اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چرا آب دهان در خواب می ریزد ؟

بعضی از افراد همیشه موقع بیدار شدن با بالشت خیس روبرو می شوند. این موضوع اصلا خجالت آور نیست .

بعضی از افراد همیشه موقع بیدار شدن با بالشت خیس روبرو می شوند. این موضوع اصلا خجالت آور نیست . برای همه اتفاق می افتد. ترشح آب دهان زمانی اتفاق می افتد که بزاق اضافی از دهان بیرون می ریزد. این موضوع دلایل مختلفی دارد که سایت طلا آن را برای شما آورده است.

وضعیت خواب

شایعترین علت آبریزش آب دهان هنگام خواب، وضعیت خواب شماست. در حالی که به پهلو خوابیدن و نیروی گرانش ، باعث می شود بزاق راحت تر از دهان خارج شود.

تنفس دهانی و دندان قروچه

افرادی که به جای بینی از دهان نفس میکشند نیز ممکن است آبریزش دهان را تجربه کنند. دهان باز به بزاق اجازه خروج می دهد. تنفس دهانی در طول خواب نیز با خروپف، آپنه خواب، خواب ناآرام و دندان قروچه همراه است.

به حرکت فک رو به جلو و باز شدن دهان برای تنفس در طول خواب، دندان قروچه می گویند. افرادی که تنفس دهانی دارند بیشتر دندان قروچه می کنند و در نتیجه آب دهانشان بیرون می ریزد. دندان قروچه منجر به سردرد و سایش دندان ها می شود.

علائم آلرژی و عفونت

آلرژی ها و عفونت هایی که علائم گلودرد، گرفتگی بینی و گرفتگی سینوسی را دارند. این علائم می تواند منجر به انسداد بینی شود و فرد را مجبور کند از طریق دهان نفس بکشد، که می تواند منجر به آبریزش دهان هنگام خواب شود.

رفلاکس معده

بیماری رفلاکس معده به مری، زمانی اتفاق میافتد که عضلهای در مری آنطور که باید کار نمیکند و اجازه میدهد صفرا، اسید و سایر محتویات معده به مری برگردد. رفلاکس موجب تحریک و التهاب مری می شود. اسید موجود در مری ، ترشح بزاق را افزایش داده و منجر به آبریزش شبانه دهان می شود. سایر علائم رفلاکس شامل سوزش سرمعده، گلودرد و سرفه است.

آپنه خواب

آپنه خواب هنگام کاهش جریان هوا در بینی، دهان یا هر دو اتفاق می افتد و باعث می شود که تنفس فرد هنگام خواب به طور موقت متوقف شود. یکی از علائم رایج آپنه خواب، تنفس دهانی در هنگام خواب است که می تواند منجر به ترشح آب دهان شود.

علائم دیگر آپنه خواب

خروپف، خفگی، نفس نفس زدن در هنگام خواب، خواب بی قرارو آشفته، بیدار شدن با دهان خشک، گلودرد، خواب آلودگی بیش از حد در طول روز، سردرد، عدم تمرکز.

ترشح بیش از حد بزاق یکی از عوارض جانبی انواع خاصی از داروها است. به عنوان مثال، افرادی که برای درمان بیماری آلزایمر و بیماری عصبی میاستنی گراویس دارو مصرف میکنند معمولاً آبریزش دهان را بیشتر تجربه میکنند.

انواع دیگر داروهایی که ممکن است تولید بزاق را افزایش داده و منجر به ترشح آب دهان در هنگام خواب شوند عبارتند از:

داروهای ضد روان پریشی، بنزودیازپین ها، ضد تشنج، برخی آنتی بیوتیک ها و شرایط پزشکی

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد