اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بیانیه تروئیکای اروپایی علیه ایران

سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه‌ای درباره برنامه هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کردند.

تروئیکای اروپایی شامل سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه ای به موضع‌گیری علیه ایران پرداختند.

به گزارش الجزیره، در این بیانیه ادعا شده است: «فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در خاورمیانه و منطقه را محکوم می‌کنیم و متعهد می‌شویم با آنها مقابله کنیم. ما تضمین می کنیم که ایران به سلاح هسته ای دست پیدا نخواهد کرد. از همکاری ناکافی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی نگران هستیم.»

این در حالی است که ساعاتی پیش رویترز مدعی شد که آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان پیش نویس قطعنامه ای را علیه ایران برای ارائه به سازمان ملل آماده کرده اند.

بر اساس متنی که رویترز مشاهده کرده، نشست هیئت ناظر هسته‌ای ایران برای توضیح آثار اورانیوم یافت شده در سه سایت برای ایران «ضروری و فوری» خوانده شده است.

این در حالی است که بر اساس گزارشی که به تازگی خبرگزاری رویترز مشاهده کرده، تهران موافقت کرده تا بازرسان انرژی اتمی ماه جاری در سفری به ایران از سایت‌های هسته‌ای بازدید و درباره گمانه‌زنی‌های اخیر ۳۵ عضو این نهاد بین‌المللی درباره ادعای اورانیوم‌های یافت شده در ۳ سایت هسته‌ای تحقیق کنند.

این تصمیم پیش از نشست فصلی شورای حکام اتخاذ شده است. در این نشست دولت‌های غربی قصد دارند از ایران بخواهند قطعنامه‌ای را امضا کرده و همکاری خود را در زمینه اتمی افزایش دهد.

گروسی روز چهارشنبه به رویترز گفته بود که این نشست تا دو هفته آینده انجام خواهد شد و همچنین مدعی شد که ایران در نشست اخیر در وین درباره برنامه هسته‌ای خود هیچ چیز جدیدی ارائه نکرده است.

پیش از این نیز رافائل گروسی ادعا‌ها درباره مسائل پادمانی را تکرار کرد و مدعی شد که پیشرفتی در زمینه حل‌وفصل مسائل باقی‌مانده صورت نگرفته است. گروسی پیش‌تر نیز در پاسخ به خبرنگار رویترز درباره برجام مدعی شده بود که مذاکرات بر سر توافق هسته‌ای ایران به بن‌بست رسیده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد