اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

شرایط شولتس برای گفتگو با روسیه درباره کنترل تسلیحات در اروپا

صدراعظم آلمان گفت فشار بین المللی بر مسکو به "توقف" تشدید احتمالی هسته‌ای در جنگ روسیه علیه اوکراین کمک کرد.

به گزارش سایت طلا به نقل از دویچه وله، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در مصاحبه با گروه رسانه‌ای فونکه آلمان گفت که خطر استفاده مسکو از سلاح‌های هسته‌ای در جنگ اوکراین به لطف فشار بین‌المللی کاهش یافته است. او این را نتیجه این واقعیت می داند که جامعه بین المللی، از جمله چین، «خط قرمزی» برای مسکو در این زمینه کشیده است.

وی گفت: در حال حاضر یک چیز تغییر کرده است: روسیه تهدید به استفاده از سلاح هسته‌ای را متوقف کرده است.

او گفت که سفر اخیرش به چین بخشی از دلیل کاهش آشکار تهدید تسلیحات هسته‌ای روسیه است. شولتس گفت: در جریان سفرم به پکن، رئیس جمهور چین و من به طور مشترک اعلام کردیم که نباید از سلاح هسته‌ای استفاده شود. اندکی بعد، کشورهای گروه ۲۰ بر این موضع تاکید کردند.

او درباره اظهارات بحث برانگیز امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در مورد ارائه ضمانت‌های امنیتی برای مسکو، گفت اولویت این است که روسیه فورا به جنگ پایان دهد و نیروهای خود را خارج کند. درست است که پس از آن این سوال مطرح است که چگونه می‌توانیم امنیت اروپا را تضمین کنیم. البته ما آماده بحث درباره کنترل تسلیحات در اروپا با روسیه هستیم. ما این را قبل از جنگ پیشنهاد کرده بودیم و این موضع تغییر نکرده است اما اولویت این است که روسیه فورا به جنگ پایان دهد و نیروهایش را خارج کند.

شولتس همچنین ابراز امیدواری کرد که آلمان تا پنج سال آینده یک سپر دفاع موشکی ایجاد کند. وی گفت: «در حال حاضر دولت با سازندگان سیستم های مختلف صحبت می کند تا برای تصمیم گیری های ملموس آماده شوند.

صدراعظم آلمان همچنین هدف خود را از افزایش هزینه‌های دفاعی آلمان برای دستیابی به هدف تعیین‌شده ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی برای متحدان ناتو، از جمله با گسترش دفاع هوایی برای به اصطلاح سپر آسمان با سایر کشورهای ناتو، تکرار کرد.

آلمان و بیش از ده‌ها شریک ناتو قصد دارند مشترکاً سیستم‌های دفاع هوایی را تهیه کنند که از قلمرو متحدین در برابر موشک محافظت کند. از جمله گزینه های مورد بررسی می توان به سیستم پیکان ۳ اسرائیل، آمریکا و واحدهای پاتریوت و IRIS-T آلمان اشاره کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد