اونس طلا2348.32
مظنه15,326,000
18 گرم3,538,000
ارزش سکه34,529,478
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

لیست گوشی هایی که هرگز نباید بخرید

در اینجا به معرفی تعدادی از گوشی های اندرویدی جدیدی که خرید آن‌ها توصیه نمی شود پرداخته و جایگزین هایی را برای هریک معرفی خواهیم کرد. اگر قصد خرید یک گوشی در آینده نزدیک را دارید، مطالعه این متن را از دست ندهید.

به گزارش سایت طلا، در اینجا به معرفی تعدادی از گوشی های اندرویدی جدیدی که خرید آن‌ها توصیه نمی شود پرداخته و جایگزین هایی را برای هریک معرفی خواهیم کرد. اگر قصد خرید یک گوشی در آینده نزدیک را دارید، مطالعه این متن را از دست ندهید.

معمولا اگر قصد خرید یک گوشی جدید را داشته باشید، می‌توانید به‌سادگی چندین و چند راهنمای مختلف برای پیدا کردن مناسب‌ترین دستگاه برای خرید پیدا کنید. برای این کار، تنها کافی‌ست صفحه گوگل را باز کرده و عبارت «بهترین گوشی» یا “best smartphone” را جستجو کنید تا لیستی بلندبالا از محصولات متنوع مناسب با سلیقه، نیاز و بودجه شما برایتان نمایش داده شود.

در عین حال، اکثر این مقالات تنها به بررسی نقاط قوت دستگاه‌های پیشنهادی پرداخته و از نقاط ضعف آن غافل می‌شوند. بنابراین کمتر لیستی را می‌توانید پیدا کنید که به نکات منفی هریک از گوشی‌های بازار اشاره داشته باشد.

امروز سعی داریم تعدادی از گوشی هایی که به دلایل مختلف نباید به خریدشان بپردازید را معرفی کنیم و ضمن بررسی نقاط ضعف آن‌ها، جایگزین‌های مناسبی را هم برای هریک پیشنهاد کنیم. در این لیست بیشتر بر روی محصولاتی تمرکز خواهیم کرد که مدت زیادی از عرضه آن‌ها به بازار نمی‌گذرد

موتو G72

مهم‌ترین نقطه قوت موتو جی 72 صفحه نمایش آن است. این گوشی با در اختیار داشتن یک صفحه نمایش 6.55 اینچی pOLED با رزولوشن 1080 در 2460 پیکسلی و روشنایی 1300 نیت، محصولی ایده‌آل برای استفاده در محیط‌های باز و پرنور به شمار می‌رود.

این صفحه نمایش همچنین نرخ رفرش 120 هرتزی داشته و ضمن پشتیبانی از استاندارد HDR10+ و قابلیت نمایش رنگ‌های 10 بیتی، توسط لایه گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود.

همچنین چینش دوربین این گوشی هم سه‌گانه بوده و در آن از یک حسگر اصلی 108 مگاپیکسلی استفاده شده است. بعلاوه، در کنار این حسگر هم یک ماژول 8 مگاپیکسلی فوق عریض و یک حسگر دو مگاپیکسلی ماکرو به کار رفته‌اند. این ماژول دوربین قادر به ضبط ویدیوهایی با رزولوشن 1080p با نرخ‌های 30 و 60 فریم بر ثانیه خواهد بود.

البته این دوربین به ظاهر قدرتمند علیرغم ثبت عکس‌های قابل قبول در شرایط نوری مساعد، در نور کم عملکرد بسیار ضعیفی دارد.

موتو جی ۷۲ همچنین یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی داشته و از شارژ با توان ۶۷ وات پشتیبانی می‌کند.

به جز موارد یاد شده، گوشی Moto G72 هیچ مزیت دیگری ندارد و در سایر بخش‌های ضعیف عمل می‌کند. این میان رده تنها از 4G پشتیبانی کرده و به چیپست هلیو G99 مدیاتک مجهز است که در مقایسه با رقبا عملکرد ضعیفی دارد. همچنین قاب پشتی این گوشی از پلاستیک بوده و پشتیبانی نرم افزاری آن تنها یک ساله است!

در حال حاضر قیمت این گوشی برابر با ۲۳۰ دلار است.

گوشی جایگزین: پوکو M5

گوشی Poco M5 جایگزین ایده‌آلی برای موتو جی 72 است و مشخصاتی نزدیک به آن را با قیمتی مناسب‌تر ارائه می‌دهد. این گوشی از یک دوربین دوگانه با حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی، صفحه نمایش ال سی دی و همان تراشه هلیو G99 بهره برده و تنها 151 دلار قیمت دارد.

اینفینیکس زیرو ۸

دوربین سلفی ۴۸ مگاپیکسلی که مهم‌ترین نکته در خصوص گوشی Infinix Zero 8 به شمار می‌رود، در حقیقت پاشنه آشیل این محصول است. در نگاه اول، این گوشی محصولی ایده‌آل برای ثبت تصاویر سلفی به شمار می‌رود و در عمل نیز این‌چنین است. با این حال، نمی‌توان با قاطعیت گفت این ویژگی باعث ارزشمند شدن این محصول می‌شود یا خیر!

صفحه نمایش 6.85 اینچی این گوشی با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ رفرش 90 هرتز آن را به محصولی جذاب تبدیل می‌کند. با این وجود، تراشه هلیو G90T چیپستی رده پایین بوده و با وجود این که به ظاهر یک چیپست گیمینگ است، اما در عمل عملکرد پایین‌تر از انتظاری را ارائه می‌دهد.

همچنین ماژول دوربین پشت این گوشی هم 64 مگاپیکسلی است و حسگرهای آن در یک طراحی لوزی شکل کنار هم قرار گرفته‌اند. دوربین اصلی این ماژول، 64 مگاپیکسلی بوده و قادر به ضبط ویدیوهای 4K با نرخ 960 فریم بر ثانیه است.

از سوی دیگر در قسمت جلوی این گوشی هم شاهد تعبیه یک ماژول دوربین دوگانه متشکل از یک حسگر اصلی 48 مگاپیکسلی و یک سنسور فوق عریض 8 مگاپیکسلی هستیم. دوربین سلفی اصلی این گوشی همچنین قادر به ضبط ویدیوهای 4K است.

این گوشی همچنین به یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی مجهز بوده و از شارژ سریع 33 وات پشتیبانی می‌کند. قیمت Infinix Zero 8 برابر با 260 دلار است. البته با کمی هزینه بیشتر، می‌توان یک گوشی بسیار بهتر پیدا کرد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

گوشی جایگزین: شیائومی CIVI 2

با در نظر گرفتن این که محصولات سری سیوی شیائومی زیباترین گوشی‌های این کمپانی به شمار رفته و قابلیت‌های تصویربرداری فوق‌العاده‌ای هم دارند، توصیه می‌کنیم اگر قصد خرید اینفینیکس زیرو ۸ را دارید، CIVI 2 را به عنوان جایگزین آن خریداری کنید.

این میان رده از یک صفحه نمایش ۶.۵۵ اینچی سه‌بعدی و امولد با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز، پشتیبانی از دالبی ویژن و قابلیت نمایش رنگ‌های ده بیتی برخوردار است.

علاوه بر این، سیوی 2 به قدرتمندترین دوربین سلفی تاریخ شیائومی مجهز شده است. در بالای صفحه نمایش این گوشی شاهد تعبیه دو دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی هستیم که می‌توانند در هنگام ثبت تصویر، سطح بلور مشابه دوربین‌های SLR را ارائه دهند! همچنین دوربین عریض این ماژول دوربین هم دیافراگم f/2.0 داشته و 50% ورودی نور بیشتری دارد.

دیگر مشخصات فنی شیائومی سیوی ۲ نیز عبارتند از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی در پشت، تراشه اسنپدراگون ۷ نسل ۱ و یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی با قابلیت شارژ با توان ۶۷ وات. جالب اینجاست که قیمت این محصول هم تنها کمی بیشتر از قیمت میان رده اینفینیکس، یعنی ۳۳۴ دلار است.

گوگل پیکسل ۷

با اینکه زمان زیادی از عرضه سری گوشی‌های Pixel 7 گوگل نمی‌گذرد؛ اما بررسی‌های موجود نشان داده که نسخه استاندارد این گوشی محصول چندان ارزشمندی نیست. برای شروع بد نیست بدانید با اینکه تراشه تنسور جی 2 به کار رفته در این گوشی در ظاهر، نسل جدیدی از چیپست‌های گوگل به شمار می‌رود، اما در عمل تنها شاهد 10 درصد بهبود عملکرد آن در مقایسه با تراشه‌های تنسور پیکسل 6 هستیم. این تراشه از معماری ARMv8 استفاده می‌کند که از هسته‌هایی از مد افتاده و ضعیف بهره می‌برد.

این گوشی همچنین هنوز با یک حسگر اصلی دوربین ۵۰ مگاپیکسلی روانه بازار شده و در کنار آن از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض هم استفاده کرده است. البته مدل پروی پیکسل ۷ از یک دوربین سوم هم بهره می‌برد؛ اما خبری از این دوربین در مدل استاندارد نیست.

علاوه بر این، دوربین سلفی پیکسل ۷ هم رزولوشنی ۱۰.۸ مگاپیکسلی دارد.

Pixel 7 از یک صفحه نمایش 6.3 اینچی با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ رفرش 60 هرتز بهره می‌برد و ظرفیت باتری آن 4355 میلی آمپر ساعت است. همچنین شارژ این باتری به صورت سیمی با توان 21 وات و به صورت بی سیم با توان 20 وات انجام می‌شود.

حداقل قیمت این پیکسل گوگل برابر با ۶۰۰ دلار است.

جایگزین: هر گوشی میان رده دیگر!

ایرادات ریز و درشت پیکسل ۷ باعث می‌شود که محصولات زیادی در بازار گوشی‌های اندرویدی قادر به ارائه عملکردی بهتر از این گوشی با قیمت پایین‌تر باشند. به عنوان مثال، ردمی K50 اولترا یکی از این محصولات است که می تواند جایگزین ایده‌آلی برای گوشی گوگل پیکسل ۷ باشد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد