اونس طلا2340.75
مظنه14,836,000
18 گرم3,424,900
ارزش سکه33,425,508
قدیم (بهار)37,300,000
جدید (امامی)41,100,000
نیم23,600,000
ربع14,600,000

قیمت طلا به 1700 دلار می رسد

تحلیلگران عقیده دارند اگر گزارش تورم آمریکا که در هفته آینده منتشر می‌شود خبر از کاهش نرخ تورم دهد، قیمت طلا می‌تواند به 1700 دلار برسد.

به گزارش سایت طلا،افزایش روز جمعه به قیمت طلا کمک کرد هفته را در شرایط مثبت به پایان برساند.

قیمت طلا 3 درصد در روز جمعه به‌دنبال کاهش ارزش دلار افزایش یافت. خبر افزایش نرخ بیکاری در آمریکا در ماه اکتبر احتمال آرام‌تر شدن روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور را بیشتر کرد و باعث کاهش ارزش دلار شد.

کارفرمایان آمریکایی کارگران بیشتری را در ماه اکتبر استخدام کردند اما افزایش نرخ بیکاری تا 3.7 درصد حاکی از بدتر شدن شرایط بازار کار در این کشور است.

درواقع گزارش بازار کار آمریکا مطابق خواست بازار نبوده و به‌همین دلیل باعث بالا رفتن ارزش طلا شده‌است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 25 دلار افزایش نسبت به روز پنج شنبه افزایش به 1683 دلار رسید.

ارزش دلار به‌دنبال انتشار اطلاعات اشتغال در آمریکا 1.6 درصد کاهش یافت و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرد.

جهش طلا از پایین‌ترین سطح دو سال اخیر و به دنبال آن افزایش حدود سه درصدی در روز جمعه، شتاب صعودی قوی را در میان تحلیلگران وال‌استریت ایجاد کرده است. با این حال، برخی همچنین اعتقاد دارند که این فلز گرانبها هنوز باید برای معکوس‌کردن روند نزولی چند ماهه خود کار انجام دهد.

آخرین نظرسنجی کیتکو نیوز نشان می‌دهد که احساسات در بازار همچنان رو به بهبود است و اکثر تحلیلگران بازار انتظار دارند در کوتاه‌مدت شاهد قیمت‌های بالاتر باشند. تمایل سرمایه‌گذاران خرد نیز همچنان در حال بهبود است اما زیر آستانه ۵۰ درصد باقی می‌ماند.

این هفته، در مجموع ۲۰ متخصص بازار در نظرسنجی وال‌استریت کیتکونیوز شرکت کردند. ۱۰ تحلیلگر یا ۵۰ درصد گفتند که در هفته آینده نسبت به طلا خوش‌بین هستند. دو تحلیلگر یا ۱۰ درصد گفتند که نزولی هستند. هشت تحلیلگر یا ۴۰ درصد گفتند که در مورد فلز گرانبها بی‌طرف هستند.

۵۲۰ پاسخ دهنده در نظرسنجی آنلاین بخش خرده فروشی شرکت کردند. در مجموع ۲۴۰ رأی‌دهنده یا ۴۶ درصد خواستار افزایش قیمت طلا شدند. ۱۶۹ نفر دیگر یا ۳۳ درصد پیش‌بینی کردند طلا سقوط خواهد کرد. در حالی که ۱۱۱ رای‌دهنده باقی مانده، یا ۲۱ درصد، خواستار یک بازار بی‌طرف شدند.

بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه نرخ بهره را 75 واحد دیگر بالا برد، اما اعلام کرد این سیاست سخت‌گیرانه افزایش نرخ بهره که طی 40 سال گذشته بی‌سابقه بوده به‌زودی آرام خواهد شد. سیاست‌گذاران فدرال‌رزرو آمریکا در روز جمعه اشاره کردند بازهم نرخ بهره را در اجلاس بعدی بالا می‌برند اما میزان این افزایش کمتر خواهد بود.

از طلا همواره به‌عنوان یک پشتوانه در زمان تورم بالا یاد می‌شود اما بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری آن را افزایش داده و تمایل برای خرید طلا را پایین می‌آورد.

تحلیلگران عقیده دارند اگر گزارش تورم آمریکا که در هفته آینده منتشر می‌شود خبر از کاهش نرخ تورم دهد، قیمت طلا می‌تواند به 1700 دلار برسد.

قیمت نقره امروز با 6.97 درصد افزایش به 20 دلار و 78 سنت رسید و پلاتین با 4.48 درصد افزایش 964 دلار و 16 سنت معامله می‌شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد