اونس طلا2390.81
مظنه16,646,000
18 گرم3,842,700
ارزش سکه37,503,438
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

فونیکس FX محصول جدید و لاکچری مدیران خودرو رونمایی شد + قیمت و مشخصات

شرکت مدیران خودرو امروز گل سرسبد محصولات خود را معرفی کرد. فونیکس FX که در بازارهای جهانی با نام چری اومودا ۵ شناخته می‌شود، تقریبا همزمان با سایر بازارها به کشورمان راه پیدا خواهد کرد.

به گزارش سایت طلا، شرکت مدیران خودرو امروز گل سرسبد محصولات خود را معرفی کرد. فونیکس FX که در بازارهای جهانی با نام چری اومودا ۵ شناخته می‌شود، تقریبا همزمان با سایر بازارها به کشورمان راه پیدا خواهد کرد.

شرکت مدیران خودرو که چندی پیش برند فونیکس را در ایران بنیان گذاشت، حالا یکی از جدیدترین محصولات کمپانی چری یعنی اومودا فایو را تحت عنوان فونیکس اف ایکس به سبد تولیدات خود اضافه کرده است. مسئولان مدیران خودرو چند ماه پیش خبر از عرضه این محصول داده بودند و حالا به وعده خود جامعه عمل پوشانده‌اند.

چری اومودا ۵ نیمه دوم سال ۱۴۰۱ روانه بازارهای جهانی می‌شود و احتمالا تحویل آن به مشتری ایرانی نیز از اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده آغاز شود. در ادامه به برخی ویژگی‌های ظاهری و فنی عضو جدید خانواده فونیکس اشاره خواهیم کرد.

مشخصات ظاهری فونیکس FX

فونیکس اف ایکس یکی از زیباترین محصولات کمپانی چری به حساب می‌آید که زبان طراحی آن به عنوان الگوی دیگر کراس اوورهای اسپرت این شرکت مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بدنه کوپه مانند که با استفاده از المان‌های هندسی به طرزی ماهرانه فرم گرفته است، می‌تواند فونیکس اف ایکس را نه‌تنها در بازار ایران، بلکه در سایر کشورها نیز به یکی از جذابترین خودروهای میان قیمت بدل سازد.

درون کابین این کراس اوور چینی اثری از دکمه های فیزیکی دیده نمی‌شود و بیشتر تنظیم‌گرها یا درون صفحه نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا جا گرفته‌اند و یا به صورت لمسی روی بخش میانی داشبورد کار شده‌اند. به این ترتیب یک سبک طراحی داخلی مینیمال به فرم تقریبا مجلل برای این کراس اوور اسپرت خانوادگی پدید آمده تا سرنشینان آن حس حضور در یک ماشین تقریبا لوکس را داشته باشند.

فرم دی-کات غربیلک فرمان به همراه استفاده از نمایشگرهای پیوسته مالتی مدیا و کیلومترشمار نیز امروزه به ترند طراحی خودروهای چینی تبدیل شده که در نوع خود جذاب به نظر می‌رسد. در اینجا از پلاستیک های نسبتا باکیفیت جهت ساخت کابین و داشبورد استفاده شده که کاربران پس از لمس آنها نسبت به سطح کیفیت اتاق فونیکس اف ایکس احساس رضایت پیدا خواهند کرد.

به دلیل فاصله محوری متوسط، نباید انتظار کابین کاملا جادار از این محصول مدیران خودرو را داشته باشید، اما در مجموع سرنشینان با قد حدود ۱۸۰ سانتی متر می‌توانند با محدودیت کم روی صندلی‌های عقب این خودرو حضور پیدا کنند. اما افراد بلندقد از لحاظ فضای سر و همچنین زانوها با مقداری محدودیت روبرو خواهند بود.

مشخصات فنی فونیکس FX

جالب است بدانید که فونیکس اف ایکس از لحاظ فنی با چری تیگو ۸ پرو تشابه کامل دارد. پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ مجهز به فناوری تزریق مستقیم سوخت TGDi این خودرو توانی در حد ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را به یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه تَر تحویل می‌دهد تا بدین واسطه تایرهای جلو به چرخش درآیند.

در مورد سایر اطلاعات فنی این خودرو هنوز داده‌های رسمی منتشر نشده اما می‌شود حدس زد که شتاب صفر تا ۱۰۰ فونیکس FX احتمالا زیر ۹ ثانیه خواهد بود. همچنین بیشترین سرعت این خودرو نیز حداقل معادل ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت برآورد می‌شود. با توجه به نوع پیشرانه و وزن کلی محصول جدید مدیران خودرو، مصرف سوخت فونیکس اف ایکس در سیکل ترکیبی به احتمال بسیار زیاد چیزی کمتر از ۷ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود.

ضمنا در بحث ابعاد بدنه نیز باید بدانید که این خودرو معادل ۴۴۰۰ میلی متر طول، ۱۸۳۰ میلیمتر عرض و ۱۵۸۵ میلیمتر ارتفاع دارد. فاصله بین محور چرخهای جلو و عقب آن هم برابر با ۲۶۳۰ میلیمتر است.

آپشن های فونیکس FX

گرچه هنوز اطلاعاتی در مورد فهرست امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو به طور رسمی از سوی شرکت سازنده به بیرون درز نکرده است، اما می‌توان انتظار داشت که ماشینی در این کلاس از تجهیزاتی به‌روز و متنوع سود ببرد. بر این اساس احتمال حضور تجهیزات زیر در فونیکس FX بسیار بالاست:

تهویه اتوماتیک دوکاناله، کروز کنترل تطبیقی، سامانه هشدار نقاط کور، رادار کمکی حرکت بین خطوط، دوربین ۳۶۰ و عقب و جانبی، شش ایربگ ویژه سرنشینان جلو به همراه کیسه هوای پردهای و جانبی، نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی مالتی مدیا، صفحه آمپر دیجیتالی، سانروف برقی، آینههای کناری تاشونده برقی، صندلیهای جلو با تنظیمات برقی پ گرمکن، سیستم کنترل کشش یا هرزگردی، سیستم کنترل پایداری، حسگرهای پارک جلو و عقب، سنسور نور و باران، شارژر وایرلس، دیلایت، اتولایت و... .

قیمت و زمان عرضه

در مورد قیمت فونیکس FX گفته شده که احتمالا این محصول در رده قیمتی ۱.۵ میلیارد تومان یا کمی بالاتر به دست مشتریان خواهد رسید. همچنین قرار است به زودی زمان آغاز فروش این محصول توسط مدیران خودرو اعلام شود.

با این حساب انتظار می‌رود که نهایتا تا پیش از پایان سال جاری بتوان فونیکس اف ایکس را در جاده‌های کشورمان ملاقات کرد.

این محصول از لحاظ ظاهری کلاس جدیدی را میان خودروهای مونتاژ داخل شکل داده است و انتظار می‌رود دیگر خودروسازان داخلی نیز در همکاری با شرکتهای چینی، دست به عرضه محصولات مشابه بزنند. فعلا عرضه چانگان یونیتی توسط سایپا به عنوان نزدیکترین رقیب فونیکس اف ایکس تقریبا قطعی شده است. البته گفته شده چانگان یونیتی به صورت وارداتی و نه مونتاژی در ایران عرضه خواهد شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد