اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

معرفی بهترین مکان‌های تفریحی وان ترکیه + عکس

ترکیه در سال‌های اخیر در صنعت گردشگری پیشرفت بسیاری داشته است، اکثر شهرهای این کشور توریستی هستند و یکی از پرطرفدارترین آن‌ها وان می‌باشد

به گزارش سایت طلا،ترکیه در سال‌های اخیر در صنعت گردشگری پیشرفت بسیاری داشته است، اکثر شهرهای این کشور توریستی هستند و یکی از پرطرفدارترین آن‌ها وان می‌باشد که از کشور عزیزمان سالانه گردشگران بسیاری به این شهر سفر می‌کنند، وان ترکیه در نزدیکی مرز ایران و ترکیه قرار گرفته است که به طور زمینی با اتوبس به آنجا سفر می‌کنند،اکثر مردم با مکان‌های تفریحی وان آشنا نیستند و به همین دلیل این شهر را برای مسافرت انتخاب نمی‌کنند، در این مقاله ما قصد داریم جاهای دیدنی وان ترکیه را به شما معرفی کنیم تا با یک برنامه اصولی به این شهر زیبا سفر کنید و از زندگی لذت ببرید، با ما همراه باشید.

جاهای دیدنی وان ترکیه:

شهر کوچک و زیبای وان که تفریحات بسیاری برای لذت بردن از سفر در آن وجود دارد، یک شهر مرزی می‌باشد که ایرانی‌های بسیاری سالانه به آنجا سفر می‌کنند برای خرید و گشت و گذار، در این بخش مکان‌های تفریحی وان را به شما معرفی خواهیم کرد.

دریاچه وان ترکیه:

یکی از مکان های گردشگری وان دریاچه این شهر می‌باشد که جذابیت بسیار زیادی دارد، این دریاچه یکی از بزرگترین دریاچه کشور ترکیه می‌باشد، وسعت آن حدود ۳,۷۵۵ کیلومتر مربع است، ماهی‌های در داخل آن وجود دارند که تنها می‌توانند در این دریاچه زنده بمانند و شما در سایر دریاچه‌های ترکیه آن‌ها را مشاهده نمی‌کنید.

جزایری در این دریاچه هستند که می‌توانید با قایق به آن‌ها برای گردش بروید، اطراف خود دریاچه برای گشت و گذار بسیار مناسب و جذاب است، در جزیرها می‌توانید بناهای تاریخی و مکان‌های تفریحی را مشاهده کنید از آن‌ها لذت ببرید، پیاده روی اطراف دریاچه بسیار حس خوبی را به انسان منتقل می‌کند و اگر به این شهر سفر کردید حتماً از این دریاچه دیدن کنید.

قلعه باستانی وان:

قلعه وان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری این شهر است، این مکان باستانی و دوست داشتنی وان قدمت بسیار زیادی دارد، باستانشناسان عمر آن را 3300 سال می‌دانند، این مکان از شهر دور نیست و با یک ماشین سواری کوتاه مدت می‌توانید به این جاذبه گردشگری برسید.

دولت ترکیه این قلعه را برای بازدید باز گذاشته است و داخل آن را به یک موزه دوست داشتنی تبدیل کرده است، برای بازدید از داخل نیاز به پرداخت هزینه می‌باشد که ورودی هر کس چند لیر ترکیه است، پیشنهاد ما این است که اگر به وان برای تفریح و گردش سفر کردید یک برنامه برای دیدین از این قلعه در نظر داشته باشید.

کلیسـای واراگاوانک وان ترکیه:

اطراف این کلیسا طبیعت بسیار زیبای وجود دراد که آرامش را می‌توان در این طبیعت زیبا به طور کامل حس کرد، کلیسـای واراگاوانک یکی از زیبا‌ترین‌ها در این شهر است که 9 کیلومتر با وان فاصله دارد، این کلیسا در این منطقه بسیار مهم است و زیبایی آن باعث شده است گردشگران برای تفریح و بازدید به آنجا بروند.

اگر دلتان می‌خواههد با آیین و فرهنگ این منطقه آشنا شوید بازدید از این کلیسا برای شما مناسب است، می‌توانید در کنار تفریح و خوش گذرانی با فرهنگ شهر وان آشنا شوید.

کتیبه خشایار شاه:

کتیبه تاریخی خشایار شاه که یکی از آثار تاریخی کشورمان است و در خارج از مرزهای کشور قرار دارد، این کتیبه در نزدیکی قلعه وان قرار دارد که ایرانیانی که به شهر وان سفر می‌کنند برای بازدید از این هنر و آثار تاریخی به این منطقه می‌روند.

این کتیبه به دستور داریوش بزرگ طراحی و ساخته شد اما داریوش نتوانست تکمیل شدن آن را ببیند به همین دلیل این کتیبه سه زبانه به دستور خشایار شاه تکمیل شد، این کتیبه 20 متر ارتفاع دارد و 3 ستون بر روی آن قرار گرفته است و 27 سطر می‌باشد.

آبشار مرادیه:

یک شهر در نزدیکی شهر وان ترکیه قرار دارد که در مسیر شما مسافران عزیز است شهر مرادیه، در داخل این شهر یک آبشار جذاب و زیبا وجود دارد، تماشا آن حس بسیار عالی را منتقل می‌کند، می‌توانید برای یک مدت کوتاهی اطراف آن تفریح کنید و از سفر خود لذت ببرید.

پارک آبی وان:

در شهر وان یک پارک آبی قرار دارد که تفریح بسیار هیبجان انگیزی را می‌توانید تجربه کنید، یکی از مکان های تفریحی وان ترکیه این پارک آبی است که حتماً سر به آن بزنید، اگر فرزند همراه خود دارید بازی در این محیط می‌تواند یک خاطره جذابی برای او باشد.


مسجد جامع وان:

مسجد جامع تاریخی وان با گذر چندین جنگ در این شهر یک مکان دیدنی است و برای گردشگران جذاب می‌باشد، در نگاه اول این مکان شبیه به یک خرابه است که تنها یکی دوتا دیواره و یک مناره در آنجا قرار دارد، اما تاریخ و قدمت این مکان برای همه با ارزش است، این مسجد از دوران سلجوقیان باقی مانده است که در یک زلزله این بنا کمی تخریب شد و بعد از آن در جنگ جهانی اول به یک خرابه تبدیل شد.

قلعه چاوش تپه:
یکی دیگر از جاهای دیدنی وان ترکیه قلعه چاوش تپه می‌باشد، این بنا در گورپینار توسط ساردوری دوم ساخته شده که امروزه به یک مکان ترویستی وان تبدیل شده است، این مکان ارزش بازدید دارد اما باید بگویم آنجا امروزه شبیه به یک خرابه در آمده است.

خانه گربه‌های وان:

شهر وان به داشتن گربه‌های خاص و متفاوتش معروف است، نژاد این گربه‌ها بسیار زیبا هستند آن‌ها سفید و پشمالو می‌باشند که یکی از چشم‌های آن‌ها آبی و یکی دیگر سبز هستند، علاوه بر تفاوت ظاهری آن‌ها با سایر گربه‌ها، آن‌ها به صاحبان خود وابسطه می‌شوند و رفتار جذابی دارند، اگر علاقه مند به گربه‌ها هستید می‌توانید به خانه گربه‌های وان بروید از نزدیک آن‌ها را ببینید.

جمع بندی:

جاهای دیدنی وان ترکیه نظر هر گردشگر را جذب می‌کند که به این شهر سفر کند، این منطقه برای ایرانی‌های که علاقه مند به سفر گشت و گذار هستند بسیار عالی است، مکان های تفریحی وان را در این مقاله به شما معرفی کردیم این شهر دارای بناهای تاریخی جذابی است که بازدید از آنها به شما حس خوبی را منتقل می‌کند.

دریاچه وان یکی از جذاب ترین مکان‌های دیدنی این شهر است که حتماً اگر به وان ترکیه سفر کردید یه پیاده روی اطراف آن را تجربه کنید، امیدوارم مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد و یک برنامه اصولی برای بازدید از این مکان‌ها داشته باشید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد