اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رئیس جمهور: دشمن نشاط اجتماعی ما را هدف گرفته‌است

رئیس جمهور با بیان اینکه مسائل فرهنگی نشاط و شادی می آورد و زمینه ساز رشد جامعه خواهد بود، گفت: دشمن نشاط اجتماعی ما را هدف گرفته است.

به گزارش سایت طلا،آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان اسلامشهر افزود: امروز حفظ روحیه انقلابی، بسیجی، ایثار، شهادت و مسائل فرهنگی در کشور و منطقه مهم است.

رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد؛ با تلاش مضاعف مدیران در مدت زمان باقی مانده از سال جاری بتوانیم گزارش خوبی به مردم اسلامشهر بدهیم، مردم این منطقه نسبت به انقلاب اسلامی وفادارند و دلیل صدق این مدعا هم یکهزار شهیدی است که تقدیم انقلاب اسلامی کردند، جانبازانی که در این منطقه با ایثار و از خود گذشتگی سند افتخاری برای حفظ انقلاب اسلامی و امنیت کشور هستند.

وی با بیان اینکه امروز پرچمدار حفظ این روحیه ائمه جمعه، بسیجیان، عموم خانواده ها و مسئولان هستند، خاطرنشان کرد: فرهنگ، آداب، رسوم، جوانان و داشته های فرهنگی ما سرمایه های بزرگی است.

رئیس جمهور اظهار داشت: خانواده های شهدا و ایثارگران افتخاراتی برای کشور هستند و اساس قدرت و اقتدار نظام ما هم وجود مردم و جوانانی است که حاضرند مسئولیت بپذیرند و در مقابل دشمن به هیچ عنوان میدان را خالی نمی کنند.

آیت الله رئیسی ادامه داد: دلیل اینکه دشمنان در این ۴۳ سال باوجود تمام توطئه ها موفق نشدند به علت حضور مردم، فرهنگ، اندیشه ، باور و اعتقاد مردم است.

وی تاکید کرد: باید تلاش کرد که این اندیشه و علاقه همواره باقی باشد، باید مرزبانان فرهنگی و داشته های فرهنگی این ملت، مراقبت و صیانت کنند و ترفندهای دشمنان را بشناسند و در حوزه دفاع و هجوم داشته ها را حفظ کنند.

رئیس جمهور گفت: اگر صیانت از فرهنگ و باورهای ایرانی در مقابل هجوم بیگانگان به درستی انجام می شد شاهد مشکلات نبودیم و این مسئولیتی برای همه است تا مراقبت شود.

آیت الله رئیسی اضافه کرد: این اشتراکات فرهنگی است که اقوام مختلف کشور را در کنار هم قرار داده و در کنار هم زندگی مسالمت آمیز دارند، احساس دو گانگی و چندگانی نمی کنند.
وی یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند هر کسی ایران دوست است باید امید ایجاد کند هر کسی که ایجاد یاس کرد ایران دوست نیست چون امروز حفظ ایران در گروی ایجاد امید است.

کارخانه های نیمه تعطیل وارد مدار تولید و مسائل مربوط به بندرخشک به سرعت حل شود
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کارها به هیچ عنوان نباید متوقف شود، هر کدام از کارها که در پیگیری نتیجه داد، روی آن سرمایه گذاری کنید تا انجام شود ،خط قرمز ما این است که کارها دچار کندی یا خدای نکرده تعطیل نشود.

وی افزود: باید کارخانه ها و کارهای نیمه تعطیل را وارد مدار تولید و فعالیت کنید، کندی کارها قابل قبول نیست.

آیت الله رئیسی یادآورشد: مسائله نیاز به کار و اشتغال از مسائل مهم در شهرستان اسلامشهر است، هفته گذشته در سفر به پاکدشت اعلام شد که با کمبود نیروی کار مواجه هستند که این نشان می دهد کار و شغل وجود دارد و در اسلامشهر نیز باید زمینه ها به نحوی فراهم شود که فرد بیکار نداشته باشیم.

رئیس جمهور به صفر رساندن تعداد بیکاران در اسلامشهر را امکانپذیر دانست و اظهارداشت: این دست یافتنی است، یکی از نقاطی که نباید بیکار داشته باشد و زمینه اشتغال فراهم شود، همینجاست.

وی خاطرنشان کرد: در اسلامشهر هم زمینه اشتغال فراهم است در همین زمینه مسائل مربوط به بندر خشک را سریع حل کنید، حداکثر ظرف ۲ ماه، این مدت، زمان زیادی نیست و باید در همین مدت زمان، شاهد آغاز فعالیت بندر خشک اسلامشهر باشیم و نباید به تاخیر نیافتد.

آیت الله رئیسی ادامه داد: ریاست گمرکات کشور مسائل را سریع پیگیری کند تا زمینه ایجاد پنج هزار شغل در منطقه فراهم شود، اگرچه اعلام کرده اند که این میزان اشتغال تا ۲۰ هزار قابل افزایش است.

رئیس جمهور اضافه کرد: اگر مردم ببینند که برای فرزندانشان شغل محترمانه ای ایجاد شده است امیدوار می شوند و این مساله نیز ظرف حداکثر ۲ ماه امکان پذیر است.

وی اعلام کرد: اعلام شد که بخشی از گمرکات در این بندرخشک مستقر و زمینه استقرار بخشی نیز فراهم شده اما این آغاز کار است و باقی کارها را باید سریع انجام دهید، پیشنهاد استقرار گمرکات ظرف مدت ۱۰ روز تا به دنبال آن مردم شاهد عملیاتی شدن این بندر خشک ظرف مدت ۲ ماه باشند.

وقوع حوادث در مدارس پذیرفتنی نیست/لزوم راه اندازی اردوگاه ورزشی و تفریحی

آیت الله رئیسی افزود: نکته دیگر در خصوص مدارس است که نیاز به نوسازی و بهسازی دارند، آن دسته از مدارسی که به علت فرسودگی و نا ایمن بودن آنها احتمال وقوع خطر دارد، اجازه ورود به دانش آموزان را ندهید، به سرعت فضای آموزشی اصلاح شود و تا جان و سلامتی فرزندان مردم تهدید نشود.

رئیس جمهور با بیان اینکه انجام این امر از اولویت ها است افزود : انجام این امر اگر نیاز به بودجه داشته باشد، یا با کمک خیران انجام یا خود دولت وارد شود و با تامین اعتبار کار را انجام دهد؛ وقوع حوادث در مدارس پذیرفتنی نیست، اموری که در اولویت است ،اجرا کنید.

وی به لزوم راه اندازی اردوگاه ورزشی و تفریحی در منطقه اشاره کرد و افزود :این کار از اولویت های شهرستان است، نیاز به فضای تفریحی و ورزشی برای جوانان چه دختر و چه پسر، ضروری است.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: می توان این مراکز را برای دانش آموزان و جوانان ایجاد کرد تا نشاط میان آنها افزایش یابد، امروز به نشاط اجتماعی نیاز داریم.

رئیس جمهور نشاط اجتماعی را یکی از ضرورت های کشور برشمرد و گفت: مسئولان هم تا جایی که امکان دارد زمینه ایجاد و افزایش نشاط اجتماعی را فراهم کنند که از نیازهای رشد جامعه است، اگر کمکی هم از ناحیه دولت باید شود انجام گیرد تا کارها را به خوبی پیش ببریم.

دشمن به دنبال کند کردن شتاب پیشرفت است

رئیس جمهور با اشاره به انتقاد برخی مدیران از وجود تداخل هایی در روند اجرای کارها، گفت: در گذشته برخی گزارش می دادند که گویا مسائل حل نشدنی است، امروز مدیران جوانی در صحنه حضور دارند و تلاش دارند کارها را به پیش ببرند ، بحث سن و سال مطرح نیست ، گاه برخی افراد ممکن است سنشان هم بالا باشد که در این زمینه مهم داشتن روحیه است.

وی با تاکید بر اهمیت روحیه جوانی افزود : پیام هفته بسیج این است که روزی بسیجیان آمدند و برای کشور افتخار آفریدند و جنگ تحمیلی را مدیریت کردند، با حفظ این روحیه پیام ما در مقابل همه سختی ها و مشکلاتی که دشمن ایجاد می کند، "ما می توانیم است".

آیت الله رئیسی یادآورشد: جوانان کشور و بسیجی ها نشان داده اند که می توانند مشکل را حل و کارهای بزرگی انجام دهند ، این ها الگوی ما هستند و ما همین مسیر را که آنها آموخته اند را باید طی کنیم .

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مسیر پیشرفت را با توکل به خدا و اعتماد به نفس باید طی کرد افزود : همانگونه که امام راحل فرمودند " اتکا به خدا و اعتماد به نفس رمز اساسی برای کشور است "و خداوند این توان را به جوانان این کشور داده است.

وی اظهارداشت: دشمن به دنبال این است تا شتابی که کشور برای رشد و پیشرفت دارد را کم کند ما نباید اجازه دهیم و ملت هم اجازه نخواهند داد که این شتاب کم شود، این موضوع آنها را عصبانی می کند که می بینند هر روز در این کشور یک فناوری به بهره برداری می رسد، در عمل باید اثبات کنیم که هر حرکتی امکان پذیر است و این کشور می تواند مسیر پیشرفت را طی کند.

آیت الله رئیسی گفت : از شما می خواهم حرکت تحولی و کار متفاوت در سطح شهرستان انجام دهید، کار معمولی نام کار جهادی به خود نمی گیرد، اگر جهادی، پر شتاب و با اراده حرکت کردید و نشان دادید که مساله اصلی پیشرفت، نشاط اجتماعی، افزایش سرمایه های اجتماعی و حاکمیت ارزش های اسلامی مردم مهم است آن زمان کارها به سرانجام قابل قبولی می رسد.

وی تاکید کرد: دشمنان می خواهند حواس مسئولان را به حواشی جاده پیشرفت هدایت کنند که نباید این اتفاق رخ دهد و کارها باید با سرعت و درست پیش برود.

آیت الله رئیسی در پایان تاکید کرد : مسائل اصلی را شناسایی و با اولویت بندی حل کنید ، این کار از دست شما بر می آید ما در دولت کنار شما هستیم و به پشتوانه مردم همراهی تان می کنیم.

رئیس جمهور صبح امروز و در ادامه بازدید از شهرستان‌های استان تهران به اسلامشهر سفر کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد