اونس طلا2286.57
مظنه14,876,000
18 گرم3,434,100
ارزش سکه33,515,628
قدیم (بهار)38,500,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,100,000
ربع15,300,000

خودرو جدید چانگان وارد ایران شد + تصاویر و مشخصات

شنیده ها حاکی از این است که چانگان ایدو DT وارد ایران شده. در این مطلب نگاهی به تصاویر، مشخصات فنی و آپشن های این محصول خواهیم انداخت.

به گزارش سایت طلا، شنیده ها حاکی از این است که چانگان ایدو DT وارد ایران شده. در این مطلب نگاهی به تصاویر، مشخصات فنی و آپشن های این محصول خواهیم انداخت.

اوایل سال ۱۳۹۷ بود که ممنوعیت واردات خودرو به ایران آغاز شد و تحریم‌های بین المللی نیز باعث شدند خودروسازان معروفی نظیر پژو و چانگان از ایران بروند. متاسفانه همزمان با اعمال تحریم‌های بین المللی، شرکت‌های بسیاری زیر بار تعهدات پیشین خود نرفتند و به نوعی دست ایران را توی پوست گردو گذاشتند.

مشخصات کلی چانگان ایدو DT

برای مثال می‌توان به شرکت پژو اشاره کرد که در میانه پروژه پژو ۳۰۱، زیر همه چیز زد و فقط راضی شد امتیاز پلتفرم آن را به ایران خودرو بدهد. چانگان یکی از دیگر خودروسازانی است که به محض ممنوعیت واردات از ایران رفت اما گویا تمامی تعهدات خود را انجام داده و از این بابت نمی‌توان به آن خرده گرفت.

در کل تحریم‌ها باعث شد برنامه‌های سایپا و چانگان به سرانجام نرسد ولی اولین بار پس از دو سال بی‌خبری شنیدیم که سدان آلسوین قرار است از طرف شرکت فرداموتورز راهی بازار شود. بعد از 8 ماه انتشار این خبر نیز خودروی فردا 511 عرضه شد. گفته شد چانگان دیگر تصمیم گرفته این خودرو را به ایران صادر نکند و خبر وقتی تأیید شد که فردا موتورز اعلام کرد حواله داران 511 باید حواله‌هایشان را تبدیل به کراس اوور SX5 کنند.

در سال جاری نیز اخباری مبنی بر ورود خودروهای چانگان یونی تی و CS35 به سایپا منتشر شد و چندی پیش مدیرعامل سایپا اعلام کرد نمونه‌های اولیه دو خودروی مذکور وارد کشور شده و در آینده‌ای نزدیک به بازار عرضه خواهند شد. علاوه بر این محصولات حالا خبر رسیده که سایپا قرار است یک سدان سگمنت C دیگر از چانگان را راهی بازار کند.

شاید هم چانگان ایدو DT که صحبت هایی در خصوص آن شده توسط سایپا وارد بازار نشود و عرضه آن را شرکتی خصوصی بر عهده بگیرد. ایدو دی تی سال 2017 فیس لیفت شد و پیش از آنکه تغییراتی در آن اعمال شود، آلسوین V7 نام داشت. البته این خودرو از فردا 511 اندکی ابعاد بزرگ تری دارد و احتمالا مشتریان ایرانی استقبال خوبی از آن کنند. (متاسفانه به نظر می‌رسد ضعف‌های این خودرو نسبت به 511 بیشتر است)

فردا ۵۱۱ زیر کاپوت خود یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی دارد که نیروی محرکه را از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دی سی تی به محور جلو منتقل خواهد کرد. علاوه بر این به نظر می‌رسد نسخه‌هایی از ۵۱۱ با پیشرانه ۱.۴ لیتری و گیربکس دنده‌ای عرضه شده‌اند که اطلاعاتی از آنها در دست نیست.

با این حال طبق اعلام برخی منابع، چانگان ایدو DT مجهز به یک پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی است که می‌تواند نیروی محرکه را از طریق گیربکسی 4 سرعته به محور جلو انتقال دهد. این موتور می‌تواند حداکثر 125 اسب بخار قدرت و 160 نیوتن متر گشتاور تولید کند. ایدو دی تی خودرویی مقرون به صرفه و اقتصادی است و نمی‌توان انتظار داشت امکانات رفاهی زیادی داشته باشد. از جمله آپشن‌های این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آنتن کوسه‌ای، ترمزهای دیسکی هر چهار چرخ، سنسور نور، سامانه ضد سرقت و ایموبلایزر، سامانه کنترل پایداری، فرمان دی کات، سیستم کروز کنترل، سنسورهای هشداردهنده موانع در قسمت عقب، تهویه مطبوع دیجیتال، باز و بسته شدن آینه‌های جانبی همراه با گرم کن و چراغ‌های راهنما، مولتی مدیای لمسی به همراه دوربین عقب، نورپردازی داخلی داشبورد و رودری‌ها، ۶ ایربگ ایمنی در نسخه فول آپشن و ۲ ایربگ ایمنی در نسخه لو آپشن، تریم چرم و پارچه صندلی‌ها، سانروف و سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد