اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بیانیه پایانی اجلاس گروه ۲۰

سران حاضر در اجلاس رهبران کشورهای گروه ۲۰ در اندونزی در پایان این نشست دو روزه در بیانیه‌ای اعلام کردند که جنگ روسیه و اوکراین اقتصاد جهانی را تضعیف می‌کند.

به گزارش سایت طلا به نقل از روسیا الیوم، در بیانیه پایانی اجلاس رهبران کشورهای گروه ۲۰ با اشاره به جنگ روسیه و اوکراین آمده است: اکثریت کشورهای عضو قاطعانه جنگ در اوکراین را محکوم می‌کنند.

سران جی‌۲۰ تاکید کردند که جنگ روسیه و اوکراین اقتصاد جهانی را تضعیف و مختل می‌کند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: استفاده از سلاح هسته‌ای و یا تهدید به استفاده از آن اقدامی غیر قابل قبول است. به خاطر صلح و ثبات باید به قوانین بین‌المللی پایبند بود و این پایبندی شامل دفاع از تمام اهداف و اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد، رعایت قوانین بین‌المللی مربوط به اقدامات بشردوستانه و حقوق بشری، از جمله حفاظت از غیرنظامیان و زیرساخت‌ها در درگیری‌های مسلحانه است.

سران جی‌۲۰ همچنین تاکید کردند: حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات، تلاش برای حل بحران‌ها با دیپلماسی و گفت‌وگو، حیاتی و ضروری است و دوران کنونی نباید دوران جنگ باشد.

حاضران در اجلاس اندونزی همچنین از توافقنامه صادرات غلات از طریق دریای سیاه که با میانجیگری ترکیه و سازمان ملل متحد امضا شد، استقبال و بر اهمیت ادامه کار بر روی این توافقنامه و اجرای مفاد آن توسط همه ذینفعان تاکید کردند.

در بخش دیگری از بیانیه پایانی این نشست آمده است: کشورهای عضو گروه‌۲۰ به تلاش‌های خود برای محدود کردن افزایش دما به بیش از ۱.۵ درجه سانتیگراد ادامه می‌دهند.

اجلاس سران گروه ۲۰ در روزهای ۱۵ و ۱۶ نوامبر در جزیره بالی اندونزی برگزار شد و در حاشیه آن نیز دیدارهای دوجانبه میان بسیاری از کشورها از جمله دیدار شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین و جو همتای آمریکایی آن برگزار شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد