اونس طلا2302.52
مظنه14,551,000
18 گرم3,359,100
ارزش سکه32,783,403
قدیم (بهار)37,800,000
جدید (امامی)41,000,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

آیا داروی چشم می تواند به درمان ( کووید-۱۹) کمک کند؟

آیا دارویی که برای درمان بیماری های چشمی استفاده می شود می تواند به مبارزه با ویروس کرونا کمک کند؟

آیا دارویی که برای درمان بیماری های چشمی استفاده می شود می تواند به مبارزه با ویروس کرونا کمک کند؟

داروی Verteporfin می تواند با مسدود کردن فعالیت YAP و اجازه دادن به مسیر Hippo، تکثیر SARS-CoV-2 را که باعث (کووید-۱۹) میشود، متوقف کند.

بر اساس یک مطالعه جدید، دارویی که برای درمان بیماریهای چشمی استفاده میشود ممکن است در مبارزه با همه گیری ( کووید-۱۹) مؤثر باشد.

البته این به این معنی نیست که میتواند ( کووید-۱۹) را درمان کند، بلکه به این معنی است که این دارو ( Verteporfin) میتواند به توقف تکثیر ویروس ( SARS-CoV-2 ) کمک کند، که پس از آلوده کردن بدن باعث ابتلا به ( کووید-۱۹) میشود.

چگونه داروهای بیماری چشم می توانند به مبارزه با کووید -۱۹ کمک کنند؟

ویروس ( SARS-CoV-2 ) پس از اینکه بدن را آلوده کرد، به تکثیر خود ادامه می دهد که باعث ابتلا به ( کووید-۱۹) و انواع آن می شود.

این ویروس برای تکثیر و انتشار خود، مانند همه ویروس ها، سلول ها را از بین می برد و از مسیرهای سیگنال دهی آنها استفاده می کند و به شدت به ریه ها و دستگاه تنفسی آسیب می زند. ( کووید-۱۹) بر کل بدن از جمله مغز، قلب و کلیه ها اثر می گذارد. فرآیند انتشار و تکثیر این ویروس نسبتاً پیچیده است و ویروس از مسیرهای سیگنال دهی متعدد استفاده می کند.

با در نظر گرفتن این موضوع، محققان تصمیم گرفتند تا نگاهی به یک مسیر سیگنالینگ خاص بیاندازند.

دلیل انتخاب محققان برای مطالعه این مسیر خاص به دلیل مطالعات قبلی بر روی ویروس زیکا است. هنگامی که نوزادان به زیکا مبتلا می شوند، مغزهای کوچکتری نسبت به کودکان عادی دارند، که به این معنی است که مسیری که اندازه اندام ها را کنترل می کند آسیب دیده است.

دانشمندان از نمونههای بافت بیماران مبتلا به ( کووید-۱۹) هم نوع اصلی و هم نوع دلتا استفاده کردند و دریافتند که مسیر Hippo ( مسیر کرگدن ) بلافاصله پس از عفونت فعال میشود.

داروی (Verteporfin) که گاهی با نام ( Visudyne ) فروخته میشود، یک داروی مورد تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) است که برای درمان برخی بیماریهای چشمی، به ویژه بیماریهای مربوط به تولید رگهای خونی غیرطبیعی در چشم استفاده میشود. کاربردهای دیگری نیز دارد، مانند جلوگیری از تکثیر سلولی و عمل به عنوان دفاعی در برابر فیبروز.

بر اساس این مطالعه، این دارو توانسته است از تکثیر ویروس ( SARS-CoV-2 ) جلوگیری کند و آن را زیر سطوح قابل تشخیص قرار دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد