اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تذکر «قالیباف» به «وزیر آموزش و پرورش» درباره قانون بازنشستگی

رئیس مجلس با اشاره به اینکه درباره بازنشستگان معلم هفته گذشته این موضوع را مطرح کردم، گفت: به وزیر آموزش و پرورش تذکر می‌دهم که نباید خلاف قانون بازنشستگی عمل کند، بنابراین کمیسیون آموزش مجلس این موضوع را رسیدگی کند.

به گزارش سایت طلا ، محمد وحیدی نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قوه مقننه در اخطار قانون اساسی، گفت: مطابق ماده 3 قانون اساسی ایجاد نظام اداری صحیح و حذف تشکیلات غیرضرور مورد تاکید قرار گرفته است؛ این در حالیست که به دلیل عدم طرح ساماندهی نیروهای غیررسمی در آموزش و پرورش، طرحی در این باره با 120 امضا در اولویت قرار دارد.

وی افزود: معاونت قوانین چندین بار این طرح را در دستور کار قرار داده اما از دستورکار خارج شده لذا نتیجه این شد که اکنون در آموزش و پرورش برای پر کردن کلاس‌های خالی از بازنشسته‌ها دعوت می‌شود.

وحیدی اضافه کرد:در واقع بازنشسته‌ای که چندین سال از کلاس درس فاصله گرفته مجددا باز می‌گردد و یا برخی از بازنشستگان را به مناطق مختلف برای رفع نیاز اعزام می‌کند و این در حالی است که باید برای نیروهای تحصیلکرده پاسخی داشته باشیم؛ امروزه موضوع اقتصاد، معیشت و اشتغال پاشنه آشیل خیلی از جریانات داخل کشور است به عبارتی برای جوانان فارغ التحصیل اشتغال ایجاد نمی کنیم اما بازنشستگان را باز می‌گردانیم.

وی تاکید کرد: معاونت قوانین باید عنوان کند چرا ترتیب امضای نمایندگان را رعایت نکرده است.

قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به اخطار نماینده بجنورد ، گفت: بحث ساماندهی نیروهای غیررسمی از دستورکار خارج نشده و در ردیف 14 دستورکار قرار دارد.

وی افزود: پیش از این نیز گفته‌ام بسیاری به بنده مراجعه می‌کنند و می‌گویند شما به عنوان رئیس مجلس مخالف این امر هستید و این در حالی است که من با ساماندهی مخالف نیستم بلکه موافقم البته بنا بر این است که این موضوع با معاونت امور استخدامی ریاست جمهوری و کمیسیون اجتماعی مورد توافق قرار بگیرد تا مسائل مانند بار مالی و اصلاح ساختار رعایت شود؛در این میان فرصت گذاشته ام تا جلسه مشترک بین کمیسیون اجتماعی و معاونت ریاست جمهور برگزار شود.

رئیس مجلس اظهار کرد: در رابطه با بازنشستگان معلم نیز هفته گذشته این موضوع را مطرح کردم لذا اکنون نیز به آقای نوری وزیر آموزش و پرورش تذکر می‌دهم که خلاف قانون بازنشستگی نباید عمل کند لذا کمیسیون آموزش مجلس این موضوع را رسیدگی کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد