اونس طلا2337.71
مظنه15,117,000
18 گرم3,489,700
ارزش سکه34,058,601
قدیم (بهار)38,500,000
جدید (امامی)41,500,000
نیم24,400,000
ربع14,700,000

۶ دلیل اینکه عاشق شدن خوب است

ما از کودکی دوست داریم جذاب باشیم یا به عبارتی مورد توجه قرار بگیریم. اما چرا دوست داریم عاشق شویم؟

کارشناسان زیست شناسی ، فلسفه ، روانشناسی و علوم اعصاب نظرات مختلفی در این زمینه دارند که چرا مردم می خواهند عاشق شوند. ما از کودکی دوست داریم جذاب باشیم یا به عبارتی مورد توجه قرار بگیریم. اما چرا دوست داریم عاشق شویم؟

ما در سایت طلا، ۶ دلیل علمی را برای شما آورده ایم که نشان می دهد عاشق شدن خوب است.

عاشق شدن باعث سبک زندگی سالم می شود

وقتی کسی را دوست دارید ، بیشتر به ظاهر و سلامت خودتان اهمیت می دهید. به تناسب اندامتان توجه می کنید ، به موها و دندان هایتان بیشتر اهمیت می دهید، مراقب پوستتان و بهداشت شخصیتان هستید. انجام هر یک از این کارها به طور خودکار احساس امید و هیجان را در شما تحریک می کند.

هورمون شادی و عشق ترشح می کنید

فکر کردن یا دیدن آن شخص باعث ترشح هورمون های قدرتمند و انتقال دهنده های عصبی مانند دوپامین و سروتونین در بدن شما می شود. این مواد شیمیایی نه تنها باعث احساس هیجان ، شادی ، انرژی و خوشبختی می شوند بلکه باعث خیال پردازی هم می شود و برای دیدن او برنامه ریزی می کنید.

تغییر نگرش و خلق و خوی شما

انرژی شما بیشتر می شود و احساس خوشبختی می کنید و با همه مهربان می شوید و دیگران متوجه تغییر رفتار شما می شوند. شما خودتان را جذاب تر و زیباتر می بینید. بیشتر صحبت می کنید، بیشتر می خندید ، انرژی بیشتری برای کارکردن دارید و نگرشتان نسبت به آینده مثبت می شود.

ارتباطات اجتماعی بیشتر می شود

داشتن روابط اجتماعی یک نیاز غریزی برای انسان و حیوانات است. طرد اجتماعی موجب بیماری های روانی از جمله افسردگی و خودکشی می شود. همه ما به پذیرش اجتماعی نیاز داریم. وقتی کسی شما را دوست دارد، شما را تایید می کند و این باعث می شود احساس کنید که لیاقت عشق را دارید.

افزایش عزت نفس و سیستم ایمنی بدن

پذیرش و درک اجتماعی باعث می شود که استعدادها و توانایی های خودمان را بشناسیم و آنها را باور کنیم و در نتیجه عزت نفس و اعتماد به نفسمان بیشتر شود. مطالعات نشان داده که خود باوری و پذیرش خود، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

افزایش انگیزه و شادی

عاشق شدن ، بهترین راه مقابله با افسردگی است. مغز انسان برای ابتکار، اراده، تلاش و خلاقیت طراحی شده است.

با توجه به مطالعات عاشق شدن ، میزان انگیزه به یادگیری را افزایش می دهد. از لحاظ علمی عاشق شدن باعث افزایش ارتباط و اتصال های جدید بین نورون های مغز در قسمت یادگیری می شوند. بهمین خاطر انگیزه برای یادگیری و تلاش برای رسیدن به هدف افزایش می یابد.

با توجه به آزمایش ها، عاشق شدن ما را باهوش تر و سالم تر می کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد