اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

فلز زرد بر سر دو راهی/ کاهش قیمت طلا در راه است ؟

تاجران 93 درصد احتمال می‌دهند این بانک در آخرین اجلاس خود نرخ بهره را 50 واحد افزایش دهد. بالا رفتن نرخ بهره بانک‌های مرکزی در سال جاری میلادی قیمت طلا را پایین آورده است

به گزارش سایت طلا ، تقویم اقتصادی این هفته برای فعالان و تحلیلگران بازارهای جهانی بسیار مهم است.

در هفته جاری همه نگاه‌ها به سمت فدرال رزرو معطوف می‌شود. سیاستگذاران این نهاد تاکید کرده اند که شاید سرعت رشد نرخ سود تا حدودی تعدیل شود. به این ترتیب نرخ بهره با افزایش 50 واحدی به 4.5 درصد می‌رسد.

قیمت طلا در بحبوحه افزایش 0.2 درصدی ارزش دلار دوباره کاهش یافت.

قیمت هر اونس طلا امروز تا لحظه تنظیم این گزارش با 12 دلار کاهش به 1787 دلار رسید. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌کند.

تمام توجه سرمایه‌گذاران به اطلاعات شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکاست که در روز سه‌شنبه منتشر می‌شود و همچنین اجلاس نهایی بانک مرکزی آمریکا در سال جاری میلادی که در سیزدهم و چهاردهم همین ماه برگزار خواهد شد.

تاجران 93 درصد احتمال می‌دهند این بانک در آخرین اجلاس خود نرخ بهره را 50 واحد افزایش دهد. بالا رفتن نرخ بهره بانک‌های مرکزی در سال جاری میلادی قیمت طلا را پایین آورده است، چون افزایش نرخ بهره باعث می‌شود هزینه نگه‌داری فلزات گران‌بها از جمله طلا افزایش یافته و تمایل برای خرید آن‌ها پایین بیاید.

شاخص قیمت تولیدکننده در آمریکا در بحبوحه افزایش هزینه خدمات بیش‌ازحد انتظار در ماه نوامبر افزایش داشت. اما روند این افزایش متعادل شده‌است تورم سالیانه در درب کارخانه کمترین افزایش را طی 1 تا یک‌ سال و نیم گذشته داشته که می‌تواند روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی را هم محدودتر کند.

کاهش محدودیت‌های کرونایی در چین به‌عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده طلا تقاضا را بالا برده و قیمت طلا در این کشور را افزایش داده است.

جانت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات‌متحده روز یکشنبه کاهش قابل‌توجهی در تورم ایالات‌متحده در سال ۲۰۲۳ را پیش‌بینی کرد. علاوه بر این، بانک مرکزی اروپا و بانک انگلستان نیز قرار است در این هفته افزایش نرخ بهره را اعلام کنند زیرا سیاست‌گذاران به مقابله با تورم ادامه می‌دهند.

قیمت نقره امروز با 0.87 درصد کاهش به 23 دلار و 51 سنت رسید و پلاتین با 1.15 درصد کاهش، 1015 دلار و 78 سنت معامله می‌شود.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار اظهار کرد که این هفته مهمی برای بازارهاست که تورم ایالات‌متحده و نشست فدرال‌رزرو را دارند. ما شاهد سطوح پایین‌تری از نوسانات و اقدامات متغیر قیمت خواهیم بود زیرا سرمایه‌گذاران نسبت به رویدادهای پیشرو محتاط می‌شوند.

به گزارش سایت طلا،قیمت نفت بیش‌از 1 درصد در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه در آسیا افزایش یافت. خط لوله کلیدی نفت خام کانادا_آمریکا هنوز بسته است و رئیس‌جمهور روسیه تهدید کرده تولید را در پاسخ به تصمیم غرب جهت تعیین سقف قیمت برای صادرات نفت روسیه کاهش می‌دهد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 35 سنت معادل 0.46 درصد افزایش به 76 دلار و 45 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 51 سنت معادل 0.72 درصد افزایش 71 دلار و 53 سنت معامله می‌شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد