اونس طلا2394.99
مظنه16,296,000
18 گرم3,761,900
ارزش سکه36,714,888
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت در سراسر کشور؟

در اکثر جایگاههای سوخت اختلالی در سیستم پرداخت الکترونیکی بهای سوخت مربوط به شرکت پرداخت الکترونیک متعلق به یک بانک به وجود آمد که پس از ساعاتی رفع شد.

به گزارش سایت طلا، رئیس صنف جایگاهداران کشور گفت: در اکثر جایگاههای سوخت اختلالی در سیستم پرداخت الکترونیکی بهای سوخت مربوط به شرکت پرداخت الکترونیک متعلق به یک بانک به وجود آمد که پس از ساعاتی رفع شد و حمله سایبری در کار نبود و ارتباطی به سامانه هوشمند نداشت.

اسدالله قلیزاده اظهار کرد: متاسفانه طی سال‌های گذشته مساله سامانه هوشمند و پرداخت الکترونیکی بهای سوخت مورد توجه جدی دولت از لحاظ بومی‌سازی، نوسازی تجهیزات و استفاده از تکنولوژی های نوین جهت ارائه خدمات بهتر به مردم مورد توجه نبوده است و در نتیجه امروز با تجهیزات مستهلک که با خرابی‌های زیاد روبه‌رو است، مواجهیم.

وی ادامه داد: مجموعه صنفی در یک سال گذشته خصوصا گامهای مهمی را در جهت کمک به دولت، ارتقای کیفیت خدمات به مردم و جلوگیری از زیان جایگاهداران برداشته است تا با استفاده از تجهیزات جدید و تکنولوژی‌های متنوع ضمن به روز رسانی، اشکالات موجود را مرتفع کند چراکه روش فعلی درخصوص کارت سوخت و پرداخت بها قدیمی است و تجهیزات آن در اکثر کشورهای دیگر دنیا مورد استفاده قرار نمی‌گیرد ولی متاسفانه با برخورد به نگاه انحصاری و قیم مابانه کار به کندی پیش می‌رود.

رئیس صنف جایگاهداران کشور افزود: قبلا هم چنین اختلال‌هایی را شاهد بودیم و اوج مشکلات در حمله سایبری سال قبل پدیدار شد. مستحضرید که اکثریت قاطع جایگاه‌ها مالکان خصوصی دارند و برای اینکه مساله حل شود، دولت باید با به رسمیت شناختن همه شرکت‌های پرداخت الکترونیک دارای مجوز از بانک مرکزی و حق انتخاب برای جایگاهداران اجازه دهد رویه رقابتی در جایگاه‌های سوخت جایگزین انحصار شود.

قلیزاده اظهار کرد: مردم بدانند در این اختلال‌ها و انحصارها جایگاه‌های سوخت بیشترین آسیب را می‌بینند و شاکی این شرایط هستند و این قول را به مردم می‌دهیم تا حصول نتیجه کامل بهبود وضعیت را پیگیری خواهیم کرد و باکی از معرفی شفاف هر شخصیت حقیقی، حقوقی دولتی یا خصوصی که مانعی جلوی راه تغییرات مثبت است یا قصوری متوجه اوست نداریم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد