اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

۶ تا از جالب ترین الماس های جهان

چه چیزی یک الماس را جالب می کند؟ گاهی اوقات اندازه آن، گاهی اوقات رنگ آن، گاهی اوقات قدمت تاریخی آن . اما شکی نیست که به عنوان یک تمدن، ما به طرز شگفت آوری مجذوب این تکه های براق کربن تحت فشار شده ایم.

چه چیزی یک الماس را جالب می کند؟ گاهی اوقات اندازه آن، گاهی اوقات رنگ آن، گاهی اوقات قدمت تاریخی آن . اما شکی نیست که به عنوان یک تمدن، ما به طرز شگفت آوری مجذوب این تکه های براق کربن تحت فشار شده ایم.

سایت طلا، فهرستی از جذاب ترین الماس های سرتاسر جهان را تهیه کرده ایم.

کولینان

این الماس عظیم در سال ۱۹۰۵ در آفریقای جنوبی کشف شد و هنوز هم بزرگترین الماس با کیفیت سنگهای قیمتی است که تا کنون یافت شده است. وزن این قطعه ۶۲۱.۳۵ گرم بود. به مدت دو سال در حراج فروخته نشد و در آن زمان توسط مستعمره ترانسوال خریداری شد و به ادوارد هفتم از بریتانیا داده شد.

سپس آن را به ۱۰۵ الماس، از جمله نه الماس اصلی برش دادند. بسیاری از اینها توسط اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا خریداری یا به آنها داده شد، از جمله دو الماس زیر.

ستاره بزرگ آفریقا که به عنوان کولینان اول شناخته می شود، اکنون بخشی از جواهرات تاج انگلستان است، بزرگترین الماس تراش شفاف در جهان است که وزن آن۵۳۰.۴ قیراط است. در بالای عصای فرمانروایی با صلیب قرار دارد.

همتای آن، ستاره دوم آفریقا ، در تاج سلطنتی، که همچنین بخشی از جواهرات تاج است، نصب شده است. ملکه الیزابت دوم شخصا مالک چندین الماس دیگر است که از کولینان تراشیده شده است.

کوه نور

تاج ملکه الیزابت ملکه مادر (۱۹۳۷) ساخته شده از پلاتین و حاوی الماس معروف کوه نور به همراه جواهرات دیگر

اگرچه داستان کشف آن در تاریخ گم شده است، این الماس ۱۰۵.۶ قیراطی که "کوه نور" نامیده می شود، در هند استخراج شد، جایی که چند سال قبل از اینکه امپراتوری بریتانیا کنترل منطقه را به دست بگیرد، دست به دست شد.

این الماس در اصل ۱۹۱ قیراط بوده است. پادشاهی بریتانیا این الماس را از آن خود کرد و به دستور شاهزاده آلبرت در سال ۱۸۵۱دوباره به شکل یک برلیان بیضی شکل تراشیده شد.

کوه نور، برای هر مردی که آن را بپوشد بدشانسی می آورد. به همین خاطر، ملکه ویکتوریا برای اولین بار آن را در یک سنجاق سینه گذاشت. کشورهای هند و پاکستان هر دو ادعا کردهاند که این جواهر متعلق به خودشان است، اما بریتانیا مالکیت خود را از طریق معاهده اعلام کرد و ادعاهای آنها را نادیده گرفت. در سال ۲۰۱۶، وکیل عمومی هند بیانیه ای صادر کرد و گفت که بریتانیا مالک واقعی الماس کوه نور است.

الماس امید (هوپ)

جواهر آبی چشمگیر در حال حاضر در موزه اسمیتسونیان در واشنگتن دی سی است که از سال ۱۹۵۸در آنجا اقامت داشته است. این جواهر در سال ۱۶۶۸ به پادشاه خورشید، لوئی چهاردهم فرانسه داده شد. وزن آن ۱۱۲.۲ قیراط است.

پادشاه آن را روی نواری قرار داد که برای مراسم تشریفاتی می پوشید. غارتگران الماس هوپ، را در سال ۱۷۹۲ در دوران گرمای انقلاب فرانسه دزدیدند. در سال ۱۸۱۲، الماسی با رنگ و اندازه مشابه در لندن پیدا شد. به دلیل کمیاب بودن چنین جواهری، به طور گسترده ای آن را الماس گمشده فرانسوی می دانستند.

الماس مغول بزرگ

این الماس افسانه ای است . نه تنها به دلیل اندازه اش، بلکه به دلیل این واقعیت که از سال۱۷۴۷ هیچ کسی آن را ندیده است.

ظاهراً زمانی که در سال ۱۶۵۰ در هند کشف شد، ۷۸۷ قیراط وزن داشت، اما یک جواهرساز به جای بریدن الماس به چند قطعه کوچکتر، سعی کرد عیوب آن را برطرف کند. او این سنگ را به ۲۸۰ قیراط کاهش داد.

هنگامی که آخرین مالک شناخته شده آن، نادرشاه، در سال ۱۷۴۷ کشته شد، الماس با او ناپدید شد. برخی از مورخان فکر میکنند که الماس اورلوف، گوهر اصلی عصای سلطنتی روسیه، قطعهای از الماس مغول بزرگ است.

الماس ریجنت

برده هندی که الماس ریجنت با ۴۱۰ قیراط را در سال ۱۶۹۸ پیدا کرد آن را در زخم خودش مخفی کرد.

هنگامی که یک ناخدای دریایی انگلیسی متوجه شد، برده را کشت و الماس را دزدید. ناپلئون بناپارت از الماس به عنوان قطعه مرکزی روی قبضه شمشیر خود استفاده می کرد. این الماس امروزه در موزه لوور به همراه بقیه خزانه داری سلطنتی فرانسه به نمایش گذاشته شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد