اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کاهش شاخص بورس در معاملات آخرین روز مهرماه

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افت هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش سایت طلا،بورس اوراق بهادار تهران گرچه در ساعات ابتدایی معاملات امروز روند رو به رشدی گرفت اما از میانه راه روند کاهشی پیدا کرد به‌گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با کاهش 1219 واحد به رقم یک میلیون و 308 هزار و 946 واحد رسید.

اما شاخص کل با معیار هموزن با افزایش 400 واحدی به رقم 378 هزار و 995 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 4 میلیون و 905 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 3.4 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 219 هزار معامله و به ارزش 2 هزار و 615 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی 0.9 درصد کاهش یافتند اما این دو شاخص با معیار هموزن 0.11 درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور 0.8 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 0.33 درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس 0.18 درصد کاهش یافت.

امروز نماد شرکت‌های پالایش نفت تهران، نفت اصفهان و کشتیرانی جمهوری اسلامی به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص کل بورس را داشتند اما نمادهای معدنی گل‌گهر، چادرملو، فولاد مبارکه و پتروشیمی نوری بهب ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 2میلیارد و 372میلیون ورقه به‌ارزش 14هزار و 962میلیارد تومان در 158هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 2واحد رشد کرد و در ارتفاع 17هزار و 856واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، پالایش نفت لاوان و بهمن دیزل، و بیشترین اثر منفی بر این نماگر به نام پتروشیمی زاگرس، پالایش نفت شیراز و داروسازی دانا شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد