اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

این 3 خودرو کم مصرف ترین خودروهای داخلی هستند + تصاویر

مصرف خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است، به همین خاطر شرکت‌های تولید اتومبیل به دنبال طراحی خودروهای کم‌مصرف و سازگار با محیط هستند.

به گزارش سایت طلا، مصرف خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است، به همین خاطر شرکت‌های تولید اتومبیل به دنبال طراحی خودروهای کم‌مصرف و سازگار با محیط هستند. شرکت‌های زیادی به جمع تولیدکنندگان اتومبیل‌های پاک و هیبریدی پیوسته‌اند. همچنین شرکت‌هایی که محصولات بنزینی و دیزلی خود را از رده خارج نکرده‌اند، به دنبال طراحی خودرو با مصرف پایین هستند. شرکت‌های بزرگ ماشین‌سازی روزانه، کم‌مصرف‌ترین خودروهای جهان از نظر استفاده از سوخت و هزینه وسایل مصرفی را به بازار عرضه می‌کنند.

با توجه به آسیب‌های بنزین به محیط زندگی، مصرف بالای آن و ضرورت بحث مدیریت هزینه‌ها، انتخاب خودرو کم مصرف بسیار اهمیت پیدا کرده است. استراتژی شرکت‌های تولیدی ماشین به سمت تولید زایئات و آلایندگی‌های کمتر است؛ به همین خاطر تولید خودروهای برقی، گازی، الکتریکی و هیبریدی طرفداران بسیاری پیدا کرده است. با توجه به اهمیت مصرف سوخت برای رانندگان، مطالعه این نوشته برای ۵ دقیقه خالی از لطف نخواهد بود. پس همراه ما باشید، ما در این مقاله به بررسی کم مصرف ترین خودروهای داخلی و خارجی می‌پردازیم.

۱. خلق TU۳ و TU۵ برای ۲۰۶ و مصرف پایین بنزین

همه خودروهایی که به موتور TU۵ مجهز هستند از مصرف پایینی برخوردارند. استفاده از موتور TU۵ برای تولید پرشیا هم به کاهش مصرف آن کمک کرده است. اما این موتور برای ماشین پژو ۲۰۶ طراحی شده است و عملکرد بسیار خوبی در آن دارد. ۲۰۶ در همه تیپ‌ها با برخورداری از موتور TU۵ به عنوان یک ماشین کم‌مصرف داخلی به حساب می‌آید؛ این موضوع یک مزیت منحصر به فرد برای این ماشین داخلی است. پژو ۲۰۶ یک ماشین با شتاب بالا و مصرف پایین است. باتوجه به شلوغی شهر و کمبود جای پارک، این اتومبیل بهترین ماشین بعد از پراید برای استفاده در سطح شهر است.

همچنین با تولید ماشین پژو ۲۰۶ تیپ دو با موتور TU۳ حجم مصرف این اتومبیل به شدت کاهش پیدا کرده است. این ماشین دارای حجم ۱.۴ لیتری، قدرت موتور ۷۵ اسب بخار، گشتاور ۱۱۵ نیوتون متری و گیربکس پنج سرعته است. ۲۰۶ با موتور TU۳ در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها نزدیک به ۶ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

۲.تولید سمند LX با هدف بهینه‌سازی مصرف انرژی

در ماشین سمند نسخه LX از موتور پرطرفردار EF۷ استفاده شده است. این ماشین در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند؛ این میزان مصرف برای ماشینی با وزن ۱۲۴۰ کیلوگرم بسیار مناسب است. سمند با قدرت ۱۱۴ اسب بخار و گشتاور ۱۵۵ نیوتون متری و بدنه‌ای سنگین، یکی از کم مصرف ترین خودروهای داخلی و بهینه برای خانواده است.

بقیه مدل‌های سمند به غیر از LX، جزو پر مصرف‌ترین اتومبیل‌های داخلی هستند. ایران‌خودرو در سال ۱۳۸۳ با هدف بهینه‌سازی مصرف سوخت مدل LX را به بازار عرضه کرد. البته قابل چشم‌پوشی نیست که سمند LX طرفداران بسیاری پیدا کرده و به یکی از اتومبیل‌های پرطرفدار داخلی است.

۳. تندر نود یک خودرو داخلی با کیفیت بالا از همه نظر

ماشین تندر ۹۰ از ویژگی‌های منحصر به فرد بسیاری برخوردار است؛ ویژگی‌هایی که آن را از معدود اتومبیل‌های باکیفیت داخلی کرده است. این ماشین دارای موتور ۱.۶ لیتر، ۴ سیلندر، ۱۶ سوپاپ تنفس طبیعی، قدرت ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۱۴۰ نیوتون متری است. تندر نود به دو صورت دستی و اتوماتیک در بازار وجود دارد. مصرف سوخت شهری و جاده‌ای این ماشین به ترتیب ۹ و ۵.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این میزان مصرف در بین خودروهای داخلی بسیار بهینه است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد