اونس طلا2344.39
مظنه15,247,000
18 گرم3,519,700
ارزش سکه34,351,491
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

خریداران طلا بخوانند؛قیمت طلا تغییر می کند؟

اگرچه نگرانی‌های فزاینده از رکود جهانی همچنان به حمایت از قیمت طلا ادامه می‌دهد، اما بسیاری از تحلیلگران گفته‌اند که انتظار ندارند در دو روز آینده تا پایان تعطیلات هفته طولانی شاهد حرکت قابل توجهی در این بازار باشیم.

به گزارش سایت طلا،قیمت طلا به‌دنبال تثبیت ارزش دلار تغییر چندانی تا 24 ساعت گذشته نداشته است. اما انتظار آرام‌تر شدن روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا باعث افزایش نسبی قیمت طلا طی یک هفته گذشته بوده‌است.

با تعطیلی بازارهای آمریکا در روز پنجشنبه و باز کردن نیم روز جمعه برای تعطیلات آخر هفته طولانی روز شکرگزاری، بازار طلا هفته کم‌نوسانی را تجربه کرد و همچنان بالای 1750 دلار در هر اونس باقی ماند.

قیمت هر اونس طلا امروز با 1 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به 1756 دلار رسید.

تحلیلگران عقیده دارند با توجه به وابستگی تغییرات طلا به ارزش دلار و میزان پایین تجارت آن، انتظار نمی‌رود هیچ تغییر قابل‌توجهی در قیمت این فلز گرانبها ایجاد شود. ارزش دلار 0.2 درصد افزایش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده‌است.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران همچنین عنوان کردند که هرگونه ضعف در دلار آمریکا می‌تواند منجر به بازگشت قیمت طلا به بالای ۱۸۰۰ دلار در هر اونس شود.

چین به‌عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده طلای دنیا در روز جمعه افزایش شدید موارد ابتلا به کرونا را گزارش داد. بدین‌ترتیب محدودیت‌ها در سرتاسر شهرهای این کشور جهت مهار شیوع این ویروس تشدید می‌شود. این محدودیت‌ها تقاضا برای تمام کالاها ازجمله طلا را طی چند هفته آینده محدود می‌کند.

افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در سال جاری میلادی تجارت طلا را که زمانی از آن به‌عنوان یک پشتوانه ایمن در برابر تورم بالا و سایر بی‌ثباتی‌ها یاد می‌شد محدود کرده‌است، چون هزینه نگهداری آن را بالا می‌برد.

تاجران درحال‌حاضر انتظار دارند نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در اجلاس آینده آن تنها 50 واحد افزایش یابد. آرام شدن روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا به نفع فلزات گران‌بهاست.

قیمت نقره امروز با 0.39 درصد افزایش به 21 دلار و 61 سنت رسید و پلاتین با 0.79 درصد کاهش 983 دلار و 56 سنت معامله می‌شود.

نیکلاس فراپل، مدیر کل جهانی ABC Bullion در استرالیا افزود که افزایش قیمت طلا از ابتدای ماه عمدتاً کوتاه بوده است و سرمایه‌گذاران برای پوشش معاملات کوتاه مدت طلا خریداری می‌کنند. وی افزود: سرمایه‌گذاران نیز محصولاتی را که دارای پشتوانه طلا هستند، خریداری نمی‌کنند. او گفت که به نظر نمی‌رسد در شرایط فعلی هیچ حرکت صعودی دوام بیاورد.

خریداران انگیزه ندارند و علاوه بر این، پیام فدرال رزرو این است که اگر چیزی باشد، نرخ‌ها برای مدت طولانی‌تری بالا می‌مانند و این به دلار و نرخ‌ها کمک می‌کند، به نظر می‌رسد طلا در مسیری کندتر به سمت بالا و طولانی صعود کرده است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد