اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

خبری خوب برای طلا و فلزات گرانبها

طبق گفته تحلیلگران، این خبر که ممکن است افزایش 75 واحدی نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه آینده آخرین افزایش نرخ بهره در این کشور باشد، خبر خوبی برای فلزات گرانبهاست و قیمت طلا را بالاتر خواهد برد.

به گزارش سایت طلا، مداخله مالی مقامات ژاپن برای بالا بردن ارزش ین باعث پایین آمدن شاخص دلار و افزایش تقاضا برای طلا شده و قیمت آن را بالا برده‌است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 20 دلار افزایش نسبت به روز پنج شنبه به 1658 دلار رسید.

قیمت طلا 1.8 درصد در روز جمعه افزایش داشت که بیشترین افزایش قیمت این فلز گرانبها طی 2 هفته گذشته را نشان می‌داد. این در حالی است که خبر احتمال پایان قریب‌الوقوع طرح افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا باعث کاهش ارزش دلار و سود خزانه‌داری آمریکا شده‌است.

بازار طلا در اواسط هفته به پایین‌ترین حد خود در دو سال اخیر رسیده است. با این حال، بر اساس آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز، تمایلات نزولی مستمر می‌تواند سود هفته آینده را محدود کند.

این هفته، ۲۰ متخصص بازار در نظرسنجی وال‌استریت کیتکو نیوز شرکت کردند. ۱۱ تحلیلگر یا ۵۵ درصد گفتند که هفته آینده نسبت به طلا نزولی هستند. چهار تحلیلگر یا ۲۰ درصد گفتند که نسبت به طلا خوش‌بین هستند و پنج تحلیلگر معادل ۲۵ درصد گفتند که در کوتاه‌مدت نسبت به این فلز گرانبها خنثی هستند.

گزارش وال‌استریت ژورنال درباره نگرانی برخی مقامات فدرال رزرو آمریکا درمورد سخت‌تر شدن سیاست‌های پولی پس‌از افزایش 3 درصدی نرخ بهره از ماه مارس و افزایش دوباره نرخ بهره در ماه آینده میلادی، ارزش دلار و نرخ سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا را کاهش داد. خبر مداخلات مالی دولت ژاپن در بازار برای حمایت از ارز این کشور هم باعث ضعف بیشتر دلار شده است.

طبق گفته تحلیلگران، این خبر که ممکن است افزایش 75 واحدی نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه آینده آخرین افزایش نرخ بهره در این کشور باشد، خبر خوبی برای فلزات گرانبهاست و قیمت طلا را بالاتر خواهد برد.

افزایش شدید نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در سال جاری میلادی برای مقابله با تورم قیمت طلا را 20 درصد نسبت‌به اوج آن در ماه مارس پایین آورده است.

آدام باتن، استراتژیست ارشد ارز در Forexlive.com گفت که اگر چه طلا در بلندمدت جذاب به نظر می‌رسد اما او هفته آینده نزولی خواهد بود، زیرا فدرال رزرو هنوز آماده چرخش نیست زیرا از دلار آمریکا حمایت می‌کند.

با این‌حال، برخی از تحلیلگران همچنان نسبت به طلا خوش‌بین هستند زیرا افزایش بازده اوراق قرضه همچنان بر اقتصاد جهانی تأثیر می‌گذارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد