اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

زمان درخشش طلا فرا رسید

بازار طلا این هفته با افزایش بیش از 5 درصدی به پایان ‌رسید و با قیمت 1772 دلار معامله شد.

به گزارش سایت طلا ،قیمت طلا در اوایل معاملات روز جمعه در آمریکا بالا بود و به بالاترین حد در ۲.۵ ماه گذشته رسیده بود، در حالی که نقره یک شبه به بالاترین میزانش در ۴.۵ ماه گذشته دست یافت.

آدام باتن، استراتژیست ارشد ارز در سایت Forexlive.com می گوید: «در حال حاضر، همه چیز به نفع طلا است. اگر واقعا تورم به اوج خود رسیده باشد، دلار آمریکا نیز به اوج خود رسیده است و این اتفاق‌ها به حمایت از قیمت طلا ادامه خواهند داد.»

این هفته، در مجموع 19 متخصص بازار در نظرسنجی وال استریت کیتکو نیوز شرکت کردند. 12 تحلیلگر یا 63 درصد به روند بازار طلا خوش‌بین هستند. دو تحلیلگر یا 11 درصد روند نزولی را پیش‌بینی می‌کنند و پنج تحلیلگر یا 26 درصد هفته‌ای کم‌نوسان برای بازار در نظر دارند.

در بخش خرده فروشی، 905 پاسخ دهنده در نظرسنجی آنلاین شرکت کردند. در مجموع 588 رای دهنده یا 65 درصد افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند. 199 نفر دیگر یا 22 درصد پیش بینی کردند که طلا سقوط خواهد کرد و 118 رأی دهنده باقی مانده یا 13 درصد نوسانات بازار را ناچیز ارزیابی کرده‌اند.

ترس از رکود اقتصادی و نگرانی از کاهش قیمت ارزهای دیجیتالی، باعث این پیش‌بینی‌ها درباره طلا شده است.

یکی از ویژگی‌های بازار در اواخر هفته سقوط شاخص دلار آمریکا و بازدهی خزانه‌داری ایالات‌متحده است. شکست صعودی این هفته از محدوده نوسان معاملاتی نشان می‌دهد که احتمال افزایش بیشتر در آینده نزدیک وجود دارد. هدف قیمت صعودی بعدی این است که مقاومتی بالاتر از در ۱۸۰۰ دلار ایجاد کند و هدف بعدی قیمت نزولی کوتاه‌مدت این هفته ۱۶۶۷ دلار و ۱۰ سنت است.

بر اساس گزارش کیتکو نیوز، ممکن است توانایی دولت ایالات‌متحده و فدرال رزرو برای دستکاری قیمت طلا از طریق نرخ بهره و دلار قوی آمریکا به پایان برسد. بر اساس آخرین گزارش دانشگاه میشیگان، با افزایش شدید بدبینی مصرف‌کنندگان در ماه نوامبر و بالا ماندن انتظارات تورمی، بازار طلا به رشد بالای ۱۷۵۰ دلار در هر اونس ادامه می‌دهد.

در بازار آتی، فلز گرانبها بهترین سود هفتگی خود را از اوایل آوریل 2020 مشاهده کرد و تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران خرده فروش به دنبال قیمت های بالاتر در هفته جاری هستند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد