اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طعنه اولیانف به حذف روسیه از بازار انرژی اروپا

میخائیل اولیانف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین سه شنبه شب در توئیتی به کنار گذاشتن مسکو از بازار اروپا واکنش نشان داد و نوشت: اروپا، روسیه را به عنوان منبع اصلی انرژی از دست داد تا بتواند گاز طبیعی مایع آمریکا را با قیمت بسیار گزاف تر خریداری کند؟ عجب دستآورد بزرگی بدست آوردند.

به گزارش سایت طلا ، وی این توئیت را در صفحه رسمی اش در توئیتر در واکنش به پیام یکی از کاربران نوشت که سخنان فاتح بیرول رئیس آژانس بین الملی را نقل کرده بود.

بیرول مدعی شده بود:روسیه برای همیشه، اروپا را به عنوان بزرگ ترین مشتری انرژی از دست داد.

رئیس بین المللی انرژی اکتبر گذشته نیز اعلام کرد: روسیه بازار نفت و گاز اروپا را برای همیشه از دست داد و با مشکل کاهش تولید روبه رو خواهد شد.

غرب به دنبال حمله روسیه به اوکراین، مسکو را تحریم کرد، موضوعی که موجب افزایش قیمت سوخت و برق و مواد غذایی در اروپا و آمریکا شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که منبع انرژی ارزان و قابل اعتماد روسیه، مشخصه رقابتی برای اروپا بود که حتی مخالفت جزیی با نخریدن آن می تواند تأثیرات منفی بر اقتصاد و مردم اروپا بگذارد.

بلومبرگ پیشتر به نقل از منابع خود گزارش داده بود که اتحادیه اروپا در هماهنگی با گروه ۷ به دنبال افزایش سقف قیمت نفت روسیه در سطح ۶۵ تا ۷۰ دلار در هر بشکه است.

الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد که مسکو به کشورهایی که سقف قیمت را در بازار نفت پایین نگه دارند، نفت نخواهد فروخت.

تجار اروپایی با توجه به محدود بودن منابع جایگزین، با عجله در حال پر کردن تانکرهای ذخیره‌سازی این منطقه با گازوئیل روسیه قبل از اجرای ممنوعیت‌های اتحادیه اروپا علیه این کشور در ماه فوریه هستند.

اتحادیه اروپا که بشدت به واردات دیزل (گازوئیل) از روسیه وابسته است، تا ۵ فوریه (۱۶ بهمن) واردات همه محصولات نفتی روسیه را منع خواهند کرد. این اقدام بروکسل به دنبال اجرای ممنوعیت واردات نفت خام روسیه از ماه دسامبر اجرایی خواهد شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد