اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

با این روش ها پوست خود را جوان کنید

هنوز راهی برای جلوگیری از پیری کشف نشده، اما راه های زیادی برای جوان شدن پوست هست.

از زمان قدیم تا به امروز، انسان ها به دنبال راهی برای حفظ ظاهر جوان و با نشاط خودشان با استفاده از روش های مختلف درمانی پوست بودند. با وجود این که هنوز راهی برای جلوگیری از پیری کشف نشده، اما راه های زیادی برای جوان شدن پوست هست.

چهار علامت پیری پوست و روش درمان

۱.چین و چروک ها

خطوط پوستی اولین نشانه افزایش سن است. این خطوط از سی سالگی به تدریج روی پوست ظاهر می شوند و به مرور زمان عمیق تر شده و به چین و چروک تبدیل می شوند. خطوط پوستی ناشی از حرکات عضلات صورت می باشد. در اثر گذشت زمان و بالا رفتن سن چربی زیر پوست کاهش مییابد و صورت لاغر و افتاده خواهد شد. این کاهش حجم میتواند سبب چروک شدن پوست شود.

۲.کاهش حجم فک و صورت

پوست صورت روی استخوان، عضلات و چربی صورت کشیده شده است. این ۴ چیز پوست صورت را تحت تاثیر قرار میدهند. با افزایش سن ،عضلات صورت کوچک می شود، استخوان صورت تحلیل می رود و باعث میشود تا برجستگی پیشانی، گونه ها، فک فوقانی و تحتانی کاهش یابد، چربی زیر پوست کاهش می یابد و در نتیجه پوست نازک شده و کشسانی خودش را از دست می دهد.

۳. عمیق شدن و از بین رفتن کشسانی پوست

بخش عمقی پوست شباهت زیادی به ساختار بتن مسلح دارد. رشته های کلاژن مانند میلگرد در هم تنیده شده و هیالورونیک اسید به منزله سیمان ماتریکس بین رشته های کلاژن را پر کردند. این ساختار باعث استحکام و سفتی پوست شده و رشتههای الاستین هم کشسانی و الاستیسیته پوست را تامین می کند. از سن سی سالگی به بعد با پیشرفت فرآیند پیری پوست رشتههای الاستین و کلاژن هم دچار فرسودگی و آسیب میشوند و به تدریج پوست خاصیت کشسانی و استحکام خود را از دست می دهد. ساختار پوست ضعیف شده و پوست خمیری می شود و ابتدا خطوط ریز و سپس چین و چروک های عمقی مشاهده میشود. همچنین پوست خشک تر شده و شفافیت و یکنواختی سطح پوست از دست می دهد.

۴. بروز انواع ضایعات پوستی

چهارمین نشانه ظاهر شدن لکه ها و انواع خال ها و اختلالات رنگدانه ای در سطح پوست است. بسیاری از این خال ها و لکه ها با استفاده از لیزر یا جراحی برداشته می شود. فرایند پیری پوست در هر سه لایه پوست اتفاق میافتد. تغییرات پیری پوست در هر لایه متفاوت است.

راه های جلوگیری از پیری پوست

اقداماتی مانند سیگار کشیدن، آلودگی هوا، ورزش نکردن، قرار گرفتن در معرض اشعه های مضر و تغذیه نامناسب در کنار بالا رفتن سن باعث تخریب و تحلیل هر چه بیشتر پوست شما می شوند. به مرور زمان لایههای سطحی پوست نازک تر شده و بافت پیوندی پوست دچار ضعف می شود.

قرار نگرفتن در معرض نور خورشید

استفاده از کرم و لوسیون ها

کاهش استرس

خواب کافی

رژیم غذایی سالم

چند نمونه از روش‌های درمانی جوان‌سازی و لایه ‌برداری پوست

لیزر درمانی برای از بین بردن تغییر رنگ و سفت کردن و رفع افتادگی پوست

لایه‌برداری‌های شیمیایی و اسیدی برای حذف لایه‌های آسیب‌ دیده خارجی پوست

فرکشنال، لیزر برای حذف لایه‌های بیرونی پوست خطوط صاف و چین و چروک

درم ابریژن و درمپلنینگ برای نرم کردن ناهنجاری‌های سطح پوست

میکرودرم ابریژن، میکرونیدلینگ، لایه‌برداری‌های اسیدی برای درمان جای زخم‌های خفیف و تغییر رنگ‌ پوست

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد