اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اختلافات بر سر نامزدی دوباره بایدن در انتخابات ریاست جمهوری

نتایج چندین نظرسنجی حاکی از اختلاف شدید دموکرات‌ها بر سر نامزد شدن یا نشدن بایدن برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست.

به گزارش سایت طلا ، پایگاه اینترنتی آناتولی در گزارشی از بروز اختلافات در آمریکا بر سر نامزدی جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری برای دومین دور متوالی خبر داد.

آناتولی نوشت: جو بایدن پس از رهبری دموکرات‌ها در یکی از قویترین انتخابات میان دوره‌ای برای حزب حاکم در آمریکا، با تردید‌های زیادی و فزاینده‌ای درباره نامزدی اش برای دومین بار متوالی در انتخابات ریاست جمهوری مواجه است.

تردید‌ها پس از آن افزایش یافت که بایدن در تاریخ ۲۰ سپتامبر وارد هشتاد سالگیش شد و همین امر او را تنها رئیس جمهور آمریکا قرارداد که در دهه هشتاد از عمرش، آمریکا را رهبری می‌کند. این موضوع سوالات زیادی را درباره سقف سنی مناسب برای ریاست جمهوری آمریکا مطرح می‌کند.

جو بایدن‏، سناتور و معاون رئیس جمهور اسبق آمریکا (اوباما)، مسن‌ترین رئیس جمهور بود زمانی که در ۲۰ ژانویه سال ۲۰۲۰، سمتش را بر عهده گرفت و در سن ۷۸ سالگی رئیس جمهور آمریکا شد. رونالد ریگان که در سن ۷۷ سالگی و پس از دو دوره متوالی ریاست جمهوری متوالی این سمت را ترک کرد رکورد دار قبلی بود.

اگر بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ پیروز شود در آغاز دور دوم ریاست جمهوری ۸۲ ساله و در پایان دوره ۸۶ ساله خواهد بود.

نتایج چندین نظرسنجی حاکی از اختلافات شدید داخلی دموکرات‌ها بر سر نامزد شدن یا نشدن بایدن برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست و این که ایا شایسته است بایدن بار دیگر برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری تلاش کند یا خیر.

بر اساس نتایج نظرسنجی که یکی از دانشگاه‌های آمریکا در تاریخ ۲۲ نوامبر جاری انجام داد تنها ۵۱ درصد از دموکرات‌ها از نامزدی بایدن برای دومین دوره ریاست جمهوری حمایت می‌کنند. این نتایج با بررسی‌های میدانی که همین دانشگاه در ماه اوت انجام داد مطابقت دارد.

از سوی دیگر‎؛ کاخ سفید نیز اعلام کرد، بایدن قصد دارد بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند و نامزد شود، اما بایدن شخصا هنوز به صراحت و رسما اعلام نکرده است که قصد چنین کاری دارد.

جو بایدن در نشستی خبری پس از انتخابات میان دوره‌ای اخیر اعلام کرد به زودی و اوایل سال آینده بیانیه‌ای رسمی درباره نامزد شدن یا نشدن در انتخابات ریاست جمهوری اعلام خواهد کرد.

رابرت یکی از سناتور‌های دموکرات مقیم واشنگتن پایتخت آمریکا است و تنها یک ساختمان با کاخ سفید فاصله دارد و خواست نام خانوادگی اش ذکر نشود، به خبرگزاری آناتولی گفت: من قطعا با کاری که بایدن انجام داد موافقم، اما در همین حال معتقدم زمان انتخاب یک فرد کم سن و سال‌تر برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری و تصدی سمت ریاست جمهوری فرا رسیده است.

نگرانی‌ها درباره سن و سال بایدن منوط به یک لحظه کنونی نیست بلکه سن بالای بایدن همواره یک خوراک منظم برای حمله جمهوری خواهان از جمله دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق به رئیس جمهور کنونی بوده است. ترامپ در جریان تبلیغات و مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۲۰، از سلامت عقلی و جسمی بایدن به عنوان یک چماق سیاسی علیه وی بهره برداری کرد.

پس از پیروزی بایدن در انتخابات ۲۰۲۰، جمهوری خواهان به سرعت حملات به رئیس جمهور و انتقاد‌ها از وی را افزایش دادند و کلیپ‌های ویدئویی مختلفی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند که نشان می‌داد او (بایدن) دستپاچه و گیج است یا این که هنگام راه رفتن تلوتلو می‌خورد یا این که لکنت و لغزش زبان دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد