اونس طلا2341.54
مظنه14,826,000
18 گرم3,422,500
ارزش سکه33,402,978
قدیم (بهار)37,300,000
جدید (امامی)40,900,000
نیم23,600,000
ربع14,600,000
گزارش آگهی

پشتیبانی مک دونالد از تتر

به نقل از کوین تلگراف، ویدیویی یک دقیقه‌ای از پرداخت به وسیله اپلیکیشن موبایل در شعبه‌ای از مک دونالد در هفته گذشته منتشر شد.

به نقل از کوین تلگراف، ویدیویی یک دقیقه‌ای از پرداخت به وسیله اپلیکیشن موبایل در شعبه‌ای از مک دونالد در هفته گذشته منتشر شد. در این ویدیو نام و نشان تتر در کنار بیت کوین در صفحه پرداخت به چشم می‌خورد. این نکته چندان دور از ذهن نیست چرا که در ماه مارس، شهرداری شهر لوگانو بیت کوین، تتر و توکن LVGA را به عنوان ارز رسمی پرداخت در این شهر به رسمیت شناخت.

تتر در مک دونالد

فست فود زنجیره‌ای بین‌المللی مک دونالد (McDonald's) که مرکز آن در آمریکا است، شروع به پذیرش بیت کوین و تتر به عنوان روشی برای پرداخت در شهر لوگانو سوئیس (Lugano) با جمعیتی بالغ بر ۶۳۰۰۰ نفر کرده است. مردم می‌توانند با خرید USDT، هزینه غذایی که از مک دونالد سفارش می‌دهند را پرداخت کنند. این اعلامیه در توییتی توسط مجله بیت کوین در تاریخ ۳ اکتبر منتشر شد. در این اعلامیه ویدئویی منتشر شد که در آن یک مشتری با استفاده از کیوسک مک دونالد غذا سفارش می‌دهد و با استفاده از یک برنامه کیف پول ارز دیجیتال روی موبایل خود، هزینه آن را پرداخت می‌کند. دستگاه خودپردازی که کد QR را نمایش می‌داد تا مشتری با اسکن آن هزینه غذای خود را پرداخت کند، با نشان بیت کوین و تتر علامت‌گذاری شده بود. بنابراین می‌توان با خرید USDT در لوگانو، هزینه خرید فست فود از مک دونالدهای این شهر را پرداخت کرد.

اگرچه قیمت‌های پایین ارزهای دیجیتال روحیه بسیاری از مردم را متزلزل کرده است، اما از سوی دیگر، پذیرش ارزهای دیجیتال همچنان رو به افزایش است و این افزایش، روند نزولی بازار را تضعیف می‌کند. شهر لوگانوی سوئیس که مانند السالوادور (El Salvador)، پذیرش بیت کوین را به عنوان یک وجه قانونی آغاز کرده‌است، محل سکونت ایتالیایی زبانان است و به جدیدترین کانون برای پذیرش ارزهای دیجیتال و خرید USDT در اروپای غربی تبدیل شده‌ است.

توسعه جدید انجام‌ شده در لوگانو، بخشی از چشم‌انداز این شهر برای تبدیل زیرساخت مالی خود به یک اکوسیستم دیجیتال است. شهر لوگانا در ۳ مارس ۲۰۲۲ (۱۲ اسفند ۱۴۰۰) تفاهم نامه‌ای را با ناشر استیبل‌کوین تتر امضا کرد. این همکاری منجر به ایجاد یک بنیاد مشترک به نام پلن بی (Plan B) شد. هدف این بنیاد تسریع روند فعال‌کردن پرداخت‌های بیت کوین و تتر برای کالاها، مالیات‌ها و خدمات در شهر لوگانو است. فعالیت‌های این بنیاد مردم را تشویق به خرید usdt می‌کند.

مک دونالد در میان دیگر شرکت‌های پذیرنده کریپتو

تتر دو صندوق را به مبالغ ۱۰۰ میلیون دلار و ۳ میلیون دلار برای حمایت از بنیاد «پلن بی» به استقرار درآورده است. این صندوق‌ها به ترتیب فرصت‌های سرمایه‌گذاری را برای استارت‌آپ‌ها فراهم و پذیرش کریپتو توسط بازرگانان و فروشگاه‌های سراسر ایالت را تسهیل می‌کنند.

علاوه بر این، بنیاد پلن بی با برو کریپتو «Go Crypto»، یک ارائه‌دهنده پایانه‌های فروش، کانال‌هایی را برای ساکنان ایجاد می‌کند تا با خرید تتر و بیت کوین، از آنها در فعالیت‌های روزانه خود و با هدف گسترش رشد کریپتو در رژیم استفاده کنند. اینکار باعث رشد خرید تتر و بیت کوین در ایالت لوگانو می‌شود.

پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، مدیر ارشد فناوری در بنیاد تتر، در مورد ابتکار مک دونالد برای پرداخت‌های بیت کوین و تتر صحبت کرد. او گفت:

«در اوایل سال جاری، لوگانو و تتر برای آغاز یک همکاری استراتژیک از طریق چندین طرح، از جمله کمک به کسب‌و‌کارهای محلی برای ادغام خدمات پرداخت فعلی خود با استیبل کوین‌های مجاز و بیت کوین، تفاهم‌نامه امضا کردند. ما با هم کار کرده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که زیرساخت‌های فناوری برای حمایت از این موضوع وجود دارد و امروز، شاهد به ثمر نشستن تمام این تلاش‌های سخت هستیم.»

تا پایان سال ۲۰۲۲، این بنیاد انتظار دارد که حدود ۲۵۰۰ کسب و کار و بازرگان جدید را به شبکه رعدوبرق (Lightning) وارد کند. این شبکه ساکنان لوگانو را قادر می‌سازد تا از بیت کوین، تتر و توکن LVGA در پرداخت‌های خود استفاده کنند.

قابل ذکر است که فست فود زنجیره‌ای مک دونالد، قبلاً پرداخت‌های بیت کوین را در السالوادور آغاز کرده است؛ کشوری که در سپتامبر ۲۰۲۱ به بیت کوین وجهه قانونی داد. مردم در السالوادور از بیت کوین برای سفارش همبرگرهای خود استفاده می‌کنند. امروز، مشتریان مک دونالد در ایالت لوگانو نیز می‌توانند غذا را به صورت آنلاین و از طریق برنامه‌های تحویل (Delivery) سفارش دهند و هزینه آن را با خرید تتر و واریز آن به رستوران پرداخت کنند. مک دونالد ۱۹ شعبه در لوگانو دارد همه آنها ملزم به پذیرش تتر و بیت‌کوین در ازای غذایی هستند که مشتری سفارش می‌دهد. قیمت تتر ۱ دلار است و آنها به ازای ارزش دلاری سفارش مشتری، از آنها ارز دیجیتال تتر را با توجه به قیمت USDT دریافت می‌کنند.

درباره مک دونالد

در وب سایت رسمی مک دونالد آمده است:

«در سال ۱۹۵۴، مردی به نام ری کروک (Ray Kroc) یک رستوران کوچک برگر در کالیفرنیا کشف کرد و اولین صفحه تاریخ ما را نوشت. ما مفتخریم که با شروع به عنوان یک رستوران کوچک، [اکنون] بیش از ۳۶۰۰۰ رستوران در بیش از ۱۰۰ کشور داریم و به یکی از برندهای پیشرو خدمات غذایی در جهان تبدیل شده‌ایم.»

درباره تتر

تتر متعلق به نسلی از ارزهای دیجیتال است که به سرعت در حال رشد هستند: نام استیبل کوین‌ها. هدف آنها ثابت نگه‌داشتن قیمت توکن‌هایشان است و برای این کار معمولاً خود را به یک ارز سنتی مانند دلار آمریکا گره می‌زنند. تتر همچنین توکن‌هایی متصل به یورو، یوان و طلا را منتشر می‌کند تا قیمت USDT را به آنها گره بزند. اما ارزش بازار هیچکدام حتی به اندازه بخش کوچکی از ارزش بازار تتر متصل به دلار نیست. قیمت USDT وقتی به دلار متصل باشد، کاربران مطمئن خواهند شد که در صورت خرید UDST، قیمت تتر سقوط نخواهد کرد.

اتصال به یک ارز سنتی اغلب توسط ذخایر وثیقه‌ای پشتیبانی می‌شود؛ وثیقه‌ای که ارزش آن معادل یا بیشتر از کل ارزش بازار استیبل کوین خواهد بود. مثلاً برای اینکه قیمت USDT ثابت بماند، آن را به دلار آمریکا گره می‌زنند. انجام این کار بدین منظور است که اطمینان حاصل شود استیبل کوین‌ها در معرض نوسانات قیمتی نیستند و مثلاً قیمت تتر مانند بیت کوین بالا و پایین نمی‌رود.

ثبات قیمت تتر و استیبل‌کوین‌ها، استفاده از آنها را به‌عنوان وسیله‌ای برای مبادله، مانند پول معمولی، ترویج می‌کند. از نظر عملی استیبل کوین‌ها گمانه‌زنی در بازارهای ارزهای دیجیتال را آسان‌تر کرده‌اند. رشد سریع محبوبیت استیبل کوین‌ها، همچنین نتیجه استفاده از آنها به عنوان وثیقه توسط پروتکل‌های وام‌دهی و سرمایه‌گذاری غیرمتمرکز مالی (DeFi) است.

https://wallex.ir/blog/mcdonald-s-starts-to-accept-bitcoin-tether-in-swiss-town/

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد