اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اگر این نشانه ها را دارید، دیابت دارید

اکثر بزرگسالان مبتلا به دیابت هیچ علائمی ندارند و یا این نشانه های کوچک را نادیده می گیرند.

اکثر بزرگسالان مبتلا به دیابت هیچ علائمی ندارند و افرادی هم که دیابت دارند، این نشانه های کوچک را نادیده می گیرند.

شایع‌ترین علائم: تکرر ادرار ، تشنگی بیش از حد و تاری دید (به دلیل تجمع مایع در چشم‌ها).

سایر علائم دیابت : بی‌حسی یا گزگز در دست‌ها و پاها، کاهش وزن ناگهانی، افزایش خستگی، تیرگی پوست (پشت گردن، زیر بغل، یا در کشاله ران) و عفونت در زنان.

ما در سایت طلا ۷ نشانه دیابت را برای شما آوردیم. بعضی از این نشانه ها می توانند بسیار جدی باشند و منجر به عوارض بیشتر شوند:

خستگی

این نوع خستگی با خستگی های ناشی از کارکردن، که با استراحت می توان آن را برطرف کرد متفاوت است. فردی که مبتلا به دیابت است حتی پس از استراحت، بازهم احساس خستگی و بی حالی می کند.

تشنگی

تشنگی و تکرر ادرار ناشی از تولید قند اضافی است که در خون جمع می شود.

این تجمع باعث می‌شود که کلیه‌ها برای جذب یا فیلتر کردن قند اضافی، بیشتر کار کنند. وقتی قند جذب نمی شود، در ادرار ترشح می شود و مایعات بدن را تخلیه می کند و موجب تکرر ادرار می شود. به دلیل افزایش ادرار و از دست دادن مایعات بدن، بدن فرد دچار کم آبی و تشنگی می شود.

گرسنگی یا کاهش وزن

کاهش وزن و افزایش گرسنگی نیز بخاطر تکرر ادرار است. زیرا تکرر ادرار باعث کاهش کالری می‌شود. دیابت قند را از سلول‌ها دور نگه می‌دارد و فرد دچار گرسنگی و در نهایت کاهش وزن می شود.

اختلال و کاهش بینایی

تاری دید اغلب یکی از نشانه های دیابت است که به آن توجه نمی کنند.

تاری دید به دلیل تجمع قند در خون است که مایعات را از بدن، از جمله عدسی چشم، بیرون می کشد. اگر این مشکل درمان نشود، رگ‌های خونی جدیدی در پشت چشم ایجاد می شود و به رگ‌های موجود آسیب می رساند و در نهایت منجر به از دست دادن بینایی می شود.

برآمدگی های افقی روی ناخن ها

اگرچه برآمدگی های افقی روی ناخن ، نشانه قطعی برای دیابت نیست و ممکن است فقط بخاطر یک ضربه باشد. اما در صورت اینکه فرد بداند که به ناخنش ضربه نخورده است ، نشان‌دهنده بیمارهای جدی‌تری مانند ذات‌الریه یا دیابت است.

نفس شیرین

اگر صبح‌ها نفستان بوی شیرین می‌دهد، یک نشانه دیگر از یک مشکل بزرگتر است که نباید آن را نادیده بگیرید. نفس شیرین یکی از نشانه‌های ابتلا به دیابت است که بخاطر مسائل التهابی بوجود می آید.

سوزن سوزن شدن، سوزش یا بی حسی پا

اگر کفش راحت می پوشید اما دچار این مشکل هستید به این معنی است که شما دیابت دارید. این نشانه ، بدلیل افزایش سطح قند خون اتفاق می افتد.

این بیماری به سیستم گردش خون و سیستم عصبی آسیب می رساند. دیابت اولیه معمولاً هیچ علامتی ندارد، بهمین خاطر قابل پیشگیری نیست. اگر بیشتر از چند هفته این سوزش یا بی حسی را در پاهایتان احساس می کنید به پزشک مراجعه کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد