اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

با خوردن این ۸ ماده غذایی شاد شوید

خوردن یک تکه شکلات تلخ یا خوردن یک بشقاب از غذای مورد علاقه‌تان ممکن است یک لبخند موقتی را روی لبانتان بیاورد، اما کارشناسان می‌گویند که خوردن بعضی از مواد غذایی واقعا موجب احساس شادی می شود.

خوردن یک تکه شکلات تلخ یا خوردن یک بشقاب از غذای مورد علاقهتان ممکن است یک لبخند موقتی را روی لبانتان بیاورد، اما کارشناسان میگویند که خوردن بعضی از مواد غذایی واقعا موجب احساس شادی می شود. بین غذا و خلق و خو ارتباط وجود دارد. هر تغییری که در رژیم غذایی خودتان ایجاد کنید، به مرور زمان روی اخلاق شما تاثیر می گذارد.

اگر می خواهید همیشه شاد باشید، این هشت ماده غذایی می توانند به شما کمک کنند.

زردچوبه

زردچوبه را به سوپ ، خورشت و اسموتی ها اضافه کنید. کورکومین، ماده فعالی که به زردچوبه رنگ زرد می دهد، اثرات ضد افسردگی دارد. برای تاثیر بیشتر، ¼ قاشق چایخوری زردچوبه و یک پیمانه فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید و روزانه مصرف کنید. فلفل سیاه باعث می شود کورکومین ها تاثیربیشتری روی بدن داشته باشند.

کامبوجا

چای تخمیر شده می تواند تشنگی شما را برطرف کند و خلق و خوی شما را بهبود بخشد. کامبوجا مملو از پروبیوتیکها است و میکروارگانیسمهای زنده موجود در آن اثرات ضد افسردگی دارند. سایر غذاهای تخمیر شده، از جمله تمپه، میسو، کیمچی و کلم ترش نیز تأثیرات مشابهی بر خلق و خو دارند. غذاهای تخمیری تاثیر زیادی بر سلامت روان دارند.

دارچین

دارچین سرشار از آنتی اکسیدان است، با التهاب مبارزه می کند و از بیماری های عصبی مانند زوال عقل جلوگیری می کند. این ادویه خوش طعم و بو را روی شیرینی بپاشید یا آن را به قهوه اضافه کنید تا شاد و آرام شوید.

ماهی قزل آلا

رژیم غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ با کاهش افسردگی مرتبط است. ویتامین B12 ، ویتامینی است که با خلق و خوی مثبت مرتبط است و به پیشگیری از افسردگی و افزایش تأثیر داروهای ضد افسردگی کمک می کند.

سبزی های برگ دار

کلم، اسفناج، کلم پیچ، کاهو و سایر سبزیجات برگ دار حاوی سطوح بالایی از منیزیم هستند، ماده مغذی که موجب افزایش ترشح سروتونین، به اصطلاح هورمون شادی می شود. سبزیجات برگدار حاوی مقدار زیادی فیبر نیز هستند.

ماست

بین افسردگی و میزان لاکتوباسیلوس در روده ارتباط وجود دارد. خوردن ماست پروبیوتیک بدن را قدرتمند می کند و در واقع می تواند علائم افسردگی را معکوس کند. پروبیوتیکها موجب شادی و کاهش خطر ابتلا به افسردگی می شوند.

حبوبات

هر چه تعداد لوبیا، نخود و عدس در رژیم غذایی شما کمتر باشد، خطر ابتلا به افسردگی بیشتر می شود. سطوح بالای منیزیم، تریپتوفان، فیبر، فولات و اسیدهای چرب امگا 3 در حبوبات با بهبود خلق و خو مرتبط هستند.

بادام

یک مشت بادام به عنوان میان وعده مصرف کنید یا به سالاد، ماست یا بلغور جو دوسر اضافه کنید. مصرف منظم میان وعده های غنی از مواد مغذی با کاهش میزان افسردگی و بهبود خلق و خوی مرتبط است. چربی های سالم موجود در بادام و سایر آجیل ها موجب تقویت خلق و خو می شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد