اونس طلا2210.61
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

رئیسی: اتفاقات اخیر همان جنگ رسانه‌ای است که امروز با آن مواجه هستیم

رئیس جمهور گفت: برخی افراد سعی دارند خوب را بد و بد را خوب جلوه دهند؛ می‌خواهند ادارک‌ها را عوض کنند، نقاط ضعف را بزرگ جلوه دهند و نقاط قوت را کوچک‌سازی کنند و آنها را کم‌ها نشان دهند. این همان جنگ رسانه‌ای است که امروز با آن مواجه هستیم.

به گزارش سایت طلا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز پنجشنبه (26 آبان) در همایش ملی جهاد تبیین، اظهار داشت: آنچه ما در فرهنگ اسلامی از جهاد تبیین که سخن حکیمانه رهبری در مقطعی بیان فرموده‌اند و تاکید کرده‌اند جهاد تبیین است. طبق بیان قرآن شایعه‌پراکنان و دروغ‌پردازان همچون منافقین و کافرین هستند. دروغ‌پردازان و شایعه‌پراکنان، کسانی که می‌خواهند ادراک و شناخت را آن طور که خودشان می‌خواهند رقم بزنند و جنگ شناختی به راه می‌اندازند و اینها مانند منافقان است.

وی با بیان اینکه ایجاد ادراک صحیح اهمیت بساری دارد، افزود: این افراد سعی دارند خوب را بد و بد را خوب جلوه دهند؛ می‌خواهند ادارک‌ها را عوض کنند، نقاط ضعف را بزرگ جلوه دهند و نقاط قوت را کوچک‌سازی کنند و آنها را کم‌ها نشان دهند. این همان جنگ رسانه‌ای است که امروز با آن مواجه هستیم. باید متناسب با این جنگ آرایش را ایجاد کرد؛ اما امروز آرایش مناسب با این جنگ وجود ندارد. آرایش متناسب این جنگ در نیروی انسانی آگاه، سمت‌گیری، اقدام به موقع، سخن هنرمندانه، نفوذ در مخاطب و مخاطب‌شناسی است.

رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت جهاد تبیین گفت: 43 سال جهاد، دفاع ایستادگی، اقدامات خلاقانه و ابتکاری، پیشرفت‌های بسیار در حوزه علم و فناوری که باید برای تنویر افکار عمومی بیان می‌شد، در زمان خود انجام نشد و دشمن برخی گره‌های ذهنی را ایجاد کرد. همین گره‌های ذهنی به یک ادراک نادرست تبدیل شد و این ادراک نادرست به تصمیم ناصحیح و اعمال ناشایست منجر شد. اول گره بود، بعد باور شد و بعد از آن به تصمیم و اراده و جلوه‌های بعدی تبدیل شد.

رئیسی با طرح این سوال که چه کسانی باید این گره ذهنی را برطرف کنند؟ بیان داشت: افراد مطلع باید این گره‌های ذهنی را باز کنند. روابط عمومی‌ها پل میان مردم و مسئولان هستند. این پُل دو طرفه است، یعنی هم سخنان مردم را به مدیران و هم سخنان مدیران را به مردم انتقال می‌دهد. هم سیاست‌های مصوب را برای مردم تبیین کنند و هم سوالات مردم را برای مسئولان بازگو کنند. این پُل ارتباطی باید به خوبی عمل کند. برای انجام وظیفه خود ابزارهای خاصی نیاز دارد.

وی ادامه داد: کار کسانی که در زمینه اطلاع‌رسانی فعالیت می‌کنند هم عمل و هم عکس‌العمل است. کنش‌گری فعال یا حرکت انفعالی دو کار متفاوت است. اگر چیزی در اذهان شکل بگیرد و بخواهید پاسخ آن را بدهید کار سختی است. اولین و جامع‌ترین روایت را شما باید بیان کنید.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه هنر در روایت‌گری است، گفت: اولین، جامع‌ترین، قانع‌کننده‌ترین و گویاترین روایت باید از سوی مسئولان روابط عمومی‌ها صورت بگیرد. در غیر این صورت کار سخت و پرزحمت خواهد بود. اگر دیگران روایت اول را در دست داشته باشند، کار شما واکنشی و انفعالی خواهد بود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌ها هم عمل و هم عکس‌العمل، هم دفاع و هم تهاجم، هم حرکتی پیشگیرانه و هم حرکتی پیشتازانه هستند، گفت: این کار بسیار هنرمندانه است. بنابراین باید خطاب به مدیران گفت که در به کار گیری نیروهای ارزشمند، هنرمند و قوی در رسانه و روابط عمومی مسیر را با سختی مواجه نکنند، مسیر به کارگیری نیروهای کارآمد، هنرمند و متعهد در حوزه‌های روابط عمومی و رسانه‌ای باید سهل و آسان شود.

وی بابیان اینکه در جهاد تبیین از دشمن شناخت پیدا و شرایط فائق آمدن بر آن حاصل می‌شود تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری هم بارها تاکید کردند، نیاز امروز جامعه و کشور جهاد تبیین است. جهادگر باید توانایی‌ها و رسالت خود را ببیند و از طرفی با ظرفیت‌های دشمن هم آشنا شود تا اقدامات خود را متناسب کند.

رئیسی در پایان گفت: دشمن سعی می‌کند تا نقاط قوت را کوچک نشان دهد و در نقاط ضعف بزرگنمایی کند پس باید متناسب با همین جنگ و نیازهای آن، آرایش خودمان را تعریف کنیم.

انتهای پیام/

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد