اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

پیش بینی آینده قیمت طلا و سکه / چرا سکه ۱۷میلیون تومان را رد کرد؟

قیمت طلا و سکه در هفته های گذشته با جهش‌های بزرگ روبرو بود که این افزایش شدید قیمت با ثبت رکوردهای جدیدی همراه بود که پس از ثبات نسبی بازار طلا و ارز در ماه‌های اخیر خبرساز شد.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا و سکه در هفته های گذشته با جهش‌های بزرگ روبرو بود که این افزایش شدید قیمت با ثبت رکوردهای جدیدی همراه بود که پس از ثبات نسبی بازار طلا و ارز در ماه‌های اخیر خبرساز شد.

بازار طلا در هفته‌های اخیر با جهش قیمت روبرو شد به طوری که قیمت سکه تمام بهار آزادی مرز ۱۷ میلیون را رد کرد و انس جهانی از ۱۷۴۰ دلار در هفته گذشته به ۱۸۰۰ دلار رسید. عبادالله محمدولی کارشناس حوزه طلا در گفت و گو با اقتصادآنلاین به تحلیل این تحولات و آینده بازار طلا پرداخت.

محمدولی در تشریح دلایل این افزایش قیمت گفت: چندین عامل باعث تغییرات قیمت طلا و سکه و همچنین انس جهانی شده است. با توجه به نزدیک شدن سال میلادی جدید، شرکت ها و موسسات برای تسویه حساب‌هایی که در پایان سال انجام می دهند با خرید اسکناس، سکه و یا طلا باعث افزایش تقاضا می شوند و همچنین با نزدیک شدن به پایان سال چینی، کشورهایی مانند هند، بنگلادش و چین نیز وارد این لایه می‌شوند.

همچنین با توجه به نزدیک شدن پایان سال شمسی، معمولا هر سال در ماه‌های آخر سال با تغییرات و افزایش قیمت طلا مواجه می شویم.

وی اضافه کرد: تحریم‌های ظالمانه ای که سال های سال اقتصاد ما را هدف قرار داده تا به امیال خود برسند، باعث افزایش قیمت در بازار شده اند. مردم برای اینکه بتوانند از سرمایه خودشان، اندوخته یا ارزش افزوده‌ای داشته باشند، به بازار طلا روی می آورند و حجم بالای تقاضا می‌تواند بازار را تحت تاثیر قرار بدهد.

وی در پایان به این نکته اشاره کرد: بر خلاف سال های گذشته که گاهی اوقات نوسانات طلا افسار گسیخته بود، امسال خیلی کم شاهد تغییرات لحظه ای در بازار طلا بودیم. زیرا مدتی است بازار طلا مدیریت شده اما گاهی اوقات بعضی تغییرات خارج از کنترل ما است که این عوامل باعث افزایش قیمت می‌شود و این روند تا پایان سال شمسی ما کم و بیش ادامه پیدا می‌‌کند.

امروز ۱۲ آذر سکه طرح جدید ۱۷.۳۳۰.۰۰۰ تومان، نیم سکه ۹.۵۰۰.۰۰۰ تومان، ربع سکه ۶.۵۰۰.۰۰۰ تومان، سکه گرمی ۳.۶۰۰.۰۰۰ تومان، هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱.۵۷۶.۷۰۴ تومان و انس طلای جهانی هم ۱۷۹۸ دلار معامله شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد