلخ حاوی مقادیر خطرناک و بالایی از فلزات سنگین هستند.

بر اساس مطالعات اخیر، شکلات تلخ حاوی فلزات سنگین از جمله سرب و کادمیوم باشد. یک مطالعه نشان داد که چندین برند محبوب شکلات تلخ حاوی مقادیر خطرناکی از فلزات سنگین هستند.

شکلات های تلخ اغلب به عنوان یک گزینه بالقوه سالم تر برای عاشقان شیرینی است. آنها اغلب حاوی مواد معدنی غذایی مفید مانند منگنز و آهن هستند و معمولاً قند کمتری دارند.

با این حال، مطالعهای که اخیرا انجام شده، نشان داد که بسیاری از شکلاتهای تلخ حاوی مواد بسیار خطرناکتری هستند. این مطالعه ۲۸ شکلات تلخ را آزمایش کرد و از حداکثر دوز مجاز کالیفرنیا به عنوان معیار استفاده کرد. این دولت مصرف شکلات هایی که حاوی بیش از ۰.۵میکروگرم سرب و ۴.۱ میکروگرم کادمیوم هستند را ممنوع کرده است.

شکلات تلخ ، حاوی سطح بالایی از سرب است. نام تجاری محبوب شکلات آمریکایی حاوی ۲۶۵٪ بیشتر از دوز قابل قبول فلزات سنگین است .

براساس مطالعات چندین برند، از جمله Pascha، Dove و Lindt ، Trader Joe's Dark Chocolate Lover's Chocolate، حاوی بیش از حداکثر دوز کادمیوم و سرب هستند.

دو برند شکلات ساخته شده توسط Ghirardelli هر دو دارای سطوح پایینی از فلزات سنگین بودند، مانند محصولات ساخته شده توسط Taza، Mast و Valrhona

کادمیوم می تواند در کلیه ها رسوب کند و در نهایت باعث بیماری کلیوی و پوکی استخوان شود. به گفته مرکز کنترل بیماری (CDC) این مواد یک عامل ابتلا به سرطان شناخته شده اند. قرار گرفتن در معرض سرب، برای کودکان و زنان باردار بسیار خطرناک است و باعث مشکلات جدی رشد و آسیب به مغز و سیستم عصبی می شود.

مطالعه قبلی که در ماه آگوست توسط مدافع مسئولیتپذیری محیطزیست غیرانتفاعی As You Sow انجام شد، نشان داد که فلزات سنگین عمدتاً از طریق خاکهای آلوده به کاکائو وارد میشوند. سطوح بالای کادمیوم در خاک توسط ریشه های درخت کاکائو مصرف می شود. سپس فلز در میوه رسوب می کند.

از سوی دیگر، سرب روی پوستههای بیرونی دانههای کاکائو کشف شد و محققان به این نتیجه رسیدند که دانهها پس از برداشت در معرض فلز قرار می گیرند.

افرادی که این شکلات را دوست دارند باید سعی کنند میزان مصرف شکلات تلخ را به خصوص کودکان کاهش دهند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد