اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

دلیلی برای افزایش قیمت طلا وجود ندارد

تحلیلگران معتقدند: کاهش ارزش دلار و بازدهی پایین‌تر مطمئناً به طلا کمک کرده است تا از پایین‌ترین سطح خود خارج شود اما این دلیلی برای افزایش بیش از حد طلا نیست.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا در روز پنجشنبه به‌خاطر قدرت گرفتن دوباره دلار آمریکا کاهش یافت اما امروز تغییر زیادی نداشت و با نوسان محدود به 1659 دلار رسید.فلز زرد طی یک هفته گذشته 0.6 درصد افزایش‌یافته است.

شاخص دلار که ارزش آن را در برابر ارزهای برتر دنیا یعنی یورو، ین، پوند، دلار کانادا، کرون سوئد و فرانک سوییس نشان می‌دهد برای اولین‌بار از نوزدهم اکتبر به اوج 110.48 رسیده‌است. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

مت سیمپسون، تحلیلگر سیتی ایندکس می‌گوید: کاهش ارزش دلار و بازدهی پایین‌تر مطمئناً به طلا کمک کرده است تا از پایین‌ترین سطح خود خارج شود اما این دلیلی برای افزایش بیش از حد طلا نیست.

گزارش رشد 2.6 درصدی تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی باعث بالا رفتن ارزش دلار شده‌است. رشد اقتصاد آمریکا در دو فصل قبل از آن منفی بود. اقتصاددان‌ها انتظار یک رشد 2.4 درصدی را داشتند. اقتصاد قدرت‌مندتر به بانک مرکزی آمریکا کمک می‌کند به روند افزایش نرخ بهره جهت پایین آوردن تورم ادامه دهد.

اما هنوز هم برخی تحلیلگران عقیده دارند اقتصاد آمریکا با وجود رشد فراتر از حد انتظار در سه‌ماهه سوم با مشکلاتی مواجه خواهد شد. این پیش‌بینی می‌تواند افزایش امروز قیمت طلا را توجیه کند.

این تحلیلگران عقیده دارند تجارت جهانی به رشد اقتصاد آمریکا در سه‌ماهه سوم کمک کرده و این عامل مسلماً تکرار نخواهد شد. هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان در آمریکا کاهش‌یافته و سرمایه‌گذاری تجاری ضعیف‌شده است.

طلا در سال ۲۰۲۳ در سال بهتری خواهد بود زیرا طلا می‌تواند جایگاه امن خود را بدست آورد. بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه نرخ بهره را ۷۵ واحد در ثانیه افزایش داد اما گفت که پیشرفت قابل توجهی در تلاش برای مبارزه با تورم فزاینده از قبل حاصل شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد