اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

وعده رئیس بانک مرکزی درباره بازار ارز

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور رییس بانک مرکزی در جلسه صبح امروز این فراکسیون گفت: طبق توضیحات آقای صالح آبادی، دولت در روزهای آتی در چارچوب اقدامات مداخله ای در بازار با همکاری صادرکنندگان و عرضه کنندگان ارز به سمت ایجاد آرامش و کاهش نوسانات ارزی و مقابله با دلالان و نوسان سازان حرکت خواهد کرد.

به گزارش سایت طلا،ابوالفضل عمویی در توضیح جلسه امروز فراکسیون انقلاب اسلامی گفت: فراکسیون انقلاب اسلامی جلسه ای با آقای صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی و با توجه به التهابات ارزی و حساسیت پیش آمده ناشی از شرایط فعلی بازار تشکیل شد.

وی توضیح داد: در این جلسه ۱۵ نفر از نمایندگان به بیان نظرات، دیدگاه ها و نظرات خود درخصوص نحوه عملکرد بانک مرکزی در بازار ارز و ضرورت تقویت عملکرد بانک ها پرداختند. سپس مباحث کارشناسی درخصوص چگونگی مدیریت بازار و کنترل نرخ دلار ارائه شد.

عمویی ادامه داد: در این جلسه صالح آبادی با اشاره به تحولات روز دنیا و جنگ اوکراین و تاثیر این وقایع بر تورم جهانی و افزایش تورم در اکثر کشورهای دنیا توضیح داد که پس از بحران اوکراین، شاهد کاهش ارزش پول ملی بیشتر کشورها در برابر دلار و تضعیف یورو، پوند، لیر و بسیاری از ارزها در برابر دلار بودیم به طوری که به ترتیب؛ لیر، پوند و یورو، ۱۰۸ درصد، ۳۲ درصد و ۲۲ درصد در برابر دلار تضعیف شده اند.

عمویی اضافه کرد: براساس گزارش آقای صالح آبادی، وضعیت تخصیص ارز برای واردات در سامانه نیما با قیمت متعادل حدود ۲۷ تا ۲۸ هزار تومان با روانی تداوم دارد و کالاهای مورد نیاز وارداتی برای کشور با این قیمت تامین ارز می شود و از ابتدای سال ۲۶ میلیارد دلار در این سامانه برای مایحتاج اصلی تامین شده است. دولت در روزهای آتی، در چارچوب اقدامات مداخله ای در بازار با همکاری صادرکنندگان و عرضه کنندگان ارز به سمت ایجاد آرامش و کاهش نوسانات ارزی و مقابله با دلالان و نوسان سازان حرکت خواهد کرد.

وی همچنین بیان کرد: اقدامات روانی، دلالی و بازارسازی برخی از واسطه ها در بازار در فضای مجازی که بعضا از خارج کشور مدیریت می شود و همچنین تاثیرات تورم داخلی از علل اصلی افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر است و بانک مرکزی درصدد مقابله با آن و کنترل بازار است؛ بنا به گزارش آقای صالح آبادی شرایط فروش نفت نیز نسبت به گذشته مطلوب بوده و بانک مرکزی در تامین ارز وارداتی در چارچوب سامانه نیما و بازار متشکل ارزی مشکلی ندارد.

وی در پایان اظهار کرد: مقرر شد به منظور بررسی بیشتر عملکرد بانک مرکزی در حوزه مدیریت بازار ارز و همچنین نظارت بر بانک ها و تسهیلات ارائه شده جلسات دیگری در چارچوب فراکسیون اکثریت مجلس تشکیل شود و با توجه به حساسیت فراکسیون بر کنترل بازار و کاهش فشار بر مردم این جلسات تداوم یابد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد