اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

عامل مهم کاهش قیمت طلا در روزهای آینده

دیروز قیمت اونس طلا و نقره در معاملات جهانی روندی کاهشی داشت. تحلیلگران عقیده دارند تنها عاملی که می‌تواند قیمت طلا را تا زیر 1700 دلار پایین بیاورد، بالا رفتن دوباره شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکاست.

به گزارش سایت طلا، پایین آمدن ارزش دلار باعث نوسان محدود قیمت طلا در روز سه‌شنبه شد. تمرکز سرمایه‌گذاران معطوف به جزئیات آخرین اجلاس فدرال رزرو آمریکا برای بدست آوردن سرنخ‌هایی درمورد میزان افزایش نرخ بهره در آینده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با نوسان محدود 2 دلاری نسبت به روز گذشته به 1744 دلار رسید.

بر اساس گزارش رویترز، استفان اینس، شریک مدیریت در SPI Asset Management گفت: تنها عاملی که ممکن است طلا را به زیر ۱۷۰۰ دلار بازگرداند، غافلگیری صعودی در شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکاست.

طلا در روز دوشنبه سقوط کرد زیرا سرمایه‌گذاران امنیت دلار را در میان محدودیت‌های جدید کووید- ۱۹ در چین ترجیح دادند اما امروز (سه‌شنبه) دلار رشد خود را متوقف کرد و طلا را برای خریداران خارجی ارزان‌تر کرد.

توقف روند افزایش دلار در روز سه‌شنبه خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده‌است.

قیمت نقره امروز با 1.49 درصد افزایش به 21 دلار و 38 سنت رسید و پلاتین با 1.04 درصد افزایش 995 دلار و 16 سنت معامله می‌شود.

شورای سرمایه‌گذاری پلاتین دنیا هم اعلام کرد انتظار کمبود این فلز در سال آینده میلادی وجود دارد.

صورتجلسه نوامبر فدرال رزرو روز چهارشنبه ارائه می‌شود و اکثر معامله‌گران روی افزایش ۵۰ واحدی در دسامبر شرط بندی می‌کنند. احتمال افزایش ۷۵ واحدی به دنبال اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو به ۱۹ درصد می‌رسد. در حالی که طلا به عنوان یک محافظ تورم در نظر گرفته می‌شود، نرخ‌های بهره بالا مانع از سرمایه‌گذاری در شمش‌های غیر بازده می‌شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد