اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلا هفته آینده گران خواهد شد

اقتصاددان‌ها عقیده دارند با توجه به تصمیماتی که در هفته آینده گرفته خواهد شد، احتمال افزایش بیشتر قیمت طلا وجود دارد.

قیمت طلا با کاهش ارزش دلار و قرار گرفتن سرمایه گذاران در آستانه انتشار آمار تورم آمریکا و اعلامیه های سیاست فدرال رزرو، افزایش یافت.

به گزارش سایت طلا،قیمت طلا در روز جمعه به‌خاطر پایین آمدن ارزش دلار افزایش یافت. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات تورم آمریکا و تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره هستند که قرار است در هفته آینده منتشر شود.

قیمت هر اونس طلا امروز با 7 دلار افزایش به 1791 دلار رسید.

ارزش دلار 0.1 درصد پایین آمده‌است. دلار ضعیف‌تر خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده و تمایل برای آن را بالاتر می‌برد.

سیاستگذاران فدرال رزرو هفته آینده تشکیل جلسه می دهند و شاید افزایش 50 واحدی در نرخ وام بانک مرکزی آمریکا را اعلام خواهند کرد، در حالی که نشان دهنده سرعت پایین تر افزایش نرخ در آینده است.

اقتصاددان‌ها عقیده دارند با توجه به تصمیماتی که در هفته آینده گرفته خواهد شد، احتمال افزایش بیشتر قیمت طلا وجود دارد. شرکت‌کنندگان بازار حالا 93 درصد مطمئن هستند که نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در اجلاس سیزدهم و چهاردهم دسامبر 50 واحد افزایش خواهد یافت. سرمایه‌گذاران همچنین منتظر گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا برای ماه نوامبر هستند که قرار است در سیزدهم دسامبر منتشر شود.

اگر بانک مرکزی آمریکا سیاست‌های پولی خود را آسان‌تر کند و نرخ تورم هم پایین‌تر آمده باشد، ارزش دلار کاهش می‌یابد و تأثیر مثبتی بر قیمت طلا خواهد گذاشت. نرخ بهره پایین‌تر هزینه نگه‌داری طلا را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد. در این شرایط انتظار می‌رود قیمت طلا تا حدود 1800 دلار افزایش یابد.

قیمت نقره امروز با 1.05 درصد افزایش به 23 دلار و 49 سنت رسید و پلاتین با 0.81 درصد افزایش 1016 دلار و 21 سنت معامله می‌شود.

بازده اوراق 10 ساله خزانه داری با 8.5 واحد افزایش به 3.493 درصد رسید، در حالی که بازده اوراق قرضه 10 ساله آلمان با 2.6 واحد افزایش به 1.845 درصد رسید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد