اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلا هنوز در محدوده خطر است

تحلیلگران عقیده دارند طلا هنوز از محدوده‌ خطر خارج نشده‌است و تحولات آن بستگی به اطلاعات و تصمیمات فدرال‌رزرو آمریکا در اجلاس آینده‌ در مورد ادامه روند افزایش نرخ بهره دارد.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا علی‌رغم افزایش 1.8 درصدی در روز شنبه امروز کاهش یافت که می‌توان آن را نتیجه افزایش دوباره ارزش دلار دانست. از بین رفتن امید برای آسان‌تر شدن سیاست‌های پولی فدرال‌رزرو آمریکا هم به کاهش بیشتر قیمت طلا کمک کرد.

قیمت هر اونس طلا امروز با 2 دلار کاهش در لحظه تنظیم این گزارش به 1656 دلار رسید.

شاخص دلار 0.4 درصد افزایش‌یافته و تمایل برای خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا پائین آورده‌است. دراین‌بین، سوده ده‌ساله خزانه‌داری آمریکا کمی نسبت‌به رکورد 15 ساله‌ای که در روز جمعه به آن رسیده بود پایین آمده‌است.

تحلیلگران عقیده دارند طلا هنوز از محدوده‌ خطر خارج نشده‌است و تحولات آن بستگی به اطلاعات و تصمیمات فدرال‌رزرو آمریکا در اجلاس آینده‌ در مورد ادامه روند افزایش نرخ بهره دارد.

انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا در نشست ماه نوامبر خود، نرخ بهره را 0.75 درصد دیگر افزایش دهد اما برخی از مقامات با این کار ابراز مخالفت کرده اند.

ماری دالی، رئیس فدرال رزرو سان فرانسیسکو در روز جمعه گفت، بانک مرکزی نباید اقتصاد را در وضعیت رکود قرار دهد و اکنون زمان این است که در مورد کند کردن سرعت افزایش نرخ بهره صحبت کنیم.

مت سیمپسون، تحلیلگر سیتی ایندسک افزود: «اگر بانک مرکزی آمریکا همچنان به سیاست خود ادامه دهد و نرخ تورم افزایش یابد احتمالا قیمت طلا در سال آینده در محدوده 1500 تا 1600 دلار بماند.»

ماری دالی، رئیس فدرال‌رزرو سان‌فرانسیسکو نیز گفت بانک مرکزی نباید اقتصاد را در آستانه رکود قرار دهد و زمان آن رسیده که در مورد کند شدن روند افزایش نرخ بهره صحبت شود.

قیمت طلا بیش‌از 9 درصد از ابتدای سال جاری میلادی در بحبوحه افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا کاهش‌یافته است. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری فلزات گران‌بها ازجمله طلا را افزایش می‌دهد.

قیمت نقره با 1.59 درصد افزایش به 19 دلار و 37 سنت رسید و پلاتین با 0.66 درصد افزایش 941 دلار و 3 سنت معامله می‌شود.

مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو گفت: بانک مرکزی ایالات‌متحده باید با افزایش شدید نرخ‌های بهره، از قراردادن اقتصاد در یک رکود غیراجباری اجتناب کند و زمان آن رسیده است که گفت‌وگو در مورد کاهش سرعت افزایش هزینه‌های وام را آغاز کنیم. به طور گسترده انتظار می‌رود که فدرال رزرو در ماه آینده به دلیل مبارزه با تورم بالا، نرخ بهره یک شبه خود را ۷۵ واحد افزایش دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد