اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

عشق فقط ۴ مرحله دارد ، شما در کدام مرحله هستید؟

روابط همیشه در حال تغییر است، بعضی از بزرگترین چالش‌های زندگی باعث رشد شخصی و عمیق تر شدن رابطه می شود اما رابطه یک جاده دو طرفه است که هر دو نفر باید برای حفظ عشق در زندگیشان تلاش کنند.

روابط همیشه در حال تغییر است، بعضی از بزرگترین چالشهای زندگی باعث رشد شخصی و عمیق تر شدن رابطه می شود اما رابطه یک جاده دو طرفه است که هر دو نفر باید برای حفظ عشق در زندگیشان تلاش کنند.

عشق واقعی ۴ مرحله دارد که هر کدام از این مراحل دارای نکات مثبت و منفی است. همسرانی که یکدیگر را واقعا دوست دارند برای حفظ رابطه عاشقانه خودشان تفاوت های فردی یکدیگر را درک می کنند، می پذیرند وبه هم احترام می گذارند.

ما در سایت طلا، این چهار مرحله را برای شما آوردیم تا بدانید که در کدام مرحله هستید و خودتان را برای گام بعدی آماده کنید.

۱. هوس یا عشق پرشور

مرحله اول عشق از دو ماه تا دو سال طول می کشد. در این مرحله هر دو نفر برای هم جذاب هستند و کارهای عاشقانه می کنند. هورمون های شادی بیشتر ترشح می شود و به عبارتی زوج ها حالت سرخوشی دارند. این مرحله موجب افزایش تمرکز، افزایش توانایی در کار و وسواس زیاد می شود و ممکن است از دوستان یا خانواده فاصله بگیرند.

پس از دو سال، رابطه ناگهان متوقف میشود. احساس سرخوشی تمام می شود و هر دو نفر به شخصیت واقعی خودشان بر می گردند و به مرحله رشد وارد می شوند.

۲. مرحله مبارزه قدرت، تمایل و رشد

توهم از بین رفته و خشم و ناامیدی جای آن را می گیرد. توقعات در رابطه بالا می رود. افراد می توانند شخصیت واقعی یکدیگر را ببینند و متوجه می شوند که طرف مقابلشان واقعاً چه کسی است. شما ممکن است با چیزهای عجیب و غریبی روبرو شوید که شما را آزاربدهد، عادت هایی که ممکن است خسته کننده باشند، علایقی که شما را خسته یا گیج می کند و در این مرحله تصمیم می گیرید که بمانید یا بروید.

این مرحله برای زوج ها بسیار چالش برانگیز است زیرا مشاجره یا اختلاف نظرها افزایش پیدا می کند.

اگر نمی خواهید یکدیگر را رها کنید پس باید نقاط قوت و ضعف یکدیگر را بپذیرید و قبول کنید هر رابطه ای پر از چالش است و همیشه عاشقانه نیست و خودتان باید با درک تفاوت ها آن را بسازید.

۳.مرحله پایدار یا راضی

وقتی زن و شوهر وارد این مرحله میشوند، آگاهی بیشتری نسبت به رفتارها، تفاوتها و ناراحتیهای یکدیگر پیدا میکنند. دیگر هیچ کدام تلاش نمی کند ابراز قدرت کند و یا دنبال مقصر نمی گردند. در این مرحله زوجین آرامش بیشتری دارند و زندگی آنها ریتم و جریان ثابتی دارد. اما خطر در کمین است، زیرا ممکن است بدلیل روتین شدن زندگی آنها از هم خسته بشوند و حوصله شان در کنار هم سر برود. رابطه کسل کننده باعث بیتفاوتی یا حتی خیانت می شود، زیرا شما احساس می کنید رابطه شما هیجانش را از دست داده و بدنبال یک رابطه هیجان انگیزتر هستید و نسبت به هم بی تفاوت می شوید.

شما در این مرحله باید رابطه خودتان را تقویت کنید و شور و هیجان را دوباره به رابطه برگردانید. از یکدیگر حمایت کنید و کارهای عاشقانه انجام بدهید.

۴. مرحله تعهد

زوجین در این مرحله می توانند مشکلات و مشاجره ها را مدیریت کنند و یکدیگر را خوب شناخته اند. هرچقدر هم اتفاقات سختی در زندگیتان بیوفتد ترجیح می دهید در کنار هم باشید و آنها را با هم حل کنید. شما در زندگی خود به شخص دیگری نیاز ندارید زیرا شما انتخابتان را کرده اید و دوست دارید که با این شخص باشید.

یک رابطه موفق به تلاش مداوم، توجه و تعهد نیاز دارد. یادگیری تشخیص و پذیرش مراحل عشق میتواند به افراد و زوجها کمک کند تا از چالش ها براحتی عبور کنند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد