اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

این 10 لپ تاپ ارزانترین و بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2022 اعلام شدند + تصاویر

پیدا کردن یک لپ تاپ که هم بتواند اکثر بازی‌های روز را بدون مشکل اجرا کند و هم هزینه زیادی روی دستتان نگذارد کار چندان ساده‌ای نیست.

به گزارش سایت طلا، امروز به معرفی تعدادی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ ارزان قیمت بازار می‌پردازیم که علیرغم قیمت مناسبی که دارند، از پس اجرای اکثر بازی‌های روز با کیفیت قابل قبول بر می‌آیند. در این لیست محصولاتی از ایسوس، ایسر، MSI، اچ پی، لنوو و سایرین حاضر هستند.

پیدا کردن یک لپ تاپ که هم بتواند اکثر بازی‌های روز را بدون مشکل اجرا کند و هم هزینه زیادی روی دستتان نگذارد کار چندان ساده‌ای نیست. بسیاری از لپ تاپ‌های گیمینگ کنونی بازار قیمت‌هایی در حدود سه یا چهار هزار دلار دارند که آن‌ها را به دستگاه‌هایی دست‌نیافتنی برای بسیاری افراد تبدیل می‌کند. با این وجود برخی دیگر از لپ تاپ‌ها قیمت مناسب‌تری داشته و در دسترس افراد بیشتری قرار دارند.

در این میان البته باید توجه داشته باشیم که محدوده قیمتی لپ تاپ های گیمینگ ارزان قیمت با رنج قیمت لپ تاپ های غیرگیمینگ ارزان متفاوت است؛ بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که یک لپ تاپ گیمینگ با قیمتی نزدیک به یک لپ تاپ معمولی ابتدایی قابل خرید باشد!

با مراجعه به بازار می‌توان لپ تاپ هایی بسیار ارزان قیمت را پیدا کرد. با این وجود برخی از آن‌ها حتی قادر به اجرای سبک‌ترین بازی‌های بازار هم نیستند. برای این که یک لپ تاپ به محصولی گیمینگ تبدیل شود باید پیش‌زمینه‌هایی داشته باشد. این شرایط و مشخصات سخت افزاری باعث می‌شوند که قیمت محصول به طرز چشمگیری افزایش یابد.

مهم‌ترین قطعه‌ای که در هنگام خرید یک لپ تاپ گیمینگ باید مورد توجه قرار گیرد، کارت گرافیک است؛ چرا که امکان افزایش ظرفیت رم و حافظه داخلی پس از خرید لپ تاپ برای کاربران فراهم است و اکثر سی پی یوهای جدید نیز تا مدت‌ها قادر به اجرای بازی‌های جدید خواهند بود. با این حال کارت‌های گرافیک به هیچ وجه قابل ارتقا نبوده و پیشرفت تکنولوژی در نسل‌های مختلف آن‌ها بسیار محسوس‌تر است.

با این مقدمه در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ ارزان قیمت در سال ۲۰۲۲ می‌پردازیم و مشخصات و قابلیت‌های هریک را به طور خلاصه بررسی می‌کنیم.

بهترین لپ تاپ های گیمینگ ارزان قیمت سال ۲۰۲۲

ASUS TUF Gaming F15

لپ تاپ گیمینگ اف 15 سری TUF Gaming ایسوس ارزان قیمت‌ترین محصول لیست امروز است. این لپ تاپ علیرغم قیمت پایینی که دارد، از مشخصات داخلی بسیار خوبی برخوردار است. از جمله این اجزای فنی می‌توان به پردازنده Core i5-10300H با سرعت حداکثر 4.5 گیگاهرتز و کارت گرافیک انویدیا Geforce GTX 1650 با چهار گیگابایت حافظه رم GDDR6 اشاره کرد که گرافیک عالی و سرعت بالا در اجرای اکثر بازی‌های روز را تضمین می‌کنند.

لپ تاپ جدید ایسوس همچنین از هشت گیگابایت رم GDDR4 و 512 گیگ حافظه داخلی NVMe M.2 SSD بهره می‌برد. با این وجود امکان ارتقای هردوی این حافظه‌ها در آینده در اختیار کاربر قرار خواهد داشت. به این ترتیب می‌توانید رم‌های اصلی دستگاه را با مدل‌های بالاتر جایگزین کنید و یا با استفاده از اسلات خالی حافظه SSD حافظه دستگاه را ارتقا دهید.

صفحه نمایش لپ تاپ اف 15 ایسوس اندازه‌ای 15.6 اینچی داشته و با شفافیت بسیار خوب خود قادر به نمایش ایده‌آل هر محتوایی خواهد بود. با این حال درگاه HDMI 2.0 نیز درون این محصول گیمینگ تعبیه شده تا به کمک آن بتوان محتوای آن را بر روی هر صفحه خارجی نظیر نمایشگر یا تلویزیون تصویر کرد.

صفحه نمایش IPS این لپ تاپ همچنین نرخ رفرش فوق‌العاده 144 هرتزی را ارائه کرده و از صدای محیطی 7.1 کاناله پشتیبانی می‌کند. بنابراین حتی بدون اتصال این دستگاه به نمایشگر یا ساندبار خارجی می‌توانید انتظار تجربه صوتی تصویری قابل قبولی را از آن داشته باشید.

در کنار درگاه HDMI، ایسوس در لپ تاپ جدیدش یک پورت اترنت، دو درگاه USB 2.0 نوع A، دو درگاه USB-3.2 نوع A، یک درگاه USB-C، جک 2.5 میلیمتری هدفون، قفل Kensington و درگاه ورودی پاور نیز تعبیه کرده است.

باتری 90 وات ساعتی این باتری قادر است انرژی لازم برای 12.5 ساعت تماشای بی‌وقفه محتوای ویدیویی را فراهم کند. این لپ تاپ همچنین از وای فای 6، بلوتوث 5.2، ویندوز 11 نسخه Home و نورپردازی RGB کیبورد بهره برده و وزنی تقریبا 2.2 کیلوگرمی دارد.

Lenovo IdeaPad Gaming 3i

لنوو تا به امروز لپ تاپ های اقتصادی فوق‌العاده‌ای را به بازار عرضه کرده است. با این وجود برخی از آن‌ها به طور خاص گیمرها را هدف گرفته‌اند. لپ تاپ گیمینگ IdeaPad Gaming 3i یکی از این محصولات است. سری 2021 این لپ تاپ ها از تراشه‌های نسل دوازدهمی Core i5-12500H اینتل با سرعت 2.5 گیگاهرتز بهره برده و به کارت گرافیک مجزای انویدیا Geforce RTX 3050 مجهز هستند.

این کارت گرافیک به کمک معماری آمپر طراحی شده و با بهره‌گیری از هسته‌های جدید رهگیری پرتو و هسته‌های تنسور گرافیک بسیار واقع‌گرایانه‌تری را ارائه می‌دهد.

البته این لپ تاپ گیمینگ لنوو محصولی سنگین است و وزنی 3.5 کیلوگرمی دارد. با این حال در ازای این وزن سنگین با سیستم خنک‌کننده جدید با نرخ دفع حرارت بالا طرف هستیم. در داخل این لپ تاپ همچنین شاهد حضور هشت گیگ اس دی رم DDR4 در کنار 512 گیگ حافظه اس اس دی M.2 TLC هستیم. علاوه بر این، ویندوز 11 هم به طور پیش‌فرض بر روی این دستگاه نصب است.

لپ آیدیا پد گیمینگ 3i همچنین به یک درگاه USB 3.2 نسل 1 از نوع Type-C، یک درگاه HDMI 2.0، یک پورت اترنت RJ-45، دو درگاه یو اس بی 3.2 نوع A، یک جک صوتی و پورت ورودی DC مجهز است.

علاوه بر این، به لطف بهره بردن از صفحه نمایش 15.6 اینچی IPS در این لپ تاپ، بازی‌های ویدیویی و فیلم‌های سینمایی با بهترین کیفیت بر روی محصول جدید لنوو قابل نمایش هستند. این صفحه نمایش رزولوشن 1080p داشته و نرخ رفرش 120 هرتز را ارائه می‌دهد.

همچنین بسته به میزان روشنایی صفحه نمایش، باتری این دستگاه می‌تواند تا سقف نه ساعت شارژدهی را برای کاربر تامین کند. بعلاوه، به کمک سیستم شارژ سریع در این لپ تاپ، می‌توان ۴۰ درصد از باتری آن را تنها ظرف ۱۵ دقیقه شارژ کرد.

Acer Nitro 5

لپ تاپ گیمینگ ایسر نیترو ۵ از حیث مشخصات سخت افزاری قادر است اکثر بازی‌های جدید را بدون هیچ مشکلی اجرا کند. با این وجود بسته به این که حجم بازی مربوطه چقدر باشد، ممکن است نیاز داشته باشید از درگاه‌های M.2 SSD استفاده کنید.

این لپ تاپ هشت گیگابایت رم DDR4 و چهار گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 VRAM دارد و از 256 گیگ حافظه SSD از نوع NVMe بهره می‌برد. البته با استفاده از دو درگاه رم تعبیه شده بر روی برد این لپ تاپ می‌توانید حداکثر 32 گیگ رم را بر روی آن نصب کرده و حتی با بهره‌گیری از درگاه اضافی حافظه PCIe M.2 و یا جایگاه حافظه 2.5 اینچی، ظرفیت حافظه دستگاه را ارتقا دهید.

با بهره‌گیری از پردازنده نسل دهمی اینتل Core i5-10300H و کارت گرافیک Geforce RTX 3050 انویدیا می‌توانید سنگین‌ترین بازی‌های روز را به راحتی اجرا کرده و از قابلیت‌های جدیدی مانند رهگیری پرتو بهره‌مند شوید. علاوه بر این صفحه نمایش 15.6 اینچی IPS این لپ تاپ با رزولوشن 1080p، حاشیه‌های باریک و نرخ رفرش 144 هرتز به خوبی قادر به نمایش بازی بوده و لذت دوچندانی را به شما هدیه خواهد داد.

همچنین اگر قصد استفاده از لپ تاپ خود برای مدت‌های طولانی را دارید، می‌توانید بر روی تکنولوژی CoolBoost ایسر که سرعت فن را 10 درصد افزایش داده و خنک‌کنندگی سی پی یو و کارت گرافیک را به میزان 9 درصد بیشتر می‌کند حساب کنید. همچنین بر روی کیبورد این دستگاه نیز یک کلید اختصاصی NitroSense قرار گرفته که جزئیات فنی بیشتری نظیر دمای دستگاه، نرخ خنک‌کنندگی و… را نمایش می‌دهد.

لپ تاپ گیمینگ جدید ایسر همچنین از وای فای 6 و بلوتوث 5 پشتیبانی کرده و به نسخه خانگی ویندوز 11 هم مجهز است. همچنین وزن این دستگاه کمی بیش از 2.5 کیلوگرم بوده و حداکثر عمر آن یازده ساعت پیش‌بینی می‌شود. این لپ تاپ همچنین از نور پس‌زمینه قرمز برای دکمه‌های صفحه کلید بهره برده و قادر به پشتیبانی از Alexa است.

لپ تاپ نیترو 5 همچنین از دو اسپیکر داخلی با پشتیبانی از DTS: X Ultra بهره برده و قادر است با پخش صدای سه‌بعدی گیمر را بیش از پیش در فضای بازی غرق کند. از حیث اتصالات نیز با یک درگاه HDMI 2.0، دو درگاه USB 3.2 Gen. 1 نوع A، یک درگاه USB 3.2 Gen. 2 نوع A، یک درگاه USB 3.2 نوع C، یک پورت DC یک درگاه اترنت و یک جک صوتی طرف هستیم.

لپ تاپ گیمینگ HP Pavilion Gaming 15

یکی دیگر از بهترین لپ تاپ های گیمینگ ارزان قیمت بازار در سال 2022 محصولی از hp است که باریک، سبک و به اندازه کافی قدرتمند است و آنچنان هم گران قیمت نیست. این محصول به پردازنده نسل نهمی Core i5-9300H مجهز بوده و قادر است در حالت عادی به حداکثر سرعت 2.4 گیگاهرتز و به کمک تکنولوژی توربو بوست اینتل به سرعت 4.1 گیگاهرتز برسد.

علاوه بر این، به کمک کارت گرافیک Geforce GTX 1650 انویدیا می‌توان انتظار داشت که بازی‌ها با کیفیتی بالا و با جزئیات فوق‌العاده نمایش داده شوند. Pavilion Gaming 15 همچنین از یک صفحه نمایش 15.6 اینچی با رزولوشن 1080p و نرخ رفرش 60 هرتز بهره خواهد برد.

این لپ تاپ اچ پی از سیستم تهویه قدرتمندی هم استفاده می‌کند و دمای آن در اکثر شرایط پایین است. بعلاوه، هشت گیگ رم DDR4 به همراه 256 گیگ حافظه اس اس دی از نوع NVMe نیز به طور پیش‌فرض در این دستگاه به کار رفته‌اند. با این حال، امکان تعویض رم و استفاده از کارت حافظه M.2 SSD در این دستگاه فراهم است.

لپ تاپ گیمینگ جدید HP همچنین بسته به نوع استفاده می‌تواند حداکثر هشت ساعت شارژدهی گوشی را تضمین کند. با این حال اگر با این گوشی تنها به برقراری تماس بپردازید، باید انتظار شارژدهی پایین‌تری را داشته باشید.

لپ تاپ پاویلیون گیمینگ 15 به یک درگاه HDMI، یک پورت اترنت RJ-45، یک کارت خوان، یک درگاه USB-C، سه درگاه USB-A و جک 3.5 میلیمتری هدفون مجهز است. این لپ تاپ همچنین از وای فای 5 و بلوتوث 4.2 پشتیبانی کرده و به طور پیش‌فرض به نسخه خانگی ویندوز 10 مجهز خواهد بود.

علاوه بر این، صفحه کلید کامل با نور پس‌زمینه هم از دیگر مشخصات این لپ تاپ گیمینگ اچ پی به شمار می‌رود.

HP Victus

در شرایطی که بسیاری لپ تاپ های حاضر در لیست امروز از پردازنده‌های اینتل استفاده می‌کنند، HP Victus به سراغ AMD رفته و از پردازنده مدل Ryzen 7 5800H با حداکثر سرعت 4.4 گیگاهرتز استفاده کرده است. با این وجود همانند بسیاری محصولات دیگر در این لیست شاهد استفاده از کارت گرافیک GeForce RTX 3050 Ti انویدیا در این لپ تاپ اچ پی هستیم تا حتی جدیدترین بازی‌های روز هم با کیفیت قابل قبولی روی آن اجرا شوند.

اچ پی همچنین با قرار دادن بسته‌های گیمینگ OMEN در این لپ تاپ، مدیریت و شخصی‌سازی جنبه‌های مختلف گیمینگ را نیز ساده‌تر از قبل کرده است.

صفحه نمایش 15.6 اینچی و IPS این لپ تاپ گیمینگ اچ پی از حاشیه‌های micro-edge بهره برده و فضای بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. علاوه بر این، ترکیب صفحه نمایش 1080p و حداکثر نرخ فرش 144 هرتز تضمین‌کننده عدم مشاهده هرگونه لگ، بریدگی تصویر و ایرادات مشابه این‌هاست.

لپ تاپ گیمینگ ویکتوس اچ پی همچنین 16 گیگابایت رم DDR4 داشته و از چهار گیگابایت حافظه اختصاصی برای کارت گرافیک برخوردار است. بعلاوه، ظرفیت حافظه داخلی این دستگاه هم 512 گیگابایت است و از حافظه‌های M.2 SSD استفاده می‌کند. باتری این لپ تاپ نیز قادر به تامین عمر باتری حداکثر هشت ساعتی است و ظرف تنها سی دقیقه از صفر تا پنجاه درصد شارژ می‌شود.

علیرغم این که لپ تاپ اچ پی ویکتوس از یک کیبورد کامل، تاچ‌پد بزرگ و نام‌پد ده کلیده بهره می‌برد، محصولی سبک وزن و باریک بوده و طراحی فشرده‌ای دارد. علاوه بر این، سیستم تهویه جدید و حرفه‌ای این لپ تاپ نیز عملکرد ایده‌آلی داشته و همواره داخل و سطح دستگاه را خنک نگه می‌دارد.

اچ پی ویکتوس همچنین دو درگاه یو اس بی نوع A و یک درگاه یو اس بی نوع C دارد و از پورت اترنت RJ-45 بهره‌مند است. بعلاوه، پورت پاور، جک صوتی و درگاه HDMI 2.1 در کنار کارت خوان از دیگر قابلیت‌های HP Victus هستند که آن را در زمره بهترین لپ تاپ های گیمینگ ارزان قیمت بازار قرار می‌دهند.

Dell G15

در میان لپ تاپ‌های ارزان قیمت معرفی شده در لیست امروز، دل جی ۱۵ نخستین محصولی خواهد بود که قیمتش از ۹۰۰ دلار بالاتر است. با این حال با نگاهی به مشخصات فنی آن می‌توان متوجه ارزش فوق‌العاده آن شد.

این لپ تاپ از پردازنده AMD Ryzen 7-5800H استفاده می‌کند که سرعتی بین 3.2 تا 4.4 گیگاهرتز را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، کارت گرافیک GeForce RTX 3050 Ti به کار رفته در آن هم چهار گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR6 دارد. این محصول همچنین یک ترابایت حافظه PCIe SSD و 32 گیگابایت حافظه رم DDR4 دارد و محصول قدرتمندتری در مقایسه با دیگر محصولات لیست امروز به شمار می‌رود.

این مشخصات فنی منجر به تولید دستگاه قدرتمند شده‌اند که قادر است هر کاری که به آن واگذار می‌شود را به راحتی انجام داده و حتی سنگین‌ترین بازی‌های روز را هم به سادگی اجرا کند. 32 گیگابایت رم DDR4 این لپ تاپ پدیده‌ای نادر در میان لپ تاپ‌های ارزان قیمت بازار است که هم تاخیر حافظه دستگاه را کاهش داده و هم باعث بهبود کارایی پردازنده می‌شود. نتیجه این امر پردازش سریع‌تر و اجرای بدون مشکل همه بازی‌هاست.

علاوه بر همه آن چه گفته شد، صفحه نمایش 15.6 اینچی و ضدبازتاب Dell G15 نیز قادر به نمایش بی‌نقص محتواست و عملکردی عالی را ارائه می‌دهد. این نمایشگر رزولوشن 1080p داشته و نرخ رفرش آن 120 هرتز است. دل جی 15 همچنین از وای فای 6 و بلوتوث هم به طور کامل پشتیبانی کرده و کیبوردهای آن تماما دارای نور پس‌زمینه قرمز هستند. بعلاوه، اسپیکرهای استریو و نسخه خانگی ویندوز 11 که به طور پیش‌فرض بر روی آن نصب است نیز از دیگر مشخصات فنی این لپ تاپ خوش‌قیمت و کارآمد دل به شمار می‌روند.

محصول جدید دل همچنین به یک درگاه اترنت، یک پورت HDMI 2.1، دو درگاه USB 2.0، یک درگاه USB 3.0 و یک درگاه USB-C در کنار جک هوفون مجهز خواهد بود.

MSI Bravo 15

ام اس آی یکی از نام‌های شناخته‌شده در بازار لپ تاپ های گیمینگ است. با این حال اکثر محصولات این کمپانی گران قیمت هستند. در این میان، یکی از محصولات این کمپانی، لپ تاپ براوو ۱۵ مشخصات فنی فوق‌العاده‌ای داشته و در عین حال قیمت مناسبی هم دارد.

این لپ تاپ از پردازنده AMD Ryzen 7-5800H با حداکثر سرعت 4.4 گیگاهرتز بهره می‌برد و به کارت گرافیک AMD Radeon RX 5500M در کنار شانزده گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه اس اس دی NVMe مجهز است.

به طور کلی انویدیا گزینه‌ای مناسب برای استفاده در لپ تاپ های گیمینگ است؛ اما محصولات AMD قیمت مناسب‌تری داشته و در اکثر بازی‌های ویدیویی نیز همانند همتایان انویدیایی خود کارآمد و توانا هستند.

همچنین به لطف استفاده از سیستم خنک‌کننده جدید MSI که با نام Cooler Boost 5 شناخته می‌شود عملکرد تهویه این لپ تاپ در حد بسیار خوبی قرار دارد. در این محصول از شش لوله دفع حرارت استفاده شده که ابعاد بزرگ‌تری در مقایسه با نمونه‌های پیشین دارند. همچنین استفاده از دو فن قدرتمند نیز باعث می‌شود که بدنه این دستگاه در هر لحظه خنک باشد.

علیرغم اینکه براوو 15 با وزن بیش از 3.6 کیلوگرمی خود محصولی سنگین وزن به شمار می‌رود، اما طراحی نسبتا باریکی دارد. همچنین صفحه نمایش این محصول هم 15.6 اینچی بوده و از پانل‌های IPS با حاشیه‌های باریک، رزولوشن 1080p و نرخ رفرش 144 هرتز بهره می‌برد.

لپ تاپ جدید MSI همچنین برای اجرای محتوای واقعیت مجازی نیز مناسب بوده و به طور پیش‌فرض سیستم عامل ویندوز 11 بر روی آن نصب خواهد بود. به جز این موارد، پشتیبانی از بلوتوث و وای فای 6 در کنار تاخیر کلی کمتر و صدای سه‌بعدی محیطی از دیگر مشخصات فنی آن به شمار می‌روند.

Bravo 15 همچنین با ارائه دو درگاه USB 3.0، یک درگاه USB-C، یک درگاه HDMI برای نمایش محتوای 4K با نرخ 60 هرتز، یک درگاه USB 2.0، جک هدفون و یک درگاه RJ-45 اترنت، مجموعه‌ای کامل از قابلیت‌های ارتباطی را تشکیل داده و یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ ارزان قیمت سال به شمار می‌رود.

MSI Katana GF66

دیگر محصول خوش قیمت و باکیفیت MSI در لیست بهترین لپ تاپ های گیمینگ ارزان قیمت سال 2022 هم کاتانا جی اف ۶۶ با قیمت ۱۰۰۰ دلار است که مشخصات فنی بسیار جذابی دارد.

این لپ تاپ ام اس آی از پردازنده نسل دوازدهمی اینتل Core i7-12650H استفاده می‌کند که قادر است به کمک فناوری توربو بوست به سرعت 4.7 گیگاهرتز برسد. علاوه بر این، کاتانا GF66 همچنین به کارت گرافیک GeForce RTX 3050 Ti مجهز است که از فناوری آمپر انویدیا بهره برده و ضمن پشتیبانی از فناوری رهگیری پرتو از هسته‌های تنسور هم بهره می‌برد و جزئیات بصری بسیار دقیق و باکیفیتی را به تصویر می‌کشد.

علاوه بر این، به کمک تکنولوژی جدید Dynamic Boost 2.0 لپ تاپ کاتانا جی اف 66 ام اس آی قادر است با مدیریت انرژی دائم بین کارت گرافیک و پردازنده در هر لحظه عملکرد بهینه‌ای را برای دستگاه رقم بزند. همچنین شانزده گیگ رم DDR4 تضمین‌کننده عملکرد بی‌نقص این دستگاه در مالتی تسکینگ و اجرای بازی‌های روز است و 512 گیگ حافظه داخلی از نوع NVMe SSD نیز قادر است اطلاعات را با سرعت هر چه تمام‌تر ذخیره و فراخوانی کند.

بعلاوه، Katana GF66 هم همانند Bravo 15 از سیستم خنک‌کننده جدید و استثنایی MSI متشکل از دو فن، شش لوله حرارتی و روغن حرارتی مخصوص MSI بهره می‌برد.

این لپ تاپ گیمینگ ام اس آی بسیار سبک و باریک طراحی شده است. با این وجود از حیث سایر مشخصات فنی محصولی تراز اول به شمار می‌رود. به عنوان مثال، صفحه نمایش این گوشی 15.6 اینچی بوده و از نمایشگر IPS با رزولوشن 1080p و نرخ رفرش 144 هرتز بهره می‌برد.

این دستگاه همچنین تنوع پورت بسیار مناسبی دارد و از یک پورت HDMI 2.0، یک درگاه USB-C، یک پورت اترنت، دو درگاه USB 3، جک هدفون، ورودی پورت DC و یک درگاه USB 2 بهره خواهد برد.

Lenovo Legion 5

دیگر نماینده لنوو در لیست بهترین لپ تاپ های گیمینگ ارزان قیمت، لپ تاپ IdeaPad Gaming 3i بود که قیمت ایده‌آلی داشت. نماینده دوم این کمپانی، Legion 5 است که قیمت آن کمی بالاتر است؛ اما همچنان محصول بسیار خوبی به شمار می‌رود.

این دستگاه از شانزده گیگ رم DDR4، پردازنده AMD Ryzen 7-5800H و 512 گیگ حافظه NVMe SSD استفاده می‌کند. Legion 5 همچنین برای یک لپ تاپ گیمینگ به طور باورنکردنی‌ای سبک و باریک است.

کارت گرافیک به کار رفته در لنوو لیجن 5، انویدیا GeForce RTX 3050 Ti است که از نسل دوم هسته‌های رهگیری پرتو و نسل سوم هسته‌های تنسور هوش مصنوعی بهره می‌برد. به این ترتیب شاهد گرافیک بالاتر و پاسخگویی سریع‌تر و مناسب‌تر در بازی‌های ویدیویی خواهیم بود.

صفحه نمایش لپ تاپ گیمینگ لنوو هم 15.6 اینچی و از نوع IPS است و با رزولوشن 1080p خود نرخ رفرش 165 هرتزی ارائه داده و 100% رنگ‌های طیف sRGB را نمایش می‌دهد.

شارژ کامل باتری این دستگاه قادر است انرژی لازم برای شش ساعت فعالیت مداوم آن را تامین کند. با این وجود شارژ باتری آن بسیار سریع انجام شده و به کمک سیستم هوشمند ورودی هوا، طراحی فن دوگانه و سیستم خروجی چهار کاناله این دستگاه می‌توان انتظار عملکردی خنک در تمام شرایط را برای آن داشت.

Legion 5 همچنین از وای فای 6 و بلوتوث 5 پشتیبانی کرده و کیبورد آن از نور پس‌زمینه RGB برخوردار است. علاوه بر این، دو اسپیکر دو واتی هم وظیفه پخش صدای سه بعدی محیطی در این دستگاه را بر عهده دارند و نسخه خانگی از ویندوز 10 هم به صورت پیش‌فرض بر روی آن نصب است.

لپ تاپ گیمینگ MSI همچنین به دو درگاه USB-C، یک جک صوتی، چهار درگاه USB 3.2، یک پورت HDMI 2.1 و یک درگاه اترنت مجهز است.

Acer Predator Helios 300

لپ تاپ گیمینگ هلیوس 300 ایسر محصولی جذاب با ظاهری تماشایی است که از یک صفحه نمایش 15.6 اینچی IPS با نرخ رفرش 144 هرتز بهره می‌برد. این صفحه نمایش رزولوشن 1080p داشته و زمان پاسخگویی آن 3 میلی ثانیه است. علاوه بر این، پردازنده نسل یازدهمی اینتل Core i7-11800H دارای هشت هسته و شانزده رشته پردازشی با حداکثر سرعت 4.6 گیگاهرتز در قلب این دستگاه قرار گرفته است. در کنار این پردازنده قدرتمند شاهد حضور کارت گرافیک GeForce RTX 3060 هستیم که منجر به خلق ترکیبی ایده‌آل برای علاقمندان به بازی‌های ویدیویی شده و قادر به اجرای تقریبا تمامی بازی‌های قدیمی و جدید با کیفیت قابل قبول است.

در این میان، 512 گیگابایت حافظه اس اس دی از نوع PCIe 4 به همراه یک درگاه اضافی حافظه M.2 SSD و یک جایگاه 2.5 اینچی هارد دیسک فضای لازم برای ذخیره اطلاعات را فراهم کرده و شانزده گیگ رم DDR4 قابل ارتقا هم در این لپ تاپ به کار رفته است.

لپ تاپ Predator Helios 300 همچنین از یک کلید مخصوص Predator Sense هم بهره می‌برد که امکان اوورکلاک کردن سی پی یو، تغییر چینش نور RGB پس‌زمینه کیبورد و پایش فعالیت سیستم را به کاربر می‌دهد.

پریدیتر هلیوس 300 همچنین از تکنولوژی Killer DoubleShot Pro اینتل هم بهره می‌برد و امکان استفاده از وای فای 6 به همراه اترنت را به منظور دسترسی به اینترنت سریع‌تر به کاربر می‌دهد. در کنار پورت اترنت، لپ تاپ جدید ایسر همچنین به جک هدفون، سه درگاه USB 3.2، یک درگاه USB-C، یک پورت HDMI و یک پورت دیسپلی مینی هم مجهز است.

این دستگاه همچنین با استفاده از نسل پنجم فناوری فن AeroBlade با 89 پره قادر است مقدار بیشتری هوا را وارد سیستم کرده و دستگاه را در همه حال خنک نگه دارد. این لپ تاپ همچنین به نسخه Home از سیستم عامل ویندوز 11 مجهز است و از الکسا هم پشتیبانی می‌کند.

لپ تاپ جدید ایسر همچنین از سیستم صدای DTS: X Ultra هم بهره‌مند است و صدایی محیطی و سه‌بعدی را پخش می‌کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد