اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش آگهی

تحلیل بازار ارز دیجیتال با دامیننس

دامیننس یا تسلط بر بازار، برای نشان دادن میزان کنترل یک دارایی در بازار استفاده می‌شود.

دامیننس یا تسلط بر بازار، برای نشان دادن میزان کنترل یک دارایی در بازار استفاده می‌شود. همه ما بیت کوین را می‌شناسیم. بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال در سال ۲۰۰۹ راه اندازی شد و به همین دلیل ۱۰۰٪ از سهم بازار را در اختیار داشت. مفهوم دامیننس درست از همین جا شروع شد. پس از آن با ظهور سایر ارزهای دیجیتال دامیننس یا تسلط بیت کوین هم کاهش یافت. در ادامه انواع دامیننس تتر، آلت کوین‌ها و… روی کار آمدند. در حال حاضر از دامیننس به عنوان یک معیار مهم جهت تعیین وضعیت بازار استفاده می‌شود.

نقش دامیننس در ارز دیجیتال چیست؟

دامیننس هر ارز دیجیتال از طریق تقسیم ارزش بازار ارز دیجیتال موردنظر به کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال به دست می‌آید. (ارزش بازار ارز دیجیتال با ضرب تعداد توکن‌های موجود در قیمت فعلی توکن محاسبه می‌شود.)

تریدرها از انواع شاخص دامیننس برای یافتن احساسات حاکم بر بازار ارز دیجیتال استفاده می‌کنند. با اینکه این شاخص هم مانند همه شاخص‌های دیگر ضعف‌هایی دارد، با این حال معامله گران از آن برای تعیین روند بازار و کسب دیدگاه کلی وضعیت بازار استفاده می‌کنند. چرا که با یافتن روند و احساسات موجود در بازار می‌توان معامله‌های موفق‌تری داشت.

آشنایی با مهمترین دامیننس های بازار ارز دیجیتال

مهم‌ترین دامیننس‌های بازار ارز دیجیتال که تریدرها برای بررسی بازار از آن‌ها استفاده می‌کنند شامل دامیننس بیت کوین، دامیننس تتر و دامیننس آلت کوین‌ها است.

دامیننس بیت کوین

دامیننس بیت کوین با نماد BTC.D که نشان دهنده ارزش بازار بیت کوین نسبت به ارزش بازار کل ارزهای دیجیتال است.

دامیننس تتر

دامیننس تتر با نماد USDT.D که نشان دهنده ارزش بازار تتر نسبت به ارزش بازار کل ارزهای دیجیتال است.

دامیننس آلت کوین

دامیننس آلت کوین ها با نماد OTHERS.D که نشان دهنده کل ارزش بازار 125 ارز دیجیتال برتر به استثنای بیت کوین و برخی دیگر از ارزهای دیجیتال برتر است.

چگونه از دامیننس در تحلیل ارزهای دیجیتال استفاده کنیم؟

همانطور که پیداست بیت کوین تاثیر قابل توجهی در بازار ارز دیجیتال دارد. با توجه به شهرت بیت کوین، بسیاری از سرمایه گذاران به دقت حرکات قیمت بیت کوین را پیگیری کردند و متوجه ارتباط بین دامیننس بیت کوین و شرایط کلی بازار شدند.

سرمایه گذاران می‌توانند از دامیننس برای کمک به مدیریت ریسک کلی خود در بازار ارزهای دیجیتال هم استفاده کنند. به عنوان مثال، اگر قیمت بیت کوین در حال کاهش باشد اما دامیننس بیت کوین در حال افزایش باشد، این نشانه بازار نزولی شدید آلت کوین‌ها است. در این صورت، تریدرهای با تجربه ایی که سرمایه‌گذاری سنگین آلت کوینی دارند، ارزهای خود را به فروش رسانده و بیت کوین یا استیبل کوین‌ها را خریداری می‌کنند.

همچنین دامیننس بیت کوین به معامله گران کمک می‌کند تا بفهمند کدام ارزهای دیجیتال بیشترین پتانسیل را دارند. وقتی سرمایه بیشتر به سمت آلت کوین‌ها سرازیر می‌شود، ارزش بازار بیت کوین کاهش می‌یابد و دامیننس بیت کوین شروع به کاهش می‌کند. رصد بازار در این دوره به سرمایه گذاران کمک می‌کند تا پروژه‌های با پتانسیل سود بیشتر را شناسایی کنند.

به عنوان مثال، اگر قیمت بیت کوین در حال افزایش باشد اما دامیننس آن در حال کاهش باشد، این موضوع نشانه دهنده شروع بازار صعودی برای آلت کوین‌ها است. در این صورت، سرمایه‌گذارانی که بیشتر بیت‌کوین دارند، آلت کوین‌ها را خریداری می‌کنند تا سود بیشتری کسب کنند.

برای استفاده از دامیننس در تحلیل ارزهای دیجیتال باید بدانید که به طور کلی، زمانی که شرایط بازار نزولی است، سرمایه‌گذاران تمایل دارند سرمایه خود را از آلت‌کوین‌ها خارج کنند و آن را در استیبل کوین‌ها که ارزش ثابتی دارند و موجب حفظ ارزش سرمایه می‌شوند یا بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کنند. اینجاست که شاهد افزایش در دامیننس تتر خواهیم بود.

بنابراین افزایش دامیننس تتر به این معناست که سرمایه گذاران احساس خطر کرده‌اند و ترجیح می‌دهند سرمایه خود را نقد نگه دارند. تریدرها با مشاهده اولین نشانه‌های روند صعودی در دامیننس تتر، درصد بالایی از سرمایه خود را نقد می‌کنند تا بتوانند در مواقع لزوم اقدامات لازم را انجام دهند (مواردی مانند خرید در کرش‌های مارکت). عکس این موضوع هم قابل استفاده است. به این صورت که زمانی که دامیننس تتر در حال کاهش است، تریدرها به سراغ بررسی دامیننس بیت کوین و آلت کوین‌ها می‌روند و اگر دامیننس بیت کوین و آلت کوین‌ها افزایشی باشد به این معنی است که سرمایه گذاران وجوه نقد خود را وارد بیت کوین‌ها و آلت کوین‌ها کرده‌اند و بازار ارز دیجیتال در حال شروع یک روند صعودی است.

سخن آخر

دامیننس معیاری است که می‌تواند برای کمک به مدیریت ریسک، پیدا کردن پروژه‌های پر پتانسیل و تصمیم گیری در مورد خرید و فروش ارز دیجیتال استفاده شود. اگر به درستی بتوانید دامیننس را تحلیل کنید، می‌توان بینش مفیدی در مورد روند کل بازار ارزهای دیجیتال به دست آورید. پس از انجام تجزیه تحلیل و شناسایی زمان مناسب برای ورود، از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال می‌توانید اقدام به معامله کنید. در انتخاب صرافی حتما نکاتی مانند اعتبار، ارزهای پشتیبانی شده، نقدینگی، سرعت انجام تراکنشات، کارمزد معاملات و امنیت را در نظر بگیرید. تقریبا می‌توان گفت که binance.com (بزرگترین صرافی‌ ارز دیجیتال جهان) تمام این معیارها را دارا بوده و بهترین گزینه برای انجام معاملات ارز دیجیتال است؛ اما همانطور که می‌دانید این صرافی حساب ایرانیان را مسدود کرده و در صورت عدم احراز هویت قادر به فعالیت در این صرافی نخواهید بود. از این رو بهترین است به دنبال معامله در یک صرافی مطمئن داخلی باشید تا دیگر نگرانی از دست رفتن دارایی‌های خود به دلیل تحریم‌ها نباشید. بررسی‌ها نشان می‌دهند که صرافی ایرانیکارت توانسته رضایت کاربران زیادی را در حسن ارائه خدمات معاملاتی سریع و ارزان نسبت به سایر رقبا جلب کند. شاید تعجب کنید، اما کارمزد خرید و فروش ارز دیجیتال در این صرافی صفر است. به همین دلیل معامله در این صرافی از هر نظر می‌تواند چه برای کاربران جدید و چه باتجربه جذاب و اقتصادی باشد. برای ثبت نام فقد کافیست از طریق لینک زیر وارد شوید.

https://www.iranicard.ir/crypto/

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد