اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آمریکا مذاکره با روسیه را تایید کرد

مشاور امنیت ملی آمریکا خبر‌های منتشر شده در رسانه‌های این کشور درباره مذاکره با روسیه را تایید کرد.

به گزارش سایت طلا ، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در سخنرانی خود در شورای روابط خارجی آمریکا گفت که آمریکا فرصت داشت تا در سطح بالا در تماس با روس‌ها مشارکت کند تا خطرات و فرصت هر نوع استفاده احتمالی از سلاح هسته‌ای کاهش یابد و عواقب استفاده از این سلاح‌ها را برای روس‌ها توضیح دهد.

به گزارش الجزیره، سالیوان افزود: در چند ماه گذشته، همزمان با تامین تجهیزات ضروری برای اوکراین، تلاش زیادی برای کاهش بهای انرژی صورت گرفت. به نظر من، همچنان حمایت قوی در کنگره برای ارائه موارد لازم به اوکراین وجود دارد. از همه ابزار‌هایی که در اختیار داریم برای مقابله با پیامد‌های بحران اوکراین بر بهای سوخت و غذا استفاده کردیم. در شرایط فعلی باید بر کاهش بهای سوخت تمرکز و دیگر مسائل را به آینده موکول کنیم.

او خاطرنشان کرد: با دو چالش راهبردی از طرف دو کشوری روبرو هستیم که دیدگاه مشترک با ما درباره جهان ندارند. ما نیاز داریم تا برای توازن قدرت در جهان تلاش کنیم. می‌توانیم با همکاری یکدیگر از جمله با کشور‌هایی که منافع مشترک با آن‌ها نداریم، نتایج خوبی به دست آوریم. ما در دوره جنگ سرد قرار نداریم و نباید رقابت به رویارویی و درگیری کشیده شود. در رقابت بین دموکراسی و استبداد باید نشان دهیم که دموکراسی می‌تواند نتیجه بخش باشد و مشکلات جهانی را حل کند. گام‌هایی برای تقویت بازدارندگی در دو اقیانوس هند و آرام برداشته‌ایم و از صلح در تنگه تایوان حمایت می‌کنیم.

جیک سالیوان همچنین گفت: نتایج انتخابات میان دوره‌ای کنگره متفاوت با دو سال پیش خواهد بود.

پیش از این روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی از رایزنی‌های محرمانه جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا با مشاوران ارشد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خبر داده بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد