اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

امیدی به افزایش قیمت طلا نیست

رشد قیمتی دو هفته اخیر طلا بسیاری از سرمایه‌گذاران و فعالان را غافلگیر کرد و حال برخی از تحلیل گران می گویند شاید این رشد قیمتی کمی زیاده روی و از روی هیجان بوده است.

به گزارش سایت طلا،واضح‌تر شدن مسیر سیاست پولی آمریکا در ماه‌های آینده باعث کاهش نسبی قیمت طلا شده‌است.

تحلیگران پیش بینی می کنند در صورتی که طلا در هفته ای که از امروز شروع می شود نتواند مرز 1750 دلاری را نیز حفظ کند پرونده رالی صعودی مختومه خواهد شد و باید منتظر ریزش های قیمتی بیشتری بود.

قیمت هر اونس طلا امروز با در لحظه تنظیم گزارش با 6 دلار کاهش به 1746 دلار رسید.

طلای جهانی امروز دوشنبه پس از ثبت بدترین هفته خود در پنج هفته اخیر، تحت فشار افزایش ارزش دلار در حالی کاهش یافت که معامله‌گران منتظر نشانه‌های بیشتر در مورد استراتژی نرخ بهره بانک‌های مرکزی بودند.

جزئیات اجلاس گذشته فدرال رزرو آمریکا در روز پنجشنبه منتشر می‌شود و احتمالاً سیاست‌های این بانک برای ادامه‌ روند افزایش نرخ بهره را مشخص خواهد کرد.

اگر گام بعدی فدرال رزرو کوچک تر از دفعات قبل شود، طلا می تواند دوباره مرز 1800 دلاری را به چالش بکشد و حتی آماده نزدیک شدن به قیمت 1820 دلاری شود.

درحالی‌که کاهش نرخ تورم در ماه‌های اخیر در آمریکا احتمال آرام شدن روند افزایش نرخ بهره در اجلاس ماه دسامبر را افزایش داده و باعث قدرت گرفتن بازارها شده، اما اظهارنظرهای اخیر مقامات فدرال رزرو آمریکا نشان می‌دهد افزایش نرخ بهره همچنان ادامه خواهد داشت.

دورنمای دلار و سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا مثبت است و بر بازار فلزات گرانبها تأثیر می‌گذارد. شاخص دلار 0.1 درصد افزایش یافته و به 107 رسیده است.

افزایش مکرر و شدید نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا به‌شدت بازارهای فلزات گران‌بها را در سال جاری میلادی تحت تأثیر قرار داده و تقاضا برای این سرمایه‌ها را پایین آورده است، چون هزینه نگه‌داری آنها را افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران همچنین پیامدهای اقتصادی ناشی از محدودیت‌های جدید کووید- ۱۹ در چین را که بزرگ‌ترین مصرف‌کننده شمش است، بررسی کردند و به نظر می‌رسید که این احساسات بازارهای آسیایی گسترده‌تر را تضعیف کند. قیمت طلای فیزیکی چین در هفته گذشته به دلیل کاهش خرید به شدت کاهش یافت.

قیمت نقره امروز با 1.11 درصد کاهش به 20 دلار و 96 سنت رسید و پلاتین با 0.67 درصد کاهش 976 دلار و 26 سنت معامله می‌شود.

مت سیمپسون، تحلیلگر سیتی‌ایندکس گفت: در حالی که هیچ خبر اقتصادی مهمی برای تحریک احساسات در آسیا وجود ندارد، معامله‌گران به دنبال اظهارات تندروانه اعضای فدرال رزرو در هفته گذشته که بر طلا تاثیر می‌گذارد، به طور آزمایشی نسبت به دلار صعودی هستند. شاخص دلار ۰.۲ درصد افزایش یافت و باعث شد طلا برای خریداران خارجی جذابیت کمتری داشته باشد.

سیمپسون افزود: طلا می‌تواند سطوح حمایتی ۱۷۳۵ و ۱۷۲۹ دلاری را پیش از آخرین نشست فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه آزمایش کند و اگر در آستانه روز شکرگزاری (تعطیلات) ایالات‌متحده در روز پنجشنبه، تندروتر از حد انتظار باشد، پتانسیل برای ادامه روند صعودی دلار وجود دارد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد