اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

معرفی 5 تا از گران ترین شاسی بلندهای ایران + تصاویر

امروزه دیگر سدان‌ها پرمتقاضی و شاسی بلندها محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. قصد داریم به معرفی گران ترین شاسی بلندهای ایران بازار ایران بپردازیم.

به گزارش سایت طلا، امروزه دیگر سدان‌ها پرمتقاضی و شاسی بلندها محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. قصد داریم به معرفی گران ترین شاسی بلندهای ایران بازار ایران بپردازیم.

دیگر دوران یکه‌تازی خودروهای سدان و اسپرت بازار به سر رسیده و امروزه دیگر دور رقابت اس یو وی‌ها یا همان شاسی بلندها است. خودروسازهای بزرگ و معتبر اروپایی، کره‌ای و ژاپنی در صدد تولید خودروهای کراس اوور و شاسی بلند هستند و بازار رقابت این قبیل محصولات داغ داغ است.

در بازار فعلی خودروهای شاسی بلند بسیاری وجود دارند که برخی از آنها وارداتی و تازه‌واردها مونتاژی‌اند؛ چرا که دولت از سال ۹۷ به بعد واردات خودروهای خارجی را ممنوع اعلام کرد. ممنوعیت ورود خودروهای خارجی همانا و کمبود این قبیل محصولات در کشور و افزایش قیمت آنها همان.

در حال حاضر قیمت یک دستگاه تویوتا پرادو مدل ۲۰۲۳ در فول‌ترین آپشن به ۵۳ هزار دلار می‌رسد که با احتساب دلار ۳۸ هزار تومانی امروز تقریبا دو میلیارد تومان قیمت دارد؛ ولی متاسفانه قیمت نسخه‌های ۲۰۱۳ این ماشین گران‌تر از این حرف‌هاست. قیمت یک دستگاه تویوتا لندکروز ۲۰۱۳ در بازار امروز ۱۰ میلیارد تومان است و با این مبلغ می‌توان در بهترین نقطه تهران یک آپارتمان ۱۰۰ متری خرید.

شوربختانه مهم‌ترین عامل گران شدن خودروهای شاسی بلند در بازار داخل، ممنوعیت واردات و افزایش نرخ ارز است. در این مطلب قصد داریم نگاهی به گران ترین شاسی بلندهای بازار کشورمان بیندازیم و ببینیم در میان وارداتی‌ها کدام یک صاحب لقب گران ترین خودروی داخلی می‌شود.

شواهد و قرائن نشان می‌دهد که در حال حاضر تویوتا لندرکروز مدل ۲۰۱۳ گران ترین ماشین است؛ چرا که برای داشتن یکی از این اس یو وی‌ها باید ده میلیارد تومان هزینه کنید. با چنین پولی می‌توان در جای جای تهران خانه‌های لوکس و مجلل تا صد متر خرید. البته خودروهای دیگری هم به این فهرست اضافه می‌شوند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

1. ولوو XC90

شرکت ولوو نیز محصولات گران قیمت و لوکسی در سگمنت شاسی بلندها دارد و یکی از بزرگترین آنها به لحاظ ابعادی ولوو ایکس سی ۹۰ است. ارتفاع این خودرو به ۱۸۰۰ میلی‌متر می‌رسد و جزو بزرگترین شاسی بلندهای لوکس به حساب می‌آید. این ماشین در سه تیپ مختلف وارد بازار شده و مدل اینسکریپشن مجهز به امکانات بیشتر و قیمت گران‌تری است.

آگهی‌های خرید و فروش ولوو XC90 نشان می‌دهند که این شاسی بلند لاکچری نزدیک به هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. همچنین میزان کارکرد آن ۶۰ هزار کیلومتر عنوان شده است. زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه ۲.۰ لیتری تعبیه شده که می‌تواند حداکثر قدرت ۳۲۰ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر را تولید کند و در هر صد کیلومتر مسافتی که طی می‌کند حدود ۷.۷ لیتر سوخت مصرف خواهد کرد. از طرفی شتاب صفر تا صد آن ۶.۹ ثانیه تخمین زده شده است.

2. بی ام و X4

نخستین باری که بی ام ایکس ۴ موفق شد وارد بازار کشورمان شود، سال ۲۰۱۵ بود و جالب است که تنها دو سال در ایران دوام آورد و سپس در ۲۰۱۷ تولید آن متوقف شد. هر چه باشد امروز این شاسی بلند لوکس در زمره گران ترین خودروهای بازار داخل است. اگر هم‌اکنون بخواهید یک مدل ۲۰۱۷ از این اس یو وی را بخرید، می‌بایست حدود ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه کنید.

علاوه بر این مدل ۲۰۱۵ بی ام و X4 نزدیک به ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. زیر کاپوت این شاسی بلند یک پیشرانه شش سیلندر ۲.۰ لیتری تعبیه شده که می‌تواند قدرت ۲۴۱ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر را تولید کند. حداکثر سرعت این خودرو ۲۳۲ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد آن ۶.۴ ثانیه خواهد بود.

۳. پورشه ماکان

اگر به دنبال خرید یک شاسی بلند جمع‌وجور و شهری هستید که بتواند نیازهای شما را برآورده کند، پورشه ماکان در اختیار شماست. ارتفاع این خودرو نسبت به شاسی بلندهای دیگر نظیر تویوتا لندکروز کمتر است (۱۶۰۰ میلی‌متر) و باید از همین ابتدا آن را جدا کرد.

مشخصات فنی این شاسی بلند نویددهنده توان فنی و شتاب صفر تا صد جذابی است. پورشه ماکان تنها در عرض ۶.۷ ثانیه از سکون مطلق به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین در هر ۱۰۰ کیلومتر مسافتی که ماکان طی می‌کند، ۷.۴ لیتر سوخت مصرف می‌شود و حجم موتور هم ۲.۰ لیتر است.

اگر قصد خرید یک دستگاه پورشه ماکان دارید باید بدانید که مدل ۲۰۱۷ این خودرو با کارکردی تقریبا ۲۳ هزار کیلومتری، ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. متاسفانه به دلیل این که برخی از نسخه‌های این خودرو مجهز به پیشرانه ۲.۵ لیتری به بالا بودند، ممنوع‌الورود شدند، ولی بعدا نسخه‌های دو لیتری وارد بازار کشورمان شدند.

4. لکسوس RX

مدل 2017 یک دستگاه شاسی بلند لکسوس آر ایکس در آگهی‌های خرید و فروش به قیمت 8 میلیارد و 500 میلیون تومان فروخته می‌شود. طبق آنچه آگهی‌دهندگان اعلام کرده‌اند این خودرو با چنین قیمتی کارکردی 27 هزار کیلومتری دارد. همچنین مدل 2013 لکسوس RX با کارکرد 56 هزار کیلومتری، 5 میلیارد و 800 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

زیر کاپوت این خودروی اس یو وی یک پیشرانه ۴ سیلندر توربوشارژ تعبیه شده که می‌تواند حداکثر قدرت ۲۳۸ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر را تولید کند. مصرف سوخت لکسوس مذکور در هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت حدود ۷.۹ لیتر ارزیابی شده است.

۵. تویوتا لندکروز

اما گران ترین شاسی بلندی که در حال حاضر بازار ایران به خود دیده، لندکروز است. گفتیم که قیمت این خودروی ژاپنی با یک واحد آپارتمان در بهترین نقطه تهران برابری می‌کند. مدل ۲۰۱۳ این خودرو در تهران نزدیک به ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان قیمت گذاشته شده و بیشترین قیمت محسوب می‌شود.

متاسفانه از میزان کارکرد این خودرو اطلاعی در دست نیست، ولی اگر نگاهی به مدل‌های قدیمی‌تر تویوتا لندکروز بیندازیم، ارزش این خودرو به نصف می‌رسد. با این اوصاف تویوتا لندکروز مدل ۲۰۰۹ با کارکرد ۱۸۰ هزار کیلومتری نزدیک به ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. خودروی گران قیمت بازار مجهز به یک موتور ۴ لیتری است و می‌تواند حداکثر ۲۷۱ اسب بخار قدرت و ۳۸۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد