اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اگر فیلترشکن شما کار نمی کند به اتحادیه ها مراجعه کنید!

اتحادیه فناوران رایانه تهران اعلام کرده اگر فیلترشکن شما کار نمی کند به اتحادیه ها مراجعه کنید تا رسیدگی شود. ماجرا چیست؟

به گزارش سایت طلا، اتحادیه فناوران رایانه تهران اعلام کرده اگر فیلترشکن شما کار نمی کند به اتحادیه ها مراجعه کنید تا رسیدگی شود. ماجرا چیست؟

محدودیت‌های اینترنتی و فیلترینگ طی سالیان اخیر باعث شده تا مردم از ابزارهای دور زدن فیلترینگ نظیر وی پی ان‌ها استفاده کنند. در میان فیلترشکن‌های موجود در بازار برخی از آنها رایگان و قابل استفاده برای همه و تعدادی دیگر پولی یا پرمیوم هستند. گویا VPN پولی سرعت بهتری برای اتصال دارد.

اگرچه فیلترشکن‌های پولی سرعت بهتری دارند، ولی گاهی گران‌تر از حد تصور مشتریان هستند. به تازگی اتحادیه فناوران رایانه تهران ضمن تأیید قطع برخی سرویس‌های خارجی در داخل کشور خاطرنشان کرده این اقدام دولت باعث افزایش مشتریان وی پی ان شده است.

اتحادیه فناوران رایانه تأکید کرده مردم به اپلیکیشن‌های داخلی اعتماد ندارند و برخی از مراکز خدماتی قیمت فیلترشکن‌های خود را تا ۲۸۰ هزار تومان اعلام کرده‌اند. کاربران اگر از خرید وی پی ان‌های پولی راضی نیستند و سرعت و کارکرد آنها نامعلوم است می‌توانند به اتحادیه مراجعه و شکایت کنند.

به گفته سعید نقوی الحسینی، طی هفته‌های اخیر مراجعه به مراجع مختلف مجازی برای خرید یا دانلود فیلترشکن به بالاترین حد خود رسیده، تا جایی که افزایش ۳۰۰۰ هزار درصدی را به ثبت رسانده‌ایم. وی در ادامه بیان داشت:

برخی مردم که فرزندشان دانشجوی خارج از کشور است یا حیات کسب و کارشان به فضای مجازی وابسته است مجبورند برای خرید فیلترشکن به سراغ کافی نت‌ها یا رسته خدماتی موبایل بروند. در حال حاضر اغلب وی پی ان‌ها یا اختلال دارند یا کلا قطع شده‌اند.

گویا کاربران سوال پرسیده‌اند که در صورت نارضایتی از فیلترشکن‌های پولی که کارایی ندارند باید به کدام مرجع شکایت کرد و نقوی الحسینی به عنوان بازرس هیأت مدیره اتحادیه فناوران رایانه تهران پاسخ داده است، مردم باید ببینند از کدام اتحادیه خدمات کسب کرده‌اند! اگر بابت خرید فیلترشکن پول زیادی خرج کرده‌اید، ولی کارایی مورد نیاز را ندارد می‌توانید برای دادخواهی به اتحادیه فناوران رایانه، مخابرات یا صوت و تصویر مراجعه کنید.

تا امروز نزدیک به ۲۰ پلتفرم بین‌المللی مسدود شده و بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی روزهای اخیر روند فیلترینگ به اوج خود رسیده، تا جایی که حتی پروکسی‌های تلگرام نیز پاسخگوی نیاز کاربران نیست. مسئولان در این روزهای سخت و دشوار به کاربران وعده می‌دهند که در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های داخلی هستند و آنها را دعوت می‌کنند تا در برنامه‌های داخلی عضو شوند.

به نظر می‌رسد مردم زیر بار حرف‌های مسئولان نمی‌روند و به هیچ وجه به این فرآیند اعتماد ندارند. در همین خصوص نقوی الحسینی خاطرنشان کرد: این روزها بخش زیادی از نخبگان یا فعالان استارتاپی به کشورهای اروپایی مهاجرت کرده‌اند. علت مهاجرت این افراد هم به شرایط سیاسی و اقتصادی مربوط می‌شود. حالا با محدود کردن اینترنت و قطع شدن برخی اپلیکیشن‌های خارجی برخی مردم دیگر نمی‌توانند از اعضای خانواده خود باخبر شوند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد