اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

واکنش سفارت روسیه در آمریکا به تعیین سقف قیمت نفت

سفارت روسیه در آمریکا در بیانیه ای نوشت: تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه که آمریکا و شرکایش اعمال کرده اند، عملا به معنای این است که این تصمیم اصول اولیه بازار آزاد را تغییر می دهد.

به گزارش سایت طلا ، خبرگزاری تاس به نقل از سفارت روسیه،نوشت: ما شاهد ادعای متکبرانه واشنگتن درباره توافق با شرکایش در زمینه تعیین «سقف قیمت» برای انرژی روسیه بودیم.

در این بیانیه آمده است: کارشناسان راهبردی در واشنگتن که در پشت شعار تضمین امنیت انرژی برای کشورهای در حال توسعه مخفی شده اند، درباره این حقیقت سکوت کرده اند که فقدان توازن کنونی در بازارهای انرژی ناشی از اقدامات نسنجیده آنها است: اول از همه اعمال تحریم ها علیه روسیه و ممنوعیت واردات انرژی از این کشور.

این بیانیه افزود: غرب تلاش می کند مشکلاتی را که خود به بار آورده حل کند. در واقع، ما شاهد تغییر شکل اصول اولیه بازار آزاد هستیم.

به گفته دیپلمات های روسیه، اقدامات این چنینی ناگزیر به ایجاد عدم قطعیت و تحمیل هزینه های بیشتر بر مصرف کنندگان مواد خام منجر خواهد شد.

آنها افزودند: گذشته از این، از حالا به بعد هیچ کشوری در مقابل همه انواع «سقف» ها بر صادرات نفتی که به دلایل سیاسی اعمال می شوند مصون نیستند.

این بیانیه نتیجه می گیرد: صرف نظر از رفتارهای کنونی با استفاده از ابزارهای غیرقانونی و خطرناک ما مطمئن هستیم که همچنان تقاضا برای نفت روسیه وجود دارد.

کشورهای عضو گروه هفت و استرالیا روز شنبه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که درباره تعیین سقف قیمت نفت روسیه در سطح 60 دلار در هر بشکه توافق کرده اند. این تصمیم از 5 دسامبر اجرایی می شود. تصمیم مشابهی درباره تولیدات نفتی روسیه نیز از 5 فوریه 2023 اجرایی خواهد شد. تعیین حداکثر قیمت ها به طور جداگانه اعلام خواهد شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه 12 اکتبر گفت قرار نیست مسکو برای رفاه دیگران و صادرات منابع انرژی خود به کشورهایی که محدودیت قیمت وضع می کنند هزینه کند.

او اعمال سقف قیمتی را باج خواهی آشکار توصیف کرد و در سخنرانی هفته گذشته خود هشدار داد که محدودیت قیمت نفت با خطر سقف قیمت در سایر بخش ها مواجه است که به ضرر اقتصاد بازارهای جهانی و رفاه میلیون ها نفر است.

به گزارش ایرنا، کشورهای عضو اتحادیه اروپا جمعه شب بر سر سقف ۶۰ دلاری قیمت هر بشکه برای صادرات نفت خام روسیه که از طریق دریا حمل می‌شود، توافق کردند.

این توافق با هدف کاهش درآمدهای مسکو از صادرات نفت خام در طول جنگ با اوکراین انجام شده است.

پس از مذاکرات فشرده‌ای که تا آخرین لحظه بر سر اتخاذ این تصمیم جریان داشت، رئیس اتحادیه اروپا (این پست در حال حاضر در اختیار جمهوری چک است) در توییتی نوشت: نمایندگان کشورهای اتحادیه اروپا به‌تازگی به توافقی در مورد سقف قیمت نفت روسیه رسیده‌اند.

این تصمیم به چند روز مذاکرات سخت میان نمایندگان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا پایان داد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد