اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

گران ترین و ارزان ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۲ اعلام شدند

آیا می‌دانید گران ترین و ارزان ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۲ کدام‌اند و هر کدام در چه جایگاهی قرار گرفته‌اند؟ در ادامه این مطلب می‌توانید با آن‌ها آشنا شوید.

به گزارش سایت طلا، آیا می‌دانید گران ترین و ارزان ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۲ کدام‌اند و هر کدام در چه جایگاهی قرار گرفته‌اند؟ در ادامه این مطلب می‌توانید با آن‌ها آشنا شوید.

شهرهای مختلف در سراسر دنیا از ویژگی‌های متفاوتی برخوردارند. برخی از شهرها با آسمان‌خراش‌های میلیون‌دلاری، اقتصاد قوی، نرخ بالای تورم و امکانات پیشرفته‌شان، از ارزش بسیار بیشتری برخوردارند و برخی شهرها نیز ارزان‌قیمت‌تر هستند و آپشن‎‌های تاثیرگذار چندانی ندارند. اما در این مطلب می‌خواهیم به سراغ گران ترین و ارزان ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۲ برویم تا ببینیم شرایط هر کدام به چه شکلی است.

طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته و نتایج به دست آمده، دو شهر نیویورک و سنگاپور به‌شکل مشترک صاحب عنوان گران‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۲ شده‌اند؛ دو شهری که از دو کشور کاملا متفاوت هستند اما از لحاظ ارزش مالی و ثروت، وضعیت برابری دارند و در یک جایگاه قرار گرفته‌اند!

بر اساس گزارش اکونومیست، این اولین مرتبه‌ای است که شهر مدرن نیویورک در صدر این فهرست قرار گرفته و جایگاه نخست را از آن خود کرده است. تل‌آویو که در سال ۲۰۲۱ موفق شده بود عنوان گران ترین شهر جهان را به خود اختصاص دهد، امسال با دو پله سقوط در جایگاه سوم این فهرست قرار گرفته است.

بررسی‌های اکونومیست نشان می‌دهد که میانگین هزینه زندگی در بزرگ‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۲، حدود ۸.۱ درصد افزایش پیدا کرده است. دو مورد از عوامل بسیار مهمی که در افزایش این شاخص تاثیر داشته‌اند، جنگ اوکراین و همچنین ویروس کرونا یا کووید-۱۹ هستند. افزایش نرخ تورم نیز جزو دلایلی است که برخی از شهرهای جهان را در فهرست گران‌ترین‌های سال قرار داده است؛ به عنوان مثال، تورم شدید در ایالات متحده از دلایل موثری بود که منجر به حضور نیویورک در صدر این فهرست شد.

نرخ تورم در سال جاری به‌طرز عجیبی افزایش داشته و شهرهایی نظیر استانبول با ۸۶ درصد، بوینوس‌آیرس با ۶۴ درصد و تهران با افزایش ۵۷ درصدی مواجه بوده‌اند. جالب است بدانید که آمریکا در بیش از ۴۰ سال اخیر، بیشترین میزان تورم را در سال ۲۰۲۲ تجربه کرده و همین موضوع یکی از عواملی است که علاوه‌بر نیویورک صدرنشین، سانفرانسیسکو و لس‌آنجلس را نیز در میان گران ترین شهرهای جهان قرار داده است.

عدد کنار هر شهر، نشان‌دهنده رتبه آن در این فهرست است.

۱۰ شهر گران جهان در سال ۲۰۲۲

۱. نیویورک

۱. سنگاپور

۳. تل‌آویو

۴. هنگ‌‌کنگ

5. لس‌آنجلس

6.زوریخ

۷. ژنو

۸. سان‌فرانسیسکو

۹. پاریس

۱۰. سیدنی

۱۰ شهر ارزان جهان در سال ۲۰۲۲

۱۶۱. کلمبو

۱۶۱. بنگلور

۱۶۱. الجزایر

۱۶۴. چنای

۱۶۵. احمدآباد

۱۶۶. آلماتی

۱۶۷. کراچی

۱۶۸. تاشکند

۱۶۹. تونس

۱۷۰. تهران

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد