اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افزایش قیمت طلا تا کجا ادامه دارد؟

خبر کشته شدن 2 نفر در شرق لهستان در نزدیکی مرز اوکراین باعث افزایش تمایل به خرید طلا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن شده‌است.

به گزارش سایت طلا،قیمت طلا امروز نزدیک به بالاترین حد خود در سه ماه گذشته ثابت ماند، زیرا نشانه‌هایی از کاهش تورم در ایالات‌متحده شرط‌ها را برای افزایش نرخ بهره کمتر، افزایش داد.

خبر کشته شدن 2 نفر در شرق لهستان در نزدیکی مرز اوکراین باعث افزایش تمایل به خرید طلا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن شده‌است.

انفجار در نزدیکی مرز اوکراین باعث مرگ این 2 نفر شده و طبق گفته یکی از مقامات ارشد اطلاعات آمریکا موشک‌های روسیه باعث این انفجار بوده‌اند.

بهای هر اونس طلا در لحظه تنظیم این گزارش نسبت به روز گذشته با 2 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به 1774 دلار رسید و تغییر چندانی نداشت.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی در DailyFX گفت: طلا همچنان تا حد زیادی به فدرال‌رزرو وابسته است و می‌توانیم ببینیم که این فلز گرانبها از زمان افزایش هفته گذشته به نوعی به روند صعودی خود ادامه می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، داده‌های روز سه‌شنبه نشان داد که قیمت‌های تولیدکننده ایالات‌متحده در ماه اکتبر کمتر از حد انتظار افزایش یافته و شواهدی مبنی بر شروع کاهش تورم است. این داده‌ها به دنبال افزایش کمتر از حد انتظار در هفته گذشته در قیمت‌های مصرف‌کننده در ماه اکتبر، این امیدها را تقویت کرده است که فدرال رزرو آمریکا می‌تواند افزایش نرخ بهره خود را در آینده کاهش دهد.

بر اساس داده‌های روز آمریکا، گزارش شاخص قیمت تولیدکننده در ماه اکتبر در مقایسه با افزایش 8.3 درصدی که پیش‌بینی شده بود، به 8.0 درصد افزایش یافت.

شاخص دلار آمریکا بلافاصله پس از این خبر به شدت کاهش یافت، بازدهی خزانه داری آمریکا نیز کاهش یافت. با این حال، شاخص دلار بسیاری از زیان های خود را پس گرفت و بازده اوراق قرضه نسبت به بالاترین سطح قبلی، در معاملات میانه روز، افزایش یافت. بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا در حال حاضر به 3.824 درصد رسیده است.

با این حال، رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا گفت که با پیش‌بینی افزایش بیشتر برای کاهش تورم به هدف دو درصدی فدرال‌رزرو، او شواهد اندکی می‌بیند که انقباض سیاست پولی تهاجمی تورم را کاهش دهد.

قیمت نقره امروز با 0.26 درصد افزایش به 21 دلار و 58 سنت رسید و پلاتین با 0.30 درصد کاهش 1015 دلار و 33 سنت معامله می‌شود.

در حالی که طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری مطمئن در زمان عدم اطمینان سیاسی و مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزایش نرخ بهره تمایل به کاهش جذابیت شمش را دارد.

برخی تحلیلگران بازار عقیده دارند اگر طلا بین 1780 تا 1800 دلار باقی بماند، می‌توان به بهبود بیشتر قیمت آن امیدوار بود.

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد